The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories

Article / 05 Aug 2019 / The Institute
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
  • Cum să te îndrăgostești de cafea și de fapte bune la Sheida Coffee & Stories Sheida Coffee & Stories
1/9
Imaginează-ți că există un loc în București unde poți percepe subtil în aer arome de turmeric, cardamom și apă de trandafir, în timp ce covoarele persane, în nuanțe de turcoaz și fucsia, îți poartă pașii prin marea de povești a Orientului Îndepărtat. Bine, poate nu atât de îndepărtat, ci chiar pe strada Ion Câmpineanu 23, la Sheida Coffee& Stories.

Cele o mie și una de arome de ceai, cafea și prăjituri cu fructe, toate asezonate cu savori orientale, satisfac orice fantezie culinară celor care le calcă pragul. Și, tot între pereții colorați ai Sheidei, fiecare ceașcă de cafea sau plic de ceai se transformă, pe loc, în fapte bune pentru pacienții sociali ai Policlinicii Sociale Baba Novac și pentru beneficiarii celor două centre educaționale ale Fundației Policlinicii Sociale Regina Maria, orice profit fiind transferat către policlinică și cele două after-school-uri.

Ghidul, de această dată, este Ana-Maria Maliia și, alături de ea, vom cunoaște, în amănunt, povestea cafenelei Sheida Coffee & Stories, o poveste despre oameni și pentru oameni.

Cafeneaua Sheida are un format special și nemaiîntâlnit la cafenelele din România. Ne puteți spune de unde a început povestea Sheida?
Povestea Sheida a început la inițiativa Sheidei Enayati, fiica Mitrei și a lui Warga Enayati, fondatorul Rețelei private de sănătate Regina Maria și al Fundației Inovații Sociale Regina Maria. Sheida s-a reîntors la rădăcinile culturii persane pentru a lansa o invitație la a ne implica și a face fapte bune, a aduce zâmbetul pe buzele pacienților sociali și ale copiilor susținuți de Fundația Policlinicii Sociale Regina Maria.
Este prima și singura cafenea socială care își redirecționează profitul în proporție de 100% către o entitate cu profil medical. Tare mult ne dorim ca numărul inițiativelor de acest gen să fie din ce în ce mai mare.

Dacă ar trebui să descrieți cafeneaua Sheida în cinci cuvinte, care ar fi acelea?
Sens
Comunitate
Specific persan
Contribuție
Hub de fapte bune

Știu că „Târgul de bine” este o inițiativă care a luat naștere în acest an și care are loc în cafenea. Ne puteți povesti mai multe despre acest proiect?
Atunci când oamenii se unesc în gânduri și fapte ies lucruri minunate. „Târgul de bine” este primul târg al antreprenorilor sociali din România, acei oameni care găsesc soluții inovatoare la provocări ale societății. În România, domeniul este la început de drum, însă există afaceri care promit și care transformă munca lor în sprijin și șanse pentru categorii defavorizate de oameni.
Inițiativa a luat viață și se întâmplă în cafenea, iar scopul principal este să aducem împreună proiecte sociale și să descoperim noi modalități de colaborare, de parteneriat și de sprijin reciproc. Ne dorim o comunitate care să își folosească propriile resurse însumate pentru a construi afaceri durabile care pot rezolva probleme concrete. De exemplu, la cafenea putem folosi mierea produsă de un antreprenor social sau o mică firmă de cosmetice naturale poate utiliza ca materie primă zațul de cafea de la noi.
Târgul, aflat la a doua ediție, a reunit, de fiecare dată, nouă proiecte sociale și 1000 de vizitatori, lucrându-se deja la următoarea ediție care va avea loc la finele lunii septembrie 2019.

Haideți să povestim puțin și despre produsele de la Sheida, căci nu este vorba doar de o cafenea. Ce anume putem găsi la Sheida?
Dacă treceți pe strada Ion Câmpineanu, la numărul 23, s-ar putea să aveți senzația că vă apropiați de Orient. Nu chiar brusc, dar spațiul nostru, prin avalanșa de culori cu nuanțe vii de turcoaz, verde, fucsia, o să vă ducă cu gândul la o atmosferă orientală și o să vă invite imediat la o cafea la nisip cu cardamom sau apă de trandafiri.
Mai mult, cele 52 de tipuri de ceai sau prăjiturile cu specific persan, cu ingrediente dintre cele mai exotice și diverse, precum turmeric, cardamom, apă de trandafiri, fistic, create special pentru cafeneaua noastră dragă, vă vor încânta papilele gustative și vă vor deschide apetitul pentru mai mult și mai mult. Atenție: umblă vorba că ele creează dependență!

Dacă există doritori în ale faptelor bune, se pot implica în vreun fel în activitățile desfășurate la Sheida? Cum?
Sigur că există multe posibilități de implicare. De la consumația pe care fiecare dintre cei care ne trec pragul o face și care înseamnă sprijin direct pentru pacienții sociali de la Policlinica Socială Baba Novac, la lucrul în spatele tejghelei timp de o zi, alături de echipa Sheida, la oferirea unei cafele în așteptare pentru pacienții sociali și la implicarea în acțiunile de voluntariat ale cafenelei Sheida.

Credeți că ar trebui să existe mai multe astfel de inițiative în București, dar și în România? Și cum ar trebui organizate pentru un impact cât mai vizibil?
Noi credem mult în puterea dictonului „unde-s mulți puterea crește”.