The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Chotronette – poveştile din palatul de cleştar de la Iaşi

Interview / 07 Oct 2014 / Ioana Pîrvu
  • Chotronette – poveştile din palatul de cleştar de la Iaşi
  • Chotronette – poveştile din palatul de cleştar de la Iaşi
  • Chotronette – poveştile din palatul de cleştar de la Iaşi
1/3
Silvia Chiteală şi Laura Cazacu s-au cunoscut în clasa a 4-a la cercul de matematică. Peste ani şi ani, pasionate de blogging, fotografie şi fashion, au descis să facă un experiment social: un brand indie, axat pe vestimentaţie extravagantă şi nonconformistă, care să se integreze perfect în societatea post-comunistă. Şi pentru ca le-au plăcut dintotdeauna detaliile bizare, personalităţile excentrice şi pop culture-ul dus la extrem, au creat această nişă care gravitează în jurul ideii că hainele sunt un mod de „extrovertire”. În ultimii ani, creaţiile lor au apărut în mai toate revistele glossy, iar fotografiile din pictorialele Siviei pentru chotronette.com au fost publicate în Vogue Italia şi Vogue Britain, ilustrând fanteziile, magia şi basmele pe care hainele şi accesoriile le construiesc în jurul lor.

Cu ce bani aţi pornit la drum şi pe ce s-au dus?
Chotronette a fost înfiinţat în 2009, sub formă de proiect şi abia ulterior s-a transformat într-un business. La început, totul a fost mai mult un experiment pentru a testa apetenţa publicului pentru extravagant. Investiţa iniţiala a fost minimă –  în jur de 5.000 euro pe parcursul primelor 6 luni – bani pe care i-am investit în utilarea unui mini-atelier şi în materiale. În acest timp, noi mai aveam în paralel şi alte job-uri care ne permiteau să susţinem financiar atelierul. 
 
Câţi ani au trecut până aţi făcut profit?
În primele şase luni ne-am axat foarte mult pe promovare, dar fiind la început, nu s-a pus problema de profit, ci mai mult de amortizarea anumitor cheltuieli. A urmat o perioadă în care am fost mai mult sau mai puţin pe zero, iar după un an şi jumătate am putut trage linie şi am constatat că suntem pe profit. Nefiind conceput ca un business, Chotronette s-a dezvoltat în mod spontan şi planul de afaceri s-a conturat pe parcurs.
 
Câţi sunteţi implicaţi în acest business?
Chotronette a început ca un atelier foarte mic şi în continuare nu credem în ideea de fabrică. Strategia noastră e să facem produse personalizate şi exclusiviste şi să încercăm să fim din ce în ce mai buni, nu să ne extindem ca număr de angajaţi. 

Care sunt planurile pentru Chotronette?
Planurile de viitor pentru Chotronette se extind pe două coordonate – lucrăm intens la o poziţionare mai bine ancorată pe piaţa online din România şi, în paralel, la implementarea unui nou tip de concept store. Ne place să credem că toată povestea noastră va ambiţiona şi alţi oameni să aibă curajul de a se aventura în deschiderea unui business pentru care nu au neapărat pregătirea necesară, dar au înclinaţie, intuiţie şi imaginaţie.