The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

A fost decernat ADCE Creative Distinction 2018

News / 12 Apr 2018 / INSTITUTE.RO
  • A fost decernat ADCE Creative Distinction 2018Credits: Meeri Koutaniemi / hasan & partners
  • A fost decernat ADCE Creative Distinction 2018hasan & partners’ creative team: Marc Stevenson, Eva Anttila (client), Anu Niemonen, Tobias Wacker.
1/2
ADCE Creative Distinction este un premiu acordat creativității ce generează un profund impact social și cultural. Campania câștigătoare de anul acesta aduce în atenție problema tinerelor gravide printr-o linie vestimentară și a fost realizată de hasan & partners’.

În fiecare an, 7 milioane de copii cu vârste sub 18 ani devin mame în țările în curs de dezvoltare.

Pentru a atrage atenția acestui lucru, organizația pentru drepturile copiilor Plan International Finland a delegat unul dintre cei mai respectați designeri din Finlanda, Paola Suhonen, să creeze o linie vestimentară de care lumea nu ar trebui să aibă nevoie – îmbrăcăminte de maternitate pentru tinerele de 12 ani. Campania concepută de agenția hasan & partners’ a primit ADCE Creative Distinction, un premiu special care recunoaște cele mai inspiraționale idei creative cu un puternic impact asupra societății.

Colecția vestimentară Hamptons constă într-un set de 6 rochii de maternitate cu o estetică copilăroasă în care se regăsesc franjuri, culori deschise și îndrăznețe alături de nuanțe blânde de albastru. Pattern-urile ludice cu pisici constrastează puternic cu severitatea vieții în care tinerele mame sunt agrenate: Am creat o colecție care îmi doresc să nu fie necesară și pe care nu o doresc vândută, spune Paola Suhonen.

Pentru lansarea campaniei, hainele au fost expuse pe manechine de copii în vitrinele uneia dintre cele mai populare străzi cu magazine vestimentare din Helsinki. Două filme online (de 75 și 45 de secunde), panouri, social media cu ecou internațional și o agendă PR au susținut campania. Aceasta a ocupat același spațiu media în care consumatorii sunt obișnuiți să vadă branduri de fashion, ceea ce a condus către o creștere uimitoare a numărului de donatori și sponsori:

Este o prostie să spui că publicitatea cu scop caritabil nu ar trebui să aibă obiective de vânzare. Bineînțeles că are aceleași obiective ca orice alt tip de publicitate, spune Anu Niemonen, senior creative la hasan & partners. În acest caz, valoarea în earned media a fost de 56.6 milioane de euro; mesajul nostru a ajuns la peste 70 de milioane de oameni, numărul donatorilor lunari a crescut cu 40%, iar cel al sponsorilor cu 740% comparativ cu campania precedentă.

Premiul ADCE Creative Distinction este decis de către board-ul ADCE, ai cărui reprezentanți aparțin celor 22 de cluburi membre din Europa, iar premiul a fost recent prezentat echipei creative de la hasan & partners’. Creativii premiați sunt:

  • Anu Niemonen, senior creative
  • Joel Lindgren, creative
  • Tobias Wacker, creative director
  • Eka Ruola, executive creative director
  • Marc Stevenson, executive producer
  • Meeri Koutaniemi, photographer
  • Paola Suhonen, designer and director
  • Leandro Righini, DOP



  • Această distincție pentru creativitate există în afara programului tradițional de premii ADCE. Printre câștigătorii precedenți se numără 4Creative cu campania Meet the Superhumans și design-ul realizat de Jean Jullien – Peace for Paris.

    ***

    Clubul Art Directors din Europa (ADCE) este o asociație non-profit cu sediul în Barcelona și este formată din 22 de cluburi și asociații de graphic design și advertising din 21 de țări europene: Austria, Cipru, Croația, Elveția, Estonia, Finlanda, Germania, Georgia, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Portugalia, Regatul Unit al Marii Britanii, Republica Cehă, România, Slovacia, Slovenia, Spania și Ucraina.

    Fondat în 1990, ADCE își propune constant să cultive excelența în graphic design și publicitate la nivel european. Asociația reprezintă mai mult de 5000 de profesioniști în domeniu și aduce în atenția internațională cele mai bune lucrări realizate la nivel local prin premiile anuale pe care le acordă.