The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive Expo

Article / 12 Noi 2018 / The Institute
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoOne Night Gallery
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoOne Night Gallery
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoLoop Virtual Reality Solutions
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoCircus 360
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoCircus 360
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoTHE WETLAND
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoVreestory
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoVreestory
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoVreestory
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoC3 Worlds
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoNemo Electronic Playground
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoUniVRse
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoVR BIKE RIDE - LONDON EDITION
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoBeko Slow Juicer VR
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoDacia Duster VR
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoManway VR Training
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoAtinge
  • Experienţe VR de încercat la Internetics Interactive ExpoAtinge
1/18
Odată cu cea de-a XVIII-a ediție, Internetics Festival, un proiect inițiat de The Institute și prezentat de UniCredit Bank, își propune să celebreze industria digitală printr-o expoziție de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și instalații digitale - Internetics Interactive Expo.

Îți prezentăm un preview al proiectelor din secțiunea de VR expuse la Internetics Interactive Expo 2018.

Expoziția colectivă One Night Gallery
One Night Gallery va reuni în cadrul Internetics Interactive Expo cei 8 artiști regăsiţi în ediţiile de până acum, sub forma unei expoziţii retrospective.
Lucrările selectate vor fi augmentate, iar invitații vor putea descoperi extensiile acestora prin aplicația Culturesc 100 by Samsung. Tot în realitate augmentată vor fi reactivate proiecțiile de video mapping care au prezentat personajele supradimensionate ale artiştilor pe faţadele clădirilor în care au avut loc artshow-urile One Night Gallery. În plus, lucrările realizate în realitate virtuală de Raluca Băraru, Victor Fota și Kitră vor putea fi explorate prin Samsung Gear VR.
Cele opt ediții de până acum au fost dedicate artiştilor grafici Paul Dersidan, Bianca Dumitrașcu, Ioana Trușcă, Kitră, Victor Fota, Raluca Băraru, Sweet Damage Crew și Livia Fălcaru.
One Night Gallery este puntea dintre artiști și reprezintă un art show lunar, care îmbină expoziția materială cu cea virtuală, iar extensia lucrărilor expuse poate fi accesată de către public prin realitate augmentată și video mapping. La fiecare vernisaj, One Nigt Gallery pune la dispoziția artiștilor un loc dedicat experimentelor, în care aceștia își prezintă universul lor creativ.
Proiectul One Night Gallery este realizat în parteneriat cu Mindscape Studio, Aural Eye, Motion Lab, Stay Sharp, Dragoș Boțcău, Tudor Calnegru, Dan Griober, Mihai Cojocaru și Culturesc 100 by Samsung.

Loop Virtual Reality Solutions te provoacă să-ți testezi frica de înălțime
Aplicația propusă de Loop Virtual Reality Solutions, Richie’s plank, te va pune în situația de a te confrunta cu una dintre cele mai des întâlnite frici, frica de înălțime. Totul se întâmplă la ultimul etaj al unui zgârie-nori. Ai curajul de a-ți înfrunta teama de înălțime și de a trece cu bine provocarea?
Loop VR Solutions este un proiect născut din pasiunea pentru realitatea virtuală și îşi propune apropierea brandurilor şi a business-urilor de publicul lor. Proiectul a fost dezvoltat în colaborare cu partipipal.

O privire mai atentă asupra circului fără animale, prin Circus 360
Dorin Moldoveanu și HomeMade Video Production te invită să privești îndeaproape lumea primului spectacol de circ din România fără animale, format doar din acrobați, printr-un documentar observațional realizat în cadrul workshopului LdaVi VR Worldbuilding Lab de la Cinetic. Filmul nu are o poveste narativă clar condusă de un personaj sau un narator, fiecare spectator se va uita la ceea ce îi atrage atenția. Din acest motiv îți recomandăm o a doua vizionare în care să încerci să privești ceea ce nu ai văzut prima dată.
Proiectul a fost realizat cu ajutorul Cinetic și al Circulului Metropolitan București.
Dorin Moldoveanu e un regizor atras de noile mecanisme cinematografice ce-i pun la îndemână tot felul de mijloace de a arăta tot, de a-l transpune pe spectator în poveste mai mult ca niciodată.

THE WETLAND, redescoperirea tradițiilor din Delta Dunării
Autor: STUDIOSET
The Wetland este o instalație transmedia care își propune să conserve, să reinterpreteze și să dezbată rutina, tradițiile și specificul unui sat românesc izolat din Delta Dunării, folosind tehnologii imersive.
Proiectul se concentrează asupra satului Letea, care s-a format inițial ca un adăpost pentru refugiații veniți din zone de conflict, la începutul secoului al 18-lea. În timp, satul a suferit multiple tranformări, motiv pentru care The Wetland îşi propune să arhiveze rutina contemporană a satului și tradițiile încă rămase, într-un context în care globalizarea accelerată, depopularea masivă, privatizarea forțată afectează regiunea iremediabil.
The Westland a fost realizat în colaborare cu Storyscraes.
STUDIOSET este o casă de producție din București care creează conținut audiovizual la un standard ridicat, folosind idei inovatoare, dar păstrând totodata un echilibru între creații comerciale și artistice.
Co-fondată de studenţi ai Facultăţii de Film şi ai Facultății de Arte Vizuale, STORYSCAPES este prima asociaţie românescă axată pe transmedia storytelling și concepte narative inovatoare. Asociația urmăreşte în prezent trei direcţii principale: creație, cercetare și educație transmedia.

