ADC România a sărbătorit încă un an de Top 3 ADC și a premiat marii câștigători în cadrul evenimentului ADC Night 2020, care a avut loc joi, 30 ianuarie: România vrea autostrăzi - #șîeu este Idea of the Year; Art Directorul Anului este Silviu Antohe (MullenLowe România), Copywriterul Anului este Raul Gheba (Sector 7 & MAINSTAGE | THE AGENCY), iar Netflix primește titlul de Client of the Year.
Art Director of the Year 2019 este Silviu Antohe (Group Creative Director MullenLowe România). În Top 3 ADC, un proiect care a fost constant premiat este seria interactivă Legende urbane, semnată de Silviu pentru Lidl – Cămara noastră. Două episoade au câștigat titlul de Lucrarea Lunii: Ultima filă - ep. 2, în luna iulie și Safire Roșii - ep. 3 în luna septembrie, iar episoadele Capcană pentru vulpe - ep. 1 și Mioara - ep. 4 au obținut câte un Locul 3 în categoria Digital, în lunile martie și noiembrie.
Copywriter of the Year în 2019 este Raul Gheba (Senior Copywriter Sector 7 & MAINSTAGE | THE AGENCY). Proiectele care poartă amprenta lui Raul au fost premiate în luna aprilie cu Locul 2 pentru Bringo.ro - Ce este pătrunjelul? (Sector 7) în categoria Digital, apoi în august BCR - George Street Gallery (MAINSTAGE | THE AGENCY) a câștigat titlul de Lucrarea Lunii în categoria Outdoor, iar campania Șofer de Festival la Summer Well (MAINSTAGE | THE AGENCY) pentru OMV s-a clasat pe Locul 1 în categoria Experiential/BTL. În noiembrie, campania de Black Friday (Sector 7) pentru clientul Catmobile primește Locul 3 în categoria Digital, iar în decembrie Catmobile.ro - Pablofonic x Micutzu (Sector 7) încheie 2019 cu Locul 2 în aceeași categorie.
Proiectul România vrea autostrăzi - #șîeu, semnat de Ștefan Mandachi și agenția Agora Ideon, votat de către membrii ADC Idea of the Year, a pornit de la nevoia de a atrage atenția asupra importanței autostrăzilor și a tuturor problemelor care s-ar rezolva cu o infrastructură corectă. Ștefan Mandachi, cel care a dat startul acestui îndemn, a propus ca în data de 15 martie românii să își întrerupă activitatea pentru 15 minute în semn de protest. În plus, Ștefan Mandachi a realizat și un prim pas – acela de a asfalta și apoi inaugura primul metru de autostradă din Moldova, alături de peste 1000 de oameni. Prin hashtagul #șîeu s-au alăturat inițiativei mii de oameni și peste 500 de companii care au ținut greva de 15 minute. Proiectul a obţinut şi titlul Lucrarea Lunii în luna martie.
Client of the Year este Netflix. Brandul a avut o prezență constantă anul acesta în online, promovându-și puternic câteva dintre serialele cele mai așteptate. Activările din jurul serialelor le-au adus celor de la Netlix în Top 3 ADC 2019: Locul 1 pentru Lucifer în luna iunie (în categoria Digital), Stranger Things (Digital) și La Casa de Papel & Raluca Băraru (Outdoor) în iulie. Locul 2 în categoria Digital pentru El Camino | Interviu Aaron Paul în luna octombrie și Locul 3 în categoria Digital pentru Examen Bac în iunie, La Casa de Papel & Delia, luna iulie, El Camino, în octombrie. Iar The Witcher a câștigat în decembrie Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria Digital.
În urma punctajului oferit de membrii Art Directors Club România campaniilor înscrise de-a lungul anului, agențiile și companiile care bifează cele mai multe prezențe în Top 3 ADC*RO 2019 sunt: 1. McCann Worldgroup România, urmată de 2. Netflix, 3. MullenLowe România, 4. Publicis România și 5. MAINSTAGE | THE AGENCY. Idea of the Year a fost votată de către membrii ADC dintre cele 12 proiecte care au fost Lucrarea Lunii în 2019, iar Client, Art Director, Copywriter of the Year și topul agențiilor au fost stabilite pe baza unui sistem de calcul, în funcție de numărul de prezențe din top și a pozițiilor ocupate. Au contat așadar titlurile de Lucrarea Lunii, Locul 1, Locul 2 și Locul 3.
