Prima ediție a programului MentorIAA, lansat în această toamnă de IAA România și facultățile partenere (Facultatea de Marketing din ASE, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București și Facultățile de Comunicare și Relații Publice respectiv Facultatea de Management din SNSPA București) se bucură de un feedback pozitiv din partea mentorilor, studenților și profesorilor acestora.
MentorIAA, una dintre liniile de proiect ale AcademIAA (despre care puteți citi mai multe aici) își propune să ghideze și să pregătească studenții în alegerea viitoarei cariere în Comunicare și Marketing.
Unul dintre principalele insighturi care au stat la baza demarării proiectului este faptul că studenții nu au o viziune clară și practică în alegerea unei rute de carieră. Cu alte cuvinte, nu își dau seama ce li s-ar potrivi mai bine: să lucreze în agenție în Client Service sau în companie în Brand Management, să fie mai aplecați către cifre într-o agenție de media sau ca strategi, și așa mai departe.
Nu este o problemă nouă, după cum ne povestește chiar unul dintre mentori, Ștefan Teodorescu, Director Strategie Și Inovații la Ursus Breweries:
„Consider programul MentorIAA drept o inițiativă extrem de utilă de a aduce tinerii în contact cu mediul de business. Îmi aduc aminte din propria experiență cât de dezorientantă era în multe momente perioada studenției și cât de bine mi-au prins discuțiile pe care le-am avut cu oameni cu experiență practică, de la care am putut să înțeleg mai bine opțiunile pe care le aveam în față”
În acest sens, feedbackul primit în urma primelor sesiuni de mentorat deja desfășurate demonstrează că programul MentorIAA va ajuta la rezolvarea acestei nevoi.
Prima ediție, pilot, a MentorIAA numără 77 de studenți din facultățile de profil menționate anterior și 45 de mentori din companiile membre IAA:
Clienti: Avon Cosmetics Romania, Bancpost, Coca-Cola, Groupe Renault Romania, Microsoft Romania, Orange Romania, Telekom Romania, Ursus Breweries.
Agenții: Bridge Communication, Centrade-Cheil Bucuresti, DDB Romania, Geometry Global Bucharest, GMP Advertising, IAA Romania, Jazz Communication, Kubis Interactive, McCann Romania, Medic One Communication, Mercury 360, MSLGROUP The Practice, MullenLowe, Outbox, Publicis Group, Tempo Advertising, Universal McCann, Webstyler.
Programul MentorIAA presupune 6 sedințe de mentorat 1 la 1, ce urmează a se desfășura până la finalul lunii martie.
În majoritatea cazurilor, mentorii și studenții au avut doar o primă întâlnire, însă doza de entuziasm e deja mare de ambele părți:
Răzvan Mițoiu, Creative Director Tempo Ad
„Cred cu tărie în educația bine făcută și apreciez foarte mult eforturile tinerilor de azi în bătălia lor continuă cu morile de vânt ale sistemului de învățământ. Vreau să îi ajut cu tot ce pot pentru că ei sunt cei ce ne vor face nu doar job-ul mai simplu, ci vor avea și importantul task de a crește nivelul profesionalismului și calității din marcom. So far so (very) good. Entuziasmul se simte în aer, iar de multe ori rămâi plăcut surprins de cunoștințele și lucrurile deja făcute de tinerii din program.”
Mădălina Moraru, Conf Univ Dr Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării
„MentorIAA îi face acum pe studenți să fie nerăbdători, activi și cât mai implicați. Sunt dornici să-și ridice standardele și așteptările sunt, evident, pe măsură. Aproape toți vor să vadă ce e dincolo de o campanie lucrată la facultate și cum e una din viața reală. Cred că vor începe să gândească mai realist, ceea ce va fi un avantaj și pentru industrie și pentru academic.”
