Cele mai frumoase cărți din România, unicul proiect cultural național destinat designului de carte, și-a desemnat cărțile câștigătoare în cadrul celei de-a VII-a ediție a concursului. Acestea au fost anunțate ieri, în cadrul galei de premiere de la Galeria Galateca, unde vor rămâne expuse până pe 9 decembrie. În cadrul evenimentului a fost lansat și primul număr al revistei FOI, dedicată designului grafic din România.
„FOI este o revistă nouă în România și reprezintă un proiect pe care l-am început vara asta și la care am lucrat cu mare drag. Este o revistă de design grafic, despre cărți și oamenii din spatele acestora, dar și despre proiectele frumoase din țară și străinătate. În același timp, foile ei cuprind și cercetarea despre fondul de carte românesc în perioada 1900-1920, cercetare coordonată de Ramona Caramelea, istoric. FOI este o revistă despre oameni, despre meserii, fie ea de tipograf, designer, ilustrator sau editor, care prezintă povești în cel mai sincer mod. Revista vine la pachet cu un insert realizat de Alice Voinea în colaborare cu Daria Nedelcu, prin intermediul căruia ne dorim să promovăm tinerii absolvenți ai universităților de arte. Este o simulare a colaborării din viața reală între un editor și un designer grafic. Nu vă spunem mai multe și vă lăsăm pe voi să o descoperiți. O veți găsi în ediție limitată, la librăriile Cărturești din București” a declarat Andreea Mihaiu, Grapho_Mat
Anul acesta au fost înscrise în concurs 150 de cărți concepute, publicate sau tipărite în România și Republica Moldova în ultimul an. Dintre ele, 33 de titluri au fost finaliste și doar 11 au fost desemnate ca fiind cele mai frumoase cărți din România.
„La prima vedere, ni s-au părut puține cărți înscrise în concurs, dar, mai târziu, în timp ce jurizam, s-au dovedit a fi multe frumoase, dintre care a fost greu să alegem. E clar că există o scenă mai tânără a designerilor români de carte care pare să se fi expus ultimelor și celor mai bune practici din vestul și nordul Europei. Acești designeri sunt cei care își transferă experiențele în lumea designului românesc de carte. Cred că dacă industria editorială din România, în general, ar avea mai multă încredere în capacitățile lor, atunci ar avea numai de câștigat” a declarat Fred Smeijers, membru al juriului CMFC, designer de literă, profesor, cercetător și scriitor olandez
Cele zece premii distincte sunt:
1. Premiul pentru design de colecție - Colecția Cartier - Codobelc (Ooooo poveste de iubire & Regele Piticuț & Catrina și Marele Domn-Somn)
2. Premiul pentru design de carte în ediție limitată - Remnants
3. Premiul pentru design de album/ carte de artă - Dan Perjovschi. The Book of Notebooks
4. Premiul pentru design editorial - Kajet - On Communities
5. Premiul pentru design de carte în tiraj mare - Dicționar de idei primite de-a gata
6. Premiul pentru design de carte de bandă desenată - 2 metri lătrați
7. Premiul pentru design de carte de fotografie - Noi suntem Invictus/ We are Invictus
8. Premiul pentru design de carte pentru copii - Aiurea-n tramvai. Aventurile lui Anton în
Țara Cuvintelor Anapoda
9. Premiul pentru ilustrator - Old Farts
10. Mențiunea juriului pentru carte independentă - CONCAVE
Pe lângă acestea, ediția din 2018, dedicată literelor, a înmânat lui Coman Alexandru premiul publicului pentru cartea Jurnal de Stare//Jurnal Public și i-a oferit Adinei Pașca, fondator al Asociației pentru Performanță și Cultură, premiul pentru cea mai activă inițiativă antreprenorială din 2018, legată de designul de carte.
„Sesiunile de jurizare au decurs într-un mod firesc: am început cu un număr mare de titluri și am sfârșit cu un shortlist și o listă de premianți. Odată ce am scos din selecție titlurile mai puțin puternice, a fost simplu să spun din prima care dintre cele rămase au o calitate net superioară (din punct de vedere al conceptului, al execuției per ansamblu sau al tipografiei). Și această constatare pare să o fi avut toți membrii juriului. Privind înapoi acum, câteva luni după jurizare, încă mai păstrez amintiri vii atât ale ședințelor juriului, cât și ale titlurilor din shortlist” a spus Corina Cotorobai, membru al juriului CMFC și designer de literă.
Cărțile finaliste vor face parte dintr-o expoziție itinerantă în țară și în străinătate și, de asemenea, vor reprezenta România în competiția internațională de design de carte Best Book Design from All Over the World, care va avea loc la Leipzig în perioada 21-24 martie 2019.
Cele mai frumoase cărți din România este singurul proiect cultural cu desfășurare anuală, dedicat designului de carte, inițiat de Asociația pentru Performanță și Cultură și organizat anul acesta de Galeria Posibilă și Grapho_Mat. Proiectul a fost inițiat ca platformă de dezbatere pe tema designului de carte, atât pentru profesioniștii din lumea editorială, cât și pentru designerii, graficienii independenți și publicul larg, oferind un cadru de apreciere și o perspectivă internațională.
Proiectul cultural este finanțat cu sprijinul Ministerul Culturii și Identității Naționale și susținut de Institutul Francez și Ambasada Olandei.
GRAPHO_MAT este un studio de design pornit din dragostea față de design grafic, carte, legătorie de carte, print, pattern și textil, care propune o relație armonioasă între material, textură și tehnică.