Trofeele oferite marilor câştigători ai Top 3 ADC 2019 au fost realizate din plastic reciclat, parte a celei de-a doua etape a proiectului Plasti Prix, creat de The Institute şi Lidl România. Plasti Prix este un proiect de responsabilizare cu privire la colectarea selectivă și reciclarea plasticului, destinat industriilor creative. Anul trecut, 23 de agenții de publicitate și PR locale au strâns aproximativ 100 de kilograme de plastic în proiectul Plasti Prix. RDW Awards, Internetics, Gala Societății Civile, Bursa Binelui, Webstock şi Biz PR Awards sunt celelalte festivaluri care s-au alăturat iniţiativei şi care vor acorda la edițiile din 2020 trofee din plastic reciclat.
Ȋn cadrul ADC Night 2020 au fost aplaudate şi cele mai bune lucrǎri premiate la festivalul ADCE Awards 2019 organizat de Art Directors Club of Europe, unde Grand Prix a câștigat campania „Viva la Vulva”, semnată de agenția AMVBBDO UK. Membrii ADC*RO care au reprezentat România în juriul ADCE Awards al acestei ediții, Ema Prisca, Laura Nedelschi (Independent Creative Directors) și Liviu Țurcanu (Creative Director Mercury360), au împărtășit câteva insighturi despre punctele importante pe care o înscriere în competiția ADCE Awards ar trebui să le aibă în vedere.
ADC Night 2020 este un proiect finanțat de către Art Directors Club of Europe și programul Europa Creativă al Uniunii Europene.
Susţinut de Liliac, Absolut, The Institute, Iqads și SMARK.
ADC România continuǎ în fiecare lunǎ call-ul public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 ale fiecǎrei luni. Pentru 2020, ADC va prezenta în martie primele douǎ topuri, un cumul pentru ianuarie şi februarie.
***
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania
Art Director of the Year 2019 este Silviu Antohe (Group Creative Director MullenLowe România). În Top 3 ADC, un proiect care a fost constant premiat este seria interactivă Legende urbane, semnată de Silviu pentru Lidl – Cămara noastră. Două episoade au câștigat titlul de Lucrarea Lunii: Ultima filă - ep. 2, în luna iulie și Safire Roșii - ep. 3 în luna septembrie, iar episoadele Capcană pentru vulpe - ep. 1 și Mioara - ep. 4 au obținut câte un Locul 3 în categoria Digital, în lunile martie și noiembrie.
Copywriter of the Year în 2019 este Raul Gheba (Senior Copywriter Sector 7 & MAINSTAGE | THE AGENCY). Proiectele care poartă amprenta lui Raul au fost premiate în luna aprilie cu Locul 2 pentru Bringo.ro - Ce este pătrunjelul? (Sector 7) în categoria Digital, apoi în august BCR - George Street Gallery (MAINSTAGE | THE AGENCY) a câștigat titlul de Lucrarea Lunii în categoria Outdoor, iar campania Șofer de Festival la Summer Well (MAINSTAGE | THE AGENCY) pentru OMV s-a clasat pe Locul 1 în categoria Experiential/BTL. În noiembrie, campania de Black Friday (Sector 7) pentru clientul Catmobile primește Locul 3 în categoria Digital, iar în decembrie Catmobile.ro - Pablofonic x Micutzu (Sector 7) încheie 2019 cu Locul 2 în aceeași categorie.
