The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor

Interview / 16 Apr 2015 / irina florea
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
  • Cold Pressed Juicery și tabelul periodic al sucurilor Styling: www.zwei.ro / Photography: www.alexandrupaul.com
1/8
Amra a început business-ul cu sucuri presate la rece pornind de la experiența personală. Pentru că o afecțiune autoimună de care suferea i-a influențat din ce în ce în mai rău sănătatea, Amra a recurs la o cură cu sucuri presate la rece. Urmase deja toate tratamentele clasice posibile, dar nu încercase încă să facă ceva în privința nutriției.

Într-o perioadă în care se simțea foarte rău, în timpul unor ședințe de meditație, și-a amintit de copilăria petrecută în Australia și de efectul benefic pe care îl aveau sucurile proaspete pe care  obișnuia să le bea atunci. A reînceput să bea sucuri și a urmat o cură de detoxifiere de șapte zile, doar cu sucuri. A urmat apoi un curs despre ″juicing″ și i-a cunoscut pe Lisa (nutriționista din Australia, cu care colaborează acum) și un naturopat din Sydney, care au convertit-o la preparatul de sucuri. Amra și-a schimbat stilul de viață, a renunțat la zahăr, gluten și lactate și starea ei de sănătate s-a îmbunătățit. Văzând rezultatele pe care noul stil de viață l-a avut asupra ei, Amra s-a hotărât să ducă mai departe experiența ei cu produsul sucurilor și să o transforme într-un business: Cold Pressed Juicery.
Pentru tot procesul de branding a lucrat cu LOOT Studio – Ana-Maria Grigoriu și Stelian Dobrescu. Materialele create de ei fac parte din expoziția centrală Romanian Design Week de anul acesta, care va avea loc în perioada 15-24 mai la Hanul Gabroveni.
Cât despre sucuri, acestea se pot comanda online și se găsesc și în localuri prietene, printre care și Institute the Café.

Interviu cu Amra Makarevic

Care sunt planurile – veți avea mai multe rețete, le vei schimba în funcție de anotimp?
Intenționăm să schimbăm rețetele din când în când. Ne vom juca mai mult cu meniul, bineînțeles și în funcție de anotimp. Pe măsură ce fructele și legumele sunt în sezon, vom încerca să avem rețete noi, care să încorporeze gusturi și arome noi. În același timp, ne îmbunătățim constant cunoștințele în domeniul producției de sucuri, astfel că pe măsură ce noi știm mai multe putem introduce produse noi și rețete inovatoare.

Care sunt principalele diferențe dintre sucurile presate la rece și alte sucuri proaspete, preparate în alte moduri?
Principala diferență este procesul de producție – presarea la rece și aparatele de preparat sucuri cu centrifugă. Când prepari un suc cu aparatele clasice, fructele și legumele sunt afectate de căldură și se oxidează, iar unii nutrienți din acestea (vitamine, enzime) sunt distruși, și din cauza oxidării, sucurile rezistă doar câteva ore fără să se altereze. În procesul de presare la rece nu intervine căldura, oxigenul nu este prezent aproape deloc, așa că toți nutrienții, vitaminele și enzimele se păstrează. Sucurile pot rezista și trei zile fără să-și piardă din calitate sau din valoare nutrițională.
Principalele diferențe dintre sucurile noastre presate la rece și alte sucuri de pe piața locală din București sunt:
1. Rețetele noastre sunt echilibrate din punct de vedere nutrițional. Asta înseamnă că nu amestecăm pur și simplu fructe ca să facem un suc pe care să-l bea toată lumea. Cred că consumatorul este obișnuit cu sucurile cu gust foarte dulce, așa că el crede că dacă sucul e dulce și proaspăt este și bun pentru el. Într-un fel este, pentru că consumul de fructe (bând suc făcut din ele) este deja mai bine decât să nu mănânci fructe deloc. Totuși, noi încercăm să acordăm atenție legumelor și să punem cel punțin 60% legume și doar diferența să fie fructele. Vrem să facem sucuri care să aibă gust bun, dar care să fie și bune pentru consumator ! Încercăm să creștem consumul de legume în rândul consumatorilor obișnuiți, păstrând un gust plăcut. Scopul nostru nu este să vindem orice tip de sucuri, ci sucuri care au un sens și un scop. Să bei sucuri făcute din legume nu înseamnă că sucul trebuie să aibă un gust rău, este doar o chestiune de preferințe și de obișnuință să bei variante mai sănătoase ale sucurilor;
2. Presa noastră hidraulică state of the art (importată din SUA), care asigură calitatea superbă a sucurilor presate la rece.

Cine vă face rețetele?
Colaborăm pentru rețete cu Lisa Guy, prietena noastră din Australia, nutrițonistă și naturopat. Deși nu sunt nici doctor, nici nutriționist, am experiență în producția de sucuri. Experiența mea și acreditările profesionale ale Lisei dau rețetelor noastre și conceptului nostru integritate. Noi sugerăm gusturi și arome noi și apoi Lisa verifică tot, echilibrează din punct de vedere nutrițional rețetele și le aprobă.  

Interviu cu Loot Studio – Ana-Maria Grigoriu și Stelian Dobrescu

În ceea ce privește brandingul, care a fost conceptul din spatele identității create de voi?
Procesul de producție fiind atât de simplu – presezi fructe și legume și obții suc – am vrut ca brandingul să surprindă acest lucru: nu trebuie să complici lucrurile când folosești cele mai bune ingrediente.
LOOT a creat un sistem vizual cu trimitere la această simplitate și claritate. Logo-ul este o abstractizare a produsului crud (să-l numim portocală) și a procesului. Ne-am inspirat și din chimie și din tabelul periodic al elementelor, din moment ce sucurile încearcă să păstreze cât mai mulți nutrienți din cei pe care ingredientele le au în mod natural.  
Abordarea reducționistă aduce în prim plan sucurile însele, care sunt foarte colorate – întreaga identitate funcționează în negru, din moment ce culorile sucurilor îl completează perfect.

Cum vor fi folosite elementele de branding create de voi în activitatea de zi cu zi, ce materiale veți mai dezvolta în jurul identității?
Materialele în sine sunt cu ingredientele și cu sucurile. Cât despre ce își propun să comunice, ne-am concentrat pe promovarea unui stil de viață sănătos, dar într-un mod amuzant și neconvențional. Oamenii din domeniul sănătății tind să fie prea serioși și să pară prea îngrijorați, așa că am vrut să ne distanțăm puțin de această zonă.
Pentru producție, am optat pentru materiale prietenoase cu natura, acolo unde am putut. Materialele printate au fost gândite să meargă mână în mână cu ce avem pe site.
Coldpressedjuicery.co este conceput să fie o platformă unde să poți citi și despre cum să îți menții un stil de viață sănătos, pe lângă partea de magazin cu sucuri și curele de sucuri. Toate materialele promoționale pe care le-am creat au o extensie în viața reală. Va exista și un spațiu al  Cold Pressed Juicery la un moment dat, așa că toate materialele au fost concepute să funcționeze și în viitorul spațiu, fără alte eforturi.