Vreestory te ajută să retrăiești momentul Marii Uniri din 1918
Vreestory propune retrăirea cât mai fidelă a momentului în care a avut loc semnarea Declarației de Unificare din Alba Iulia din 1918, cu ocazia Centenarului Marii Uniri (1918-2018). Sala Unirii, recreată cu un grad înalt de precizie, plasează utilizatorul într-o atmosferă autentică din anii 1900. Experiența propune un proces imersiv de învățare, creând posibilitatea de a descoperi evenimentele premergătoare Unirii și de a interacționa cu figuri cheie de acum 100 de ani, într-un mod nou și distractiv.
Proiectul urmărește creșterea interesului studenților față de istorie și cultură, oferind și o perspectivă inovatoare asupra educației.
vreestory este un studio de conținut educațional VR care îmbină evenimentele istorice relevante cu mediul virtual, prezentând o experiență nouă de învățare.

Autori: C3 Worlds
C3 Worlds propune trei experiențe diferite: prima explorează interactivitatea regăsită într-o aplicație de VR, a doua se axează pe fotorealism și pe modul în care poate fi vizualizat un proiect de arhitectură, iar cea de-a treia face parte dintr-un proiect mai amplu și reprezintă un teaser al unui joc pe calculator. Proiectele se încadrează conceptual în categoriile artă, informație și respectiv divertisment.
C3 își concentrează activitatea în evoluția interactivităților vizuale, artistice ori experimentale, precum și în jocurile alternative, realitatea virtuală și artele digitale, cu focus pe generarea unor experiențe vizuale deosebite.

Autori: Nemo Electronic Playground
Nemo Electronic Playground este un proiect ce-și asumă misiunea de a oferi experiențe memorabile pasionaților de gaming prin folosirea unui scaun simulator 9D care oferă utilizatorului pachetul complet de senzații al unui joc captivant: sunet, vibrații, stimuli tactili, jeturi de aer și mișcări hidraulice la 360º.
Nemo Electronic Playground este o companie care folosește tehnologia VR de cea mai bună calitate ca soluție de adaptare la mediul de business alert, fie că se dorește creșterea engagementului angajaților sau depășirea barierelor în marketing.

Lecție de anatomie în 3D
Autori: UniVRse
UniVRse propune explorarea și analizarea anatomică a corpului uman cu ajutorul realității virtuale, permițând observarea și descompunerea în componente 3D, de la cele mai mari oase până la cele mai mici artere. Aplicația reprezintă o metodă interactivă de învățare, recomandată atât copiilor, cât și studenților la medicină.
UniVRse este cel mai mare spațiu de realitate virtuală din România, locul perfect în care copiii, dar și adulții, pot încerca diferite medii care ar fi foarte greu de simulat în lumea reală, medii pe care le pot explora ca și cum ar fi acolo: fundul oceanului, galaxiile, vizita pe diferite planete, zborul etc.

VR Bike Ride pe străzile Londrei
Autori: Creative VR
VR BIKE RIDE - LONDON EDITION este o experiență ce reuneşte VR development, 360º video production și Arduino pentru a reda o experienţă senzorială sub forma unei plimbări cu bicicleta, în care acțiunea de a pedala îl va ghida pe utilizator prin intermediul căștii VR pe străzile Londrei.
Creative VR este un studio de tehnologie şi marketing experienţial, axat pe VR, Augmented Reality şi tehnologii emergente aplicate în domeniul organizării de evenimente şi al retailului.

Aplicaţii care revoluționează experiența consumatorului
Beko Slow Juicer VR
Autori:
CGArtefacts, BRIGHT
Ai posibilitatea de a încerca ultimul model de slow-juicer de la Beko într-un mod distractiv, prin aplicaţia Beko Slow Juicer VR. Odată transpus într-o bucătărie deschisă, ţi se oferă un set de instrucțiuni pentru a-ţi face un fresh şi, totodată, abilitatea de a apuca și observa fructele.
Proiectul, creat în colaborare cu Beko România, a fost prezent şi la IMWorld 2017.