IAA România, asociația reprezentativă a mediului de afaceri din Marcom, se bucură să simtă acest val pozitiv în ceea ce privește colaborarea mediului de business cu cel academic și că industria își dă mâna pentru a îmbunătăți împreună nivelul educației din domeniu.
“Programul MentorIAA este un nou produs AcademIAA și vine să răspundă nevoii accentuate a studenților de a înțelege opțiunile concrete de carieră în MarCom și de a fi ajutați să conștientizeze ce puncte forte au și ce aptitudini trebuie să își dezvolte pentru linia profesională la care aspiră. Mă bucură entuziasmul și voluntariatul profesioniștilor din industrie de a susține viitoarele talente prin mentorat – peste 40 de profesioniști altruiști, cu experiență s-au înrolat ca mentori în acest prim val, atrași de motivația de a oferi și având beneficiul de a învăța direct de la studenți despre “miturile” noii generații. De asemenea, mă bucură că într-un timp foarte scurt s-au înscris nerăbdători în MentorIAA aproape 80 de studenți de la facultățile partenere AcademIAA, confirmând încă o dată nevoia de consiliere pentru cariera. MentorIAA este la început, dar are toate premizele să producă impact tangibil și să atragă noi susținători pentru scalare în următoarele semestre, sub bagheta Monei Opran și a Laurei Tampa din partea IAA România și cu sprijin dedicat din partea facultăților partenere: Andreea Mihaela Barbu – Facultatea de Marketing ASE, Cristina Leovaridis – FCRP și Facultatea de Management – SNSPA și Mădălina Moraru – FJSC, UB” declară Maria Predoiu, Președinte IAA Romania.
***
International Advertising Association – IAA România reprezintă toate categoriile de companii active în domeniul comunicării - clienţi de publicitate, agenţii de publicitate şi companii mass media, reunind în prezent peste 130 de membri. IAA România a fost recunoscută la nivel global, primind în 2008 trofeul “Golden Tulip - pentru cea mai activă și mai creativă filială IAA din lume", în cadrul celui de-al 41-lea Congres Mondial IAA. În iunie 2016, la întâlnirea anuală a IAA Global de la Cannes, IAA România a fost distinsă cu premiul "IAA Global Excellence Award".
MentorIAA, una dintre liniile de proiect ale AcademIAA (despre care puteți citi mai multe aici) își propune să ghideze și să pregătească studenții în alegerea viitoarei cariere în Comunicare și Marketing.
Unul dintre principalele insighturi care au stat la baza demarării proiectului este faptul că studenții nu au o viziune clară și practică în alegerea unei rute de carieră. Cu alte cuvinte, nu își dau seama ce li s-ar potrivi mai bine: să lucreze în agenție în Client Service sau în companie în Brand Management, să fie mai aplecați către cifre într-o agenție de media sau ca strategi, și așa mai departe.
Nu este o problemă nouă, după cum ne povestește chiar unul dintre mentori, Ștefan Teodorescu, Director Strategie Și Inovații la Ursus Breweries:
„Consider programul MentorIAA drept o inițiativă extrem de utilă de a aduce tinerii în contact cu mediul de business. Îmi aduc aminte din propria experiență cât de dezorientantă era în multe momente perioada studenției și cât de bine mi-au prins discuțiile pe care le-am avut cu oameni cu experiență practică, de la care am putut să înțeleg mai bine opțiunile pe care le aveam în față”
În acest sens, feedbackul primit în urma primelor sesiuni de mentorat deja desfășurate demonstrează că programul MentorIAA va ajuta la rezolvarea acestei nevoi.
Prima ediție, pilot, a MentorIAA numără 77 de studenți din facultățile de profil menționate anterior și 45 de mentori din companiile membre IAA:
Clienti: Avon Cosmetics Romania, Bancpost, Coca-Cola, Groupe Renault Romania, Microsoft Romania, Orange Romania, Telekom Romania, Ursus Breweries.
