Ana Bulgăr, Anca Dumitrescu și Elena Marcu și-au unit puterile de redactare, traducere și business în 2016. Editura Black Button Books înseamnă visul lor de a aduce în mâinile cititorilor români traduceri ale unor cărți remarcabile cu subiecte provocatoare, excelent scrise, care te pun să vezi lucrurile din perspectiva Celuilalt, cu o altă viziune asupra vieții. După doi ani și 18 cărți publicate, această editură indie a reușit cu succes să capete un loc bine-meritat în raftul mental al celor caută să citească ceva “altfel”.
Despre așteptările pe care le-au avut la început de drum în cariera lor de publisheri, ele glumesc că și-ar fi dorit să să se îmbogățească peste noapte. Vorbind serios, scopul lor a în primul rând "de a deschide un dialog între cititorii de la noi pe temele abordate de cărțile publicate".
Și ce teme ofertante: cum e să fii crescut într-o familie netradițională, care e experiența formatoare a unui emigrant dominican în New York sau amintirile tragico-amuzante ale unui scriitor bosniac stabilit în Statele Unite fugind de războiul civil din țara sa. Sunt subiecte care te intrigă și te conving să vrei să simți cum e să fii în pielea personajului pentru o scurtă perioadă de timp.
Promovând aceste tipuri de cărți-experiență, Black Buttons Books au crescut organic ca brand, știind că, pe piața lecturii locale, "drumul nu se parcurge într-o mașină de curse ci, lejer, pe bicicletă". Oamenii au înțeles aproape instantaneu de ce a apărut această editură, aceasta a însemnat că erau pe traiectoria corectă.
Acesta e și un indiciu al succesului de care se bucură. Că oamenii știu care e specificul editurii și de ce face ceea ce face. Cu siguranță, se cerea o astfel de nișă editorială care să fie acoperită, zona specială de literatură compusă din titluri necesare, actuale și incomode pe care Black Button Books perseverează în a le aduce aici: "Chiar dacă editurile mari publică titluri din această zonă, o mare parte din ele trece neobservată, îngropată de ecuația vandabilității a departamentelor de marketing”. În cazul lor, deciziile se iau mult mai ușor: “există un unic departament pentru toate organele vitale ale editurii și e format din două persoane, care de obicei sunt de acord.”
Trecând la cărțile care s-au dovedit un real succes, ele menționează că au avut vizibilitate accentuată în librării și în presă “Uite-așa o pierzi” de Junot Diaz și visceralele sale povestiri amoroase cu vibe caraibiano-american, cartea documentară “Flamurile Negre: Ascensiunea ISIS” a reporterului Joby Warrick despre cel mai recent coșmar fundamentalist, “Cartea vieților mele” plină de tensiunea real-life a aventurilor scriitorului bosniaco-american Aleksandar Hemon și “Camera lui Giovanni” de James Baldwin, o carte-cult a literaturii LGBTQ+.
Un alt aspect pe care-l remarci când te uiți pe raftul Black Button Books este coerența grafică a coperților care dau o identitate și mai clară demersului editorial. Creația îi aparține unui designer ale cărui coperți și lucrări au fost expuse la multe ediții Romanian Design Week: "A fost foarte important să lucrăm cu cineva care înțelege perfect designul de carte și Raymond Bobar credem că îl știe in and out. La propriu și la figurat. E important să nu existe discordanțe între interiorul și exteriorul unei cărți. În experiența lecturii este esențială coordonarea perfectă între conținut și formă, iar Ray înțelege asta și ca designer și ca cititor.”
Cum se pare că există deja un public cititor fan al tot ceea ce scoate editura, următorul pas va fi un “Big Bang” literar pe piața locală: masivul roman "Infinite Jest" al lui David Foster Wallace, unul din cele mai importante scrieri postmoderne americane. O apariție care “implică eforturi fără precedent pentru noi” dar care squad-ul Black Button Books speră că îi va aduce pe raftul de clasici moderni.
Fără îndoială, tot ce va apărea în viitor la această editură va avea un impact real asupra publicului cititor de la noi, conturându-se din ce în ce mai mult ca o întreprindere de succes fără compromisuri.
Despre așteptările pe care le-au avut la început de drum în cariera lor de publisheri, ele glumesc că și-ar fi dorit să să se îmbogățească peste noapte. Vorbind serios, scopul lor a în primul rând "de a deschide un dialog între cititorii de la noi pe temele abordate de cărțile publicate".
Și ce teme ofertante: cum e să fii crescut într-o familie netradițională, care e experiența formatoare a unui emigrant dominican în New York sau amintirile tragico-amuzante ale unui scriitor bosniac stabilit în Statele Unite fugind de războiul civil din țara sa. Sunt subiecte care te intrigă și te conving să vrei să simți cum e să fii în pielea personajului pentru o scurtă perioadă de timp.
Promovând aceste tipuri de cărți-experiență, Black Buttons Books au crescut organic ca brand, știind că, pe piața lecturii locale, "drumul nu se parcurge într-o mașină de curse ci, lejer, pe bicicletă". Oamenii au înțeles aproape instantaneu de ce a apărut această editură, aceasta a însemnat că erau pe traiectoria corectă.
Acesta e și un indiciu al succesului de care se bucură. Că oamenii știu care e specificul editurii și de ce face ceea ce face. Cu siguranță, se cerea o astfel de nișă editorială care să fie acoperită, zona specială de literatură compusă din titluri necesare, actuale și incomode pe care Black Button Books perseverează în a le aduce aici: "Chiar dacă editurile mari publică titluri din această zonă, o mare parte din ele trece neobservată, îngropată de ecuația vandabilității a departamentelor de marketing”. În cazul lor, deciziile se iau mult mai ușor: “există un unic departament pentru toate organele vitale ale editurii și e format din două persoane, care de obicei sunt de acord.”
Trecând la cărțile care s-au dovedit un real succes, ele menționează că au avut vizibilitate accentuată în librării și în presă “Uite-așa o pierzi” de Junot Diaz și visceralele sale povestiri amoroase cu vibe caraibiano-american, cartea documentară “Flamurile Negre: Ascensiunea ISIS” a reporterului Joby Warrick despre cel mai recent coșmar fundamentalist, “Cartea vieților mele” plină de tensiunea real-life a aventurilor scriitorului bosniaco-american Aleksandar Hemon și “Camera lui Giovanni” de James Baldwin, o carte-cult a literaturii LGBTQ+.
Un alt aspect pe care-l remarci când te uiți pe raftul Black Button Books este coerența grafică a coperților care dau o identitate și mai clară demersului editorial. Creația îi aparține unui designer ale cărui coperți și lucrări au fost expuse la multe ediții Romanian Design Week: "A fost foarte important să lucrăm cu cineva care înțelege perfect designul de carte și Raymond Bobar credem că îl știe in and out. La propriu și la figurat. E important să nu existe discordanțe între interiorul și exteriorul unei cărți. În experiența lecturii este esențială coordonarea perfectă între conținut și formă, iar Ray înțelege asta și ca designer și ca cititor.”
Cum se pare că există deja un public cititor fan al tot ceea ce scoate editura, următorul pas va fi un “Big Bang” literar pe piața locală: masivul roman "Infinite Jest" al lui David Foster Wallace, unul din cele mai importante scrieri postmoderne americane. O apariție care “implică eforturi fără precedent pentru noi” dar care squad-ul Black Button Books speră că îi va aduce pe raftul de clasici moderni.
Fără îndoială, tot ce va apărea în viitor la această editură va avea un impact real asupra publicului cititor de la noi, conturându-se din ce în ce mai mult ca o întreprindere de succes fără compromisuri.