AXIS MUNDI
Colecţia de bijuterie abordeazǎ motivul copacului din douǎ ipostaze diferite. Pe de-o parte imaginea sa originalǎ, aşa cum se regǎseşte ȋn naturǎ şi, pe de altǎ parte, imaginea copacului influenţat de acţiunile omului. Cele douǎ perpective aflate ȋn opoziţie subliniazǎ metamorfoza, transformarea elementului.
Copacul autentic se dezvoltǎ liber şi continuu ȋn cadrul sǎu natural. Deşi este un corp stabil, cu rǎdǎcini bine fixate ȋn pǎmȃnt, modul sǎu de a se extinde exprimǎ mişcare, emanǎ mult mai multǎ forţǎ şi dinamism. Scos din contextul sǎu original şi pus ȋn relaţie cu fiinţa umanǎ, vibraţia energia şi imozanţa sunt diminuate.
Colecţia de bijuterie abordeazǎ motivul copacului din douǎ ipostaze diferite. Pe de-o parte imaginea sa originalǎ, aşa cum se regǎseşte ȋn naturǎ şi, pe de altǎ parte, imaginea copacului influenţat de acţiunile omului. Cele douǎ perpective aflate ȋn opoziţie subliniazǎ metamorfoza, transformarea elementului.
Copacul autentic se dezvoltǎ liber şi continuu ȋn cadrul sǎu natural. Deşi este un corp stabil, cu rǎdǎcini bine fixate ȋn pǎmȃnt, modul sǎu de a se extinde exprimǎ mişcare, emanǎ mult mai multǎ forţǎ şi dinamism. Scos din contextul sǎu original şi pus ȋn relaţie cu fiinţa umanǎ, vibraţia energia şi imozanţa sunt diminuate.
Ȋn mediul urban, arborele este subordonat nevoilor omului. Pentru a fi integrat ȋn ansamblu suferǎ transformǎri radicale. Creşterea şi dezvoltarea sa este opturatǎ, controlatǎ de fiinţa umanǎ care ȋşi exprimǎ preferinţele din punct de vedere estetic şi utilitar. Extinderea construcţiilor are drept consecinţǎ modificarea elementelor naturale, artificialul limitȃnd naturalul.
Cea de-a doua ipostazǎ-intervenţia omului asupra naturii-apare ca o simplificare a jocului de forme ale trunchiului, şi o eliminare a ramificaţiilor coroanei, a cǎrei creştere şi dezvoltare este suprimatǎ de construcţii geometrice rigide, corespondente ale urbanului.