Galeria Posibilă este o galerie de artă din București înființată în 2001. A produs și reprezentat de-a lungul anilor lucrări ale mai multor artiști contemporani.
„FOI este o revistă nouă în România și reprezintă un proiect pe care l-am început vara asta și la care am lucrat cu mare drag. Este o revistă de design grafic, despre cărți și oamenii din spatele acestora, dar și despre proiectele frumoase din țară și străinătate. În același timp, foile ei cuprind și cercetarea despre fondul de carte românesc în perioada 1900-1920, cercetare coordonată de Ramona Caramelea, istoric. FOI este o revistă despre oameni, despre meserii, fie ea de tipograf, designer, ilustrator sau editor, care prezintă povești în cel mai sincer mod. Revista vine la pachet cu un insert realizat de Alice Voinea în colaborare cu Daria Nedelcu, prin intermediul căruia ne dorim să promovăm tinerii absolvenți ai universităților de arte. Este o simulare a colaborării din viața reală între un editor și un designer grafic. Nu vă spunem mai multe și vă lăsăm pe voi să o descoperiți. O veți găsi în ediție limitată, la librăriile Cărturești din București” a declarat Andreea Mihaiu, Grapho_Mat
Anul acesta au fost înscrise în concurs 150 de cărți concepute, publicate sau tipărite în România și Republica Moldova în ultimul an. Dintre ele, 33 de titluri au fost finaliste și doar 11 au fost desemnate ca fiind cele mai frumoase cărți din România.
„La prima vedere, ni s-au părut puține cărți înscrise în concurs, dar, mai târziu, în timp ce jurizam, s-au dovedit a fi multe frumoase, dintre care a fost greu să alegem. E clar că există o scenă mai tânără a designerilor români de carte care pare să se fi expus ultimelor și celor mai bune practici din vestul și nordul Europei. Acești designeri sunt cei care își transferă experiențele în lumea designului românesc de carte. Cred că dacă industria editorială din România, în general, ar avea mai multă încredere în capacitățile lor, atunci ar avea numai de câștigat” a declarat Fred Smeijers, membru al juriului CMFC, designer de literă, profesor, cercetător și scriitor olandez
Cele zece premii distincte sunt:
1. Premiul pentru design de colecție - Colecția Cartier - Codobelc (Ooooo poveste de iubire & Regele Piticuț & Catrina și Marele Domn-Somn)
2. Premiul pentru design de carte în ediție limitată - Remnants
3. Premiul pentru design de album/ carte de artă - Dan Perjovschi. The Book of Notebooks
4. Premiul pentru design editorial - Kajet - On Communities
5. Premiul pentru design de carte în tiraj mare - Dicționar de idei primite de-a gata
6. Premiul pentru design de carte de bandă desenată - 2 metri lătrați
7. Premiul pentru design de carte de fotografie - Noi suntem Invictus/ We are Invictus
8. Premiul pentru design de carte pentru copii - Aiurea-n tramvai. Aventurile lui Anton în
Țara Cuvintelor Anapoda
9. Premiul pentru ilustrator - Old Farts
10. Mențiunea juriului pentru carte independentă - CONCAVE
Pe lângă acestea, ediția din 2018, dedicată literelor, a înmânat lui Coman Alexandru premiul publicului pentru cartea Jurnal de Stare//Jurnal Public și i-a oferit Adinei Pașca, fondator al Asociației pentru Performanță și Cultură, premiul pentru cea mai activă inițiativă antreprenorială din 2018, legată de designul de carte.
„Sesiunile de jurizare au decurs într-un mod firesc: am început cu un număr mare de titluri și am sfârșit cu un shortlist și o listă de premianți. Odată ce am scos din selecție titlurile mai puțin puternice, a fost simplu să spun din prima care dintre cele rămase au o calitate net superioară (din punct de vedere al conceptului, al execuției per ansamblu sau al tipografiei). Și această constatare pare să o fi avut toți membrii juriului. Privind înapoi acum, câteva luni după jurizare, încă mai păstrez amintiri vii atât ale ședințelor juriului, cât și ale titlurilor din shortlist” a spus Corina Cotorobai, membru al juriului CMFC și designer de literă.
Cărțile finaliste vor face parte dintr-o expoziție itinerantă în țară și în străinătate și, de asemenea, vor reprezenta România în competiția internațională de design de carte Best Book Design from All Over the World, care va avea loc la Leipzig în perioada 21-24 martie 2019.
Cele mai frumoase cărți din România este singurul proiect cultural cu desfășurare anuală, dedicat designului de carte, inițiat de Asociația pentru Performanță și Cultură și organizat anul acesta de Galeria Posibilă și Grapho_Mat. Proiectul a fost inițiat ca platformă de dezbatere pe tema designului de carte, atât pentru profesioniștii din lumea editorială, cât și pentru designerii, graficienii independenți și publicul larg, oferind un cadru de apreciere și o perspectivă internațională.
Proiectul cultural este finanțat cu sprijinul Ministerul Culturii și Identității Naționale și susținut de Institutul Francez și Ambasada Olandei.
GRAPHO_MAT este un studio de design pornit din dragostea față de design grafic, carte, legătorie de carte, print, pattern și textil, care propune o relație armonioasă între material, textură și tehnică.
Galeria Posibilă este o galerie de artă din București înființată în 2001. A produs și reprezentat de-a lungul anilor lucrări ale mai multor artiști contemporani.