The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Dan Caramangiu: Am dorit să fim mai aproape de clienţii-consumatori, fie că este vorba de artişti profesionişti, studenţi sau aspiranţi

/ 04 Iul 2019 / The Institute
  • Dan Caramangiu: Am dorit să fim mai aproape de clienţii-consumatori, fie că este vorba de artişti profesionişti, studenţi sau aspiranţiMagazinul Pictor
  • Dan Caramangiu: Am dorit să fim mai aproape de clienţii-consumatori, fie că este vorba de artişti profesionişti, studenţi sau aspiranţiMagazinul Pictor
  • Dan Caramangiu: Am dorit să fim mai aproape de clienţii-consumatori, fie că este vorba de artişti profesionişti, studenţi sau aspiranţiMagazinul Pictor
  • Dan Caramangiu: Am dorit să fim mai aproape de clienţii-consumatori, fie că este vorba de artişti profesionişti, studenţi sau aspiranţiMagazinul Pictor
1/4
Prima dată când ajungi la Magazinul Pictor, observi rafturile pline de o multitudine de acuarele, pensule, gouache, tempera, creioane și multe altele, plus felurite instrumente prin care artiștii, profesioniști, amatori sau începători, își pot concretiza trăirile și ideile în lucrări care încântă ochiul.

Dar Magazinul Pictor nu înseamnă doar asta, ci și o comunitate creată de Dan Caramangiu din dorinţa de a le oferi artiştilor acces la resursele necesare exprimării artistice de calitate și întreținută de Laura Jianu, cea care te întâmpină la intrarea în shopul din calea Griviței 23.

Dan Caramangiu a pus bazele primei firme private din România din sectorul materialelor pentru artă în 1995 şi lanţului de magazine Pictor, ambele create în jurul conceptului că fiecare dintre noi este un artist, indiferent de pregătire, vârstă sau felul în care se exprimă.

Rețeaua Pictor Shop cuprinde două magazine în București, din care unul în Cartierul Creativ, pe Calea Griviței 23, un magazin în Constanța și un altul în Tulcea.

1. Ce înseamnă pentru voi creativitatea?
Deși mă feresc să dau definiții, pentru că acestea tind să rigidizeze și să îngrădească, voi încerca să cuprind în cateva cuvinte ceea ce consider eu că este creativitatea. Din punctul meu de vedere, creativitatea înseamnă inovație, curajul de a crea ceva unic prin fond sau formă, de a schimba perspectiva.

2. Cum v-a venit ideea de a deschide reţeaua de magazine Pictor Shop? Ce v-a inspirat?
Am deschis magazinele Pictor ca un pas firesc pentru dezvoltarea firmei noastre, care se ocupă cu importul și distribuția de materiale pentru arta în România de mai bine de 20 de ani. Am hotărât să dăm curs nevoii de a fi mai aproape de clienții consumatori, ca să ii putem auzi mai bine și să avem contact direct cu nevoile lor.

3. Care este în viziunea voastră diferenţa dintre un business obişnuit şi unul creativ?
Când spun creativitate în business, mă gândesc la găsirea de soluții noi, strategii și metode care să rezolve probleme sau să îmbunătățească activitatea. De asemenea, domeniul în care activeză business-ul poate integra sau nu creativitatea. Mă mai gândesc şi la business-urile care lucrează cu arta. Spre deosebire de un business creativ, un business obişnuit este rigid şi nu răspunde nevoilor pieţei.

4. Cum se împacă rigoarea unui plan de business cu fantezia pe care o presupune creativitatea?

Cred că un plan de business este măsurabil şi are limitările parametrilor în care trebuie să se înscrie ca să fie profitabil. La polul opus se află creativitatea, despre care cred că nu are limite. Totuşi, cred că cele două se pot îmbina în business.

5. Ne puteţi da un model de business creativ pe care îl apreciaţi?

Sunt multe modele de business creativ pe care le apreciem, de la giganţii mondiali care inovează continuu noi tehnologii şi până la business-urile care activeză în domeniul creativ. Personal, au un ascendent business-urile care promovează creativitatea artiştilor români, pentru curajul şi energia pe care le implică.

6. Ne puteţi povesti pe scurt despre parcursul Pictor Shop? Ne puteţi vorbi despre dificultăţile pe care le-ai întâmpinat, dar şi de câteva momente plăcute?
După cum deja am menţionat, firma noastră şi-a extins activitatea de distribuţie către retail prin deschiderea magazinelor Pictor şi a unui magazin online, www.pictorshop.ro. Am dorit să fim mai aproape de clienţii-consumatori, fie că este vorba de artişti profesionişti, studenţi sau aspiranţi. Am considerat că este benefic să le întâmpinăm nevoile, să le punem mai uşor la dispoziţie materialele de care au nevoie pentru a-şi exprima creativitatea.
Faptul că experienţa noastră a fost dobândită în sectorul business-to-business ne-a forţat să învăţăm rapid şi pe cont propriu lucruri despre retail şi acest proces nu a fost deloc simplu. Să fii pregătit atunci cand eşti faţă în faţă cu clientul-artist implică mult efort şi suntem conştienţi că avem de perfecţionat mai multe aspecte.
În ciuda tuturor dificultăţilor, ni se confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun atunci când clienţii se reîntorc să se aprovizioneze cu materiale pentru artă sau să ne împărtăşească vreo reuşită personală precum un examen trecut cu brio la arte sau organizarea unei expoziţii personale.

7. Dacă ar fi să vă imaginaţi cum ar arăta Cartierul Creativ în 10 ani, ce aţi spune? Unde vă vedeţi businessul atunci?
Proiectarea Cartierului Creativ în următorii 10 ani este un exerciţiu interesant, date fiind avântul şi energia din acest spaţiu. Cred că în 10 ani perimetrul Cartierului Creativ va fi mai dens populat cu manifestări artistice. Sunt convins că va fi un reper al Bucureştiului creativ.
Cum va arăta magazinul Pictor peste 10 ani? Mai aproape de cei care au curaj să creeze şi să se exprime vizual prin artă, un must-stop-point în care să găsească resurse pentru creaţie, dar şi inspiraţie.

Am scris despre Pictor Shop în ziarul Cartierul Creativ numărul 3, la rubrica La pas prin cartier - traseu urban explorat și recomandat de UniCredit Bank.