Proiectul România vrea autostrăzi - #șîeu, semnat de Ștefan Mandachi și agenția Agora Ideon, votat de către membrii ADC Idea of the Year, a pornit de la nevoia de a atrage atenția asupra importanței autostrăzilor și a tuturor problemelor care s-ar rezolva cu o infrastructură corectă. Ștefan Mandachi, cel care a dat startul acestui îndemn, a propus ca în data de 15 martie românii să își întrerupă activitatea pentru 15 minute în semn de protest. În plus, Ștefan Mandachi a realizat și un prim pas – acela de a asfalta și apoi inaugura primul metru de autostradă din Moldova, alături de peste 1000 de oameni. Prin hashtagul #șîeu s-au alăturat inițiativei mii de oameni și peste 500 de companii care au ținut greva de 15 minute. Proiectul a obţinut şi titlul Lucrarea Lunii în luna martie.
Client of the Year este Netflix. Brandul a avut o prezență constantă anul acesta în online, promovându-și puternic câteva dintre serialele cele mai așteptate. Activările din jurul serialelor le-au adus celor de la Netlix în Top 3 ADC 2019: Locul 1 pentru Lucifer în luna iunie (în categoria Digital), Stranger Things (Digital) și La Casa de Papel & Raluca Băraru (Outdoor) în iulie. Locul 2 în categoria Digital pentru El Camino | Interviu Aaron Paul în luna octombrie și Locul 3 în categoria Digital pentru Examen Bac în iunie, La Casa de Papel & Delia, luna iulie, El Camino, în octombrie. Iar The Witcher a câștigat în decembrie Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria Digital.
În urma punctajului oferit de membrii Art Directors Club România campaniilor înscrise de-a lungul anului, agențiile și companiile care bifează cele mai multe prezențe în Top 3 ADC*RO 2019 sunt: 1. McCann Worldgroup România, urmată de 2. Netflix, 3. MullenLowe România, 4. Publicis România și 5. MAINSTAGE | THE AGENCY. Idea of the Year a fost votată de către membrii ADC dintre cele 12 proiecte care au fost Lucrarea Lunii în 2019, iar Client, Art Director, Copywriter of the Year și topul agențiilor au fost stabilite pe baza unui sistem de calcul, în funcție de numărul de prezențe din top și a pozițiilor ocupate. Au contat așadar titlurile de Lucrarea Lunii, Locul 1, Locul 2 și Locul 3.
Trofeele oferite marilor câştigători ai Top 3 ADC 2019 au fost realizate din plastic reciclat, parte a celei de-a doua etape a proiectului Plasti Prix, creat de The Institute şi Lidl România. Plasti Prix este un proiect de responsabilizare cu privire la colectarea selectivă și reciclarea plasticului, destinat industriilor creative. Anul trecut, 23 de agenții de publicitate și PR locale au strâns aproximativ 100 de kilograme de plastic în proiectul Plasti Prix. RDW Awards, Internetics, Gala Societății Civile, Bursa Binelui, Webstock şi Biz PR Awards sunt celelalte festivaluri care s-au alăturat iniţiativei şi care vor acorda la edițiile din 2020 trofee din plastic reciclat.
Ȋn cadrul ADC Night 2020 au fost aplaudate şi cele mai bune lucrǎri premiate la festivalul ADCE Awards 2019 organizat de Art Directors Club of Europe, unde Grand Prix a câștigat campania „Viva la Vulva”, semnată de agenția AMVBBDO UK. Membrii ADC*RO care au reprezentat România în juriul ADCE Awards al acestei ediții, Ema Prisca, Laura Nedelschi (Independent Creative Directors) și Liviu Țurcanu (Creative Director Mercury360), au împărtășit câteva insighturi despre punctele importante pe care o înscriere în competiția ADCE Awards ar trebui să le aibă în vedere.
ADC Night 2020 este un proiect finanțat de către Art Directors Club of Europe și programul Europa Creativă al Uniunii Europene.
Susţinut de Liliac, Absolut, The Institute, Iqads și SMARK.
ADC România continuǎ în fiecare lunǎ call-ul public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 ale fiecǎrei luni. Pentru 2020, ADC va prezenta în martie primele douǎ topuri, un cumul pentru ianuarie şi februarie.
***
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania