Ellida Toma a absolvit la Universitatea Națională de Arte din București, Facultatea de Arte Decorative și Design – Master în Strategii de Modă și Costum. A absolvit cursuri de specializare în tehnologii pentru creație vestimentară la Școala de Artă și Stil. În prezent urmează studii de doctorat în arte vizuale la Universitatea Națională de Arte din București.
A avut numeroase participări la expoziții și concursuri, a realizat decoruri și costume pentru proiecte în teatru, operă și televiziune, a colaborat pentru realizarea unor colecții vestimentare ready-to-wear.
Ellida Toma crează atât colecții experimentale-conceptuale, care au rolul de a exploata limitele creativității și de a realiza piese inedite, cât și piese unicat, custom made.
SYNESTHESIA
Proiectul SYNESTHESIA reprezintă punctul de pornire pentru crearea de elemente sculpturale transpuse într-un obiect de veșmânt, cu trimitere către suprarealism. Documentarea este pe tema arhitecturii, a suprarealismului în pictură, sculptură și design vestimentar.
Sinestezie provine din termenul din limba franceză synesthésie și este definit printr-o asociație între senzații de natură diferită care dau impresia că sunt unul simbolul celuilalt. A ales cuvântul Synesthesia în sensul său figurat pentru denumirea proiectului, pentru că rezonează cel mai bine cu conceptul colecției, datorită materialelor și texturilor diverse care sunt folosite. Cuvinte cheie: suprarealism, estetic, forme sculpturale, compoziție, materialitate, imaginar, tridimensional.
Proiectul este bazat pe legătura dintre design și elementele sculpturale și picturale din artă, pornind de la o documentare din arta modernă, în principal, arta suprarealistă, și care se finalizează prin crearea unui obiect de veșmânt, al cărui scop este de a construi imaginea sculpturală de înfățișare umană, ce poate reieși din cuprinsul veșmântului.
Proiectul final este constituit din șapte obiecte de veșmânt, stâns legate de elementele suprarealiste, cu inspirație din arhitectură, sculptură, pictură și modă.
Conceptul proiectului SYNESTHESIA poate fi descris prin simpla nominalizare a unor termeni precum: echilibru, eleganță, claritate. Premisele de la care pornește acest proiect vestimentar, se sprijină pe intenția de a evidenția întoarcerea către esențial, către forma și funcționalitatea unui obiect, într-un context socio-cultural plin de excese.
A avut numeroase participări la expoziții și concursuri, a realizat decoruri și costume pentru proiecte în teatru, operă și televiziune, a colaborat pentru realizarea unor colecții vestimentare ready-to-wear.
Ellida Toma crează atât colecții experimentale-conceptuale, care au rolul de a exploata limitele creativității și de a realiza piese inedite, cât și piese unicat, custom made.
SYNESTHESIA
Proiectul SYNESTHESIA reprezintă punctul de pornire pentru crearea de elemente sculpturale transpuse într-un obiect de veșmânt, cu trimitere către suprarealism. Documentarea este pe tema arhitecturii, a suprarealismului în pictură, sculptură și design vestimentar.
Sinestezie provine din termenul din limba franceză synesthésie și este definit printr-o asociație între senzații de natură diferită care dau impresia că sunt unul simbolul celuilalt. A ales cuvântul Synesthesia în sensul său figurat pentru denumirea proiectului, pentru că rezonează cel mai bine cu conceptul colecției, datorită materialelor și texturilor diverse care sunt folosite. Cuvinte cheie: suprarealism, estetic, forme sculpturale, compoziție, materialitate, imaginar, tridimensional.
Proiectul este bazat pe legătura dintre design și elementele sculpturale și picturale din artă, pornind de la o documentare din arta modernă, în principal, arta suprarealistă, și care se finalizează prin crearea unui obiect de veșmânt, al cărui scop este de a construi imaginea sculpturală de înfățișare umană, ce poate reieși din cuprinsul veșmântului.
Proiectul final este constituit din șapte obiecte de veșmânt, stâns legate de elementele suprarealiste, cu inspirație din arhitectură, sculptură, pictură și modă.
Conceptul proiectului SYNESTHESIA poate fi descris prin simpla nominalizare a unor termeni precum: echilibru, eleganță, claritate. Premisele de la care pornește acest proiect vestimentar, se sprijină pe intenția de a evidenția întoarcerea către esențial, către forma și funcționalitatea unui obiect, într-un context socio-cultural plin de excese.