The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Building the Future. Together + Sutainable + Inclusive

Article / 09 Mai 2022 / Andra Mihai
  • Building the Future. Together + Sutainable + Inclusive
1/1
Building the Future. Together este o expoziție-laborator, un exercițiu de testare a unor scenarii despre un viitor mai echitabil și mai incluziv, un parc interactiv în care poți descoperi principiile și valorile Noului Bauhaus European și le poți completa prin intermediul unor procese colaborative și a unor instalații și jocuri special concepute pentru a sublinia importanța multidisciplinarității, a spațiilor de dialog și a proceselor participative.



Prin intermediul celor 6 instalații interactive, expoziția își propune să prezinte o parte dintre proiectele și organizațile locale care împărtășesc valorile Noului Bauhaus European, să investigheze sinergiile și potențialul pe care dialogul dintre aceste organizații îl poate genera în definirea unor procese sustenabile și în construirea unui viitor mai incluziv, abordând totodată un circuit format din 6 teme: istoria Școlii Bauhaus, constructul European, relația dintre estetică, funcționalitate și interactivitate, importanța comunităților creative în dezvoltarea urbană, spațiile de dialog și importanța proceselor participative și potențialul fondului cultural și natural ca resurse ce pot fi folosite inteligent și inovativ în crearea premiselor unei dezvoltări durabile.



Accesibilitate și incluziune

Echipa AMAIS a oferit consultanță cu privire la nivelul de accesibilitate al expoziție și posibile soluții de îmbunătățire, un prim pas pentru o atenție sporită a acestui aspect pentru viitoarele proiecte expoziționale pe care le vom dezvolta.

De asemenea, aceștia au pus la dispoziție și aplicația SeeYou, o aplicație dedicată nevăzătorilor, lansată în anul 2019, singura aplicație din România ce pune în contact nevăzători cu voluntari ce-i însoțesc în activități online și offline.

Prin intermediul acesteia, vă puteți voluntaria să ajutați comunitatea persoanelor cu deficiențe de vedere să navigheze în cadrul expoziției.

AMAIS (Asociația Metodelor Alternative de Integrare Socială) este o organizație non-profit a cărei misiune este construirea unei societăți echitabile pentru persoanele cu dizabilități temporare sau permanente prin aplicarea principiilor designului incluziv în: arhitectură, tehnologie și proiecte sociale.

Sustenabilitate

Instalațiile prezentate în cadrul expoziției au fost concepute și dezvoltate astfel încât să fie folosite ulterior și în allte contexte creativ-culturale dezvoltate în jurul proiectelor și a contextelor dezvoltate de Berzei21, Cartierul Creativ, New European Bauhaus sau Local Design Circle, din dorința ca durata de viață a acestora să fie prelungită prin maniera în care ele răspund nevoilor acestor platforme de a genera conținut și de a amplifica astfel misiunile și obiectivele pe care și le asumă.

Romanian Design Week, a încercat, încă de la prima ediție a sa, să producă elemtene de design expozițional care să poată fi modular și astfel refolosit, iar în cadrul acestui proiect s-a încercat dimensiunea sustenabilității ce poate fi dată prin maniera în care conținutul în sine poate fi recontextualizat și refolosit ca atare.

Pentru detalii legate de ce poate presupune o abordare sustenabilă, echipa s-a consultat și cu partenerii ASAP România.

ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură pentru colectarea separată a deșeurilor în vederea reciclării în toate școlile din România.

ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte.

***

Concept: Romanian Design Week & Nod Makerspace
Proiectul face parte din programul Noul Bauhaus European, realizat de Reprezentanța Comisiei Europene în România în parteneriat cu The Institute
În colaborare cu: Local Design Circle, Universitatea de Artă și Design din Cluj Napoca, Nod Design Lab, Grupul de inițiativă Berzei 21, România Tradițiilor Creative și BAZA. Deschidem Orașul
Consultanță pentru accesibilitate: AMAIS (The Alternative Methods of Social Integration Association)
Partener de sustenabilitate: ASAP România