Agenții: Bridge Communication, Centrade-Cheil Bucuresti, DDB Romania, Geometry Global Bucharest, GMP Advertising, IAA Romania, Jazz Communication, Kubis Interactive, McCann Romania, Medic One Communication, Mercury 360, MSLGROUP The Practice, MullenLowe, Outbox, Publicis Group, Tempo Advertising, Universal McCann, Webstyler.
Programul MentorIAA presupune 6 sedințe de mentorat 1 la 1, ce urmează a se desfășura până la finalul lunii martie.
În majoritatea cazurilor, mentorii și studenții au avut doar o primă întâlnire, însă doza de entuziasm e deja mare de ambele părți:
Răzvan Mițoiu, Creative Director Tempo Ad
„Cred cu tărie în educația bine făcută și apreciez foarte mult eforturile tinerilor de azi în bătălia lor continuă cu morile de vânt ale sistemului de învățământ. Vreau să îi ajut cu tot ce pot pentru că ei sunt cei ce ne vor face nu doar job-ul mai simplu, ci vor avea și importantul task de a crește nivelul profesionalismului și calității din marcom. So far so (very) good. Entuziasmul se simte în aer, iar de multe ori rămâi plăcut surprins de cunoștințele și lucrurile deja făcute de tinerii din program.”
Mădălina Moraru, Conf Univ Dr Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării
„MentorIAA îi face acum pe studenți să fie nerăbdători, activi și cât mai implicați. Sunt dornici să-și ridice standardele și așteptările sunt, evident, pe măsură. Aproape toți vor să vadă ce e dincolo de o campanie lucrată la facultate și cum e una din viața reală. Cred că vor începe să gândească mai realist, ceea ce va fi un avantaj și pentru industrie și pentru academic.”
IAA România, asociația reprezentativă a mediului de afaceri din Marcom, se bucură să simtă acest val pozitiv în ceea ce privește colaborarea mediului de business cu cel academic și că industria își dă mâna pentru a îmbunătăți împreună nivelul educației din domeniu.
“Programul MentorIAA este un nou produs AcademIAA și vine să răspundă nevoii accentuate a studenților de a înțelege opțiunile concrete de carieră în MarCom și de a fi ajutați să conștientizeze ce puncte forte au și ce aptitudini trebuie să își dezvolte pentru linia profesională la care aspiră. Mă bucură entuziasmul și voluntariatul profesioniștilor din industrie de a susține viitoarele talente prin mentorat – peste 40 de profesioniști altruiști, cu experiență s-au înrolat ca mentori în acest prim val, atrași de motivația de a oferi și având beneficiul de a învăța direct de la studenți despre “miturile” noii generații. De asemenea, mă bucură că într-un timp foarte scurt s-au înscris nerăbdători în MentorIAA aproape 80 de studenți de la facultățile partenere AcademIAA, confirmând încă o dată nevoia de consiliere pentru cariera. MentorIAA este la început, dar are toate premizele să producă impact tangibil și să atragă noi susținători pentru scalare în următoarele semestre, sub bagheta Monei Opran și a Laurei Tampa din partea IAA România și cu sprijin dedicat din partea facultăților partenere: Andreea Mihaela Barbu – Facultatea de Marketing ASE, Cristina Leovaridis – FCRP și Facultatea de Management – SNSPA și Mădălina Moraru – FJSC, UB” declară Maria Predoiu, Președinte IAA Romania.
***
International Advertising Association – IAA România reprezintă toate categoriile de companii active în domeniul comunicării - clienţi de publicitate, agenţii de publicitate şi companii mass media, reunind în prezent peste 130 de membri. IAA România a fost recunoscută la nivel global, primind în 2008 trofeul “Golden Tulip - pentru cea mai activă și mai creativă filială IAA din lume", în cadrul celui de-al 41-lea Congres Mondial IAA. În iunie 2016, la întâlnirea anuală a IAA Global de la Cannes, IAA România a fost distinsă cu premiul "IAA Global Excellence Award".