Dacia Duster VR
Autori:
CGArtefacts, BRIGHT
Aplicaţia ilustrează direcțiile de dezvoltare gândite de departamentului de inovație Renault România pentru modelul Dacia Duster. Fotorealismul modelului auto și aspectul foarte apropiat de realitate al materialelor folosite au un rol esenţial în a apropia cât mai mult experiența VR de experiența fizică, reală. Aspectul cel mai interesant îl reprezintă abilitatea de a vedea simultan un alt utilizator, care interacționează cu același model auto, în același spațiu virtual.
Proiectul a fost realizat în colaborare cu Groupe Renault România.

Manway VR Training
Autori: CGArtefactsBRIGHT
Ideea proiectului a plecat de la nevoia din industriile cu risc ridicat, unde activează în general personal necalificat, de a-şi instrui temeinic angajații. Înainte de instructajul real, s-a dorit realizarea unui training inițial printr-o serie de experiențe VR foarte realiste. Iniţiativa pleacă de la abilitatea mediului VR de a activa atât memoria spaţială, cât şi cea cinestezică, şi urmăreşte uşurarea procesului de învăţare.
Proiectul a fost realizat în colaborare cu Croft Interactive.
Cele trei aplicaţii sunt prezentate de CGArtefacts, un start-up dedicat dezvoltării de aplicații VR și AR pentru clienți corporate, şi BRIGHT - o agenție creativă cu focus pe experiențe memorabile digitale care pun utilizatorii și brandurile față în fața, prin crearea unor produse cu rolul de a duce interacțiunea digitală la un nou nivel.

Atinge, o invitaţie în comunităţile Rome
Autori:
Proiect 2.0, CINETic
ATINGE este un proiect VR prin care poți experimenta în cadrul a 5 aplicaţii viața romilor în Europa noului mileniu. Bazat pe o muncă de documentare în comunități rome din România, Turcia, Italia și Suedia, proiectul oferă o perspectivă asupra provocărilor și reușitelor unor romi de diferite religii și locuitori în diferite state.
Bicicleta Roz
Aplicația Interactivă Stereoscopică îţi oferă o experiență gameificată care pornește de la interviul lui Recep, care la 16 ani strângea sticle la Stockholm. Aceasta te va ajuta să afli cum este o pușcărie suedeză și la ce poți să visezi când știi că nu mai poți ajunge la nunta fratelui tău.

O ceașcă de ceai cu Freid Taikon, un video 360
Autori:
Proiect 2.0, CINETic
Fred Taikon, ziarist și militant al comunităților rome din Suedia, povestește despre copilăria sa, petrecută în cort, la marginea Stockholmului și despre dificultățile de adaptare la un nou stil de viață început odată cu mutarea în prima casă, pentru care tatăl și bunicul său au luptat cu autoritățile suedeze. Romantismul a văzut călătoriile romilor ca un ideal, comunismul ca pe un flagel al unei societăți înapoiate care trebuie combătut, societatea contemporană ca pe o formă de iresposabiltate socială. Dar te-ai întrebat vreodată cum este viața când te trezești în fiecare zi în mașină?

Târziu
Autori:
Proiect 2.0, CINETic
În Italia deseori romii ajung să trăiască în tabere oficiale sau informale, așa numitele campo-uri. Iulian își aduce aminte de vremurile bune în care familia lui avea o baracă, dinainte ca aceasta să ardă, căci acum locuiesc temporar într-un teatru municipal de unde așteaptă se fie evacuați. În Napoli sunt comunități de sute de oameni care își mută tabăra o dată la două luni.

Alosarel
Autori:
Proiect 2.0, CINETic
În estul României, în Dobrogea, există încă o urmă palpabilă a Imperiului Otoman - o comunitate restrânsă de romi musulmani numiți horahai sau xoraxai. De câteva ori pe an membrii comunității se adună: la nunți și botezuri în luna august, de Bairamul mic și de Bairamul mare. În restul timpului majoritatea comunității se risipește din Spania până în Norvegia, Suedia sau pe drumurile Românei, ca vânzători ambulanți sau negustori ocazionali de oi. Horahaii sunt tot timpul în mișcare. Este libertatea lor o alegere sau o necesitate?
Proiectul a fost realizat în colaborare cu Proiect 2.0, CINETic, Alexandru Berceanu, Andrea Chindriș, Boroka Bira, Marius Hodea, Ciprian Făcăeru, Andrei Ungureanu, Bogdan Alexandru şi financiar cu sprijinul AFCN, în sesiunea proiecte multianuale 2017-2018.
Alexandru Berceanu este regizor independent, manager cultural şi membru fondator al Asociației dramAcum. A montat peste 25 de spectacole distinse cu premii naționale și internaționale în teatre independente și de stat.

Dream NA
Autori:
STORYSCAPES & CINETic
Proiectul se axează pe un studiu recent, care arată că oamenii care suferă de anumite tumori pe creier își pierd abilitatea de a visa, în timp ce o persoană obișnuită are în jur de 1,460 de vise într-un an. Pentru că obișnuim să uităm 95-99% dintre vise, STORYSCAPES și CINETