Ajuns la cea de-a patra ediție, SOLE & SHAPE își consolidează poziția de cel mai important eveniment al întregii scene de sneakers şi streetwear - atât în România, cât şi în Europa de Est. Noi am stat de vorbă cu mastermindul din spatele acestui proiect - Dorin Stanciu aka Dennis Green, inițiatorul primului și singurului eveniment dedicat adidașilor (să ne fie cu iertare pentru că folosim acest termen), care ne-a povestit câte ceva despre surprizele ediției 2016.
De ce SOLE & SHAPE? Cum a încolțit ideea în mintea ta?
Deşi sună impropriu şi ciudat, SOLE and SHAPE a fost construit din pasiune pentru o pasiune. Eventul a luat naştere la finele anului 2013, la ideea unui colecţionar și a câtorva entuziaşti de a promova și dezvolta cultura cultura sneakers şi în România. Sătul de poziţia de spectator la tot ce se întâmplă în alte țări de ani buni, am luat inițiativa de a crea un eveniment pe parcursul unui weekend, care să aducă împreună toate shopurile locale de sneakers şi streetwear, brandurile și pe cei pasionaţi, cu scopul de a crea o comunitate şi a o promova - atât pe ea cât și cultura acesteia. Acesta a fost doar începutul a ceva care acum este considerat cel mai mare şi important eveniment de sneakers din țară, dar și cea mai influentă panoramă care menține contactul direct cu cei pasionaţi, colecţionari, shopuri, mass-media și branduri. Am ales termenii SOLE şi SHAPE fiindcă sunt adesea găsiţi împreună în dicţionarul internaţional în materie de footwear şi fac referire clară la talpa şi la forma/silueta unui papuc/sneaker. Aceeaşi termeni pot fi foarte simplu interpretaţi ca şi footwear şi clothing related, sole - sneakers şi shape - clothing, respectiv vestimentaţia de pe tine. Oricum ar înţelege cineva numele de SOLE and SHAPE, sunt ok cu oricare variantă - atât timp cât nu se confundă sole cu soul (n.red. suflet) - cum mi s-a mai întamplat, chiar şi în scris (râde).
La ce să ne așteptăm de la această ediţie?
Ca în fiecare an, şi această ediţie vine cu mai multe activităţi şi surprize. Pot să vă dau din casă numai câteva lucruri. Aşadar, în cadrul ediţiei SOLE & SHAPE de anul acesta, veţi putea vedea cea mai mare expoziţie de sneakers vintage din România, din perioada 1960-1997. Tomis, Finca Drăgăşani, Reghin, Clujana, Pionierul - vă spun ceva? Le veţi găsi expuse. Pentru cei care nu ştiu, una dintre puţinele colecţii de rachete vintage din toată Europa, dedicate tenismanului român Ilie Năstase, aparţine unui român şi va putea fi admirată tot anul acesta. Expuse pentru a fi admirate vor fi mai multe echipamente şi perechi de sneakers care au aparţinut unor atleţi români. Nu vă spun mai multe, va trebui să veniţi personal și să aruncați o privire. Bineînţeles, nu va lipsi principala selecţie vastă de sneakers şi streetwear a shopurilor, brandurilor, retailerilor şi vânzătorilor privaţi din această comunitate. Vom avea şi o zonă dedicată copiilor, competiţii şi tombole, toate tipurile de mâncare şi băuturi posibile. Dj Kosta va spin-ui muzică şi anul acesta şi îi mulţumim pe această cale.
Evenimentul va avea loc în data de 14 şi 15 Mai, în parteneriat cu super oamenii de la FOOD HOOD, pe strada Şelari, nr. 4, chiar în centrul vechi al Bucureştiului. Foarte important de ştiut: intrarea este liberă vizitatorilor!
Ce îmi poți spune despre colaborarea cu Pren - va fi o surpriză sau îmi poti da mai multe detalii?
Din momentul în care am pus pe picioare conceptul SOLE & SHAPE şi prima ediţie a acestuia, ne-am propus să colaborăm îndeosebi cu artişti români, din mai multe motive. Cel mai fain şi mai interesant mi se pare să îi scoatem din zona lor de confort pentru a le vedea imaginaţia la lucru în materie de idei sneakers related. Pentru cei care au observat, fiecare ediţie a avut câte un artwork unic. Am colaborat până în prezent cu 2 artişti pentru 3 ediţii - 1000Day / Suk Woo Yang (Coreea de Sud) şi Bryan Gallardo (Mexic). Anul acesta a venit rândul unui artist român, iar Sebastian Pren a fost alegerea perfectă - atât pentru ideea nostră, cât şi din pricina stilului său propriu.
Mai multe detalii despre colaborarea cu el veţi putea afla în curând pe soleandshape.com.
Ce aşteptări aveţi de la această ediţie? Simţiţi că s-a schimbat ceva în mentalitatea oamenilor, vreţi să rămână un eveniment dedicat pasionaţilor de sneakers şi streetwear sau vă propuneţi şi o componentă de educaţie?
Ne-am gândit la o cifră de vizitatori pe care nu o să ţi-o spun, dar care are şi ea rolul ei în a defini numai parţial, dacă am avut succes sau nu. Dar nu e vorba de cifre aici. SOLE & SHAPE nu este despre asta, e mai mult de atât. Aprecierea noastră pentru cultura sneakers şi streetwear a fost fundamentală pentru viziunea noastră încă de la început. Am creat o comunitate în jurul acestui eveniment, o panoramă, iar aceasta creşte şi se educă/autoeducă. Oamenii sunt curioşi, vor să afle informaţii, release-uri noi, poveşti, ponturi cu reduceri şi tot ce roieşte în jurul acestui topic important din modă - sneakerşii. Indiferent cât de multe sau puţine lucruri ştie o persoană curioasă interesată de acest topic, mereu va găsi informaţii şi ajutor în grupul dedicat pe facebook SOLE & SHAPE sneakers market şi/sau în cadrul eventului, atunci când se desfăşoară.
Am ajuns în punctul în care ne-am dorit de la bun început, un portal 360° unde să găseşti un eveniment dedicat, un grup deschis la orice tip de discuţii corelate, cât şi o comunitate mare în jurul acestui topic, mereu în creştere. Filosofia SOLE & SHAPE are la bază creşterea culturii sneakers, oferindu-i vizibilitatea pe care o merită cu adevărat, devenind în acelaşi timp cea mai importantă sursă de informaţii specializate, la nivel local. Din aceste motive, încă de la cea de-a doua ediţie, mai multe shopuri, branduri şi retaileri au început să conteze pe noi ca şi echipă de consultanţă pentru mişcări de marketing, activități speciale, comunicare și feedback din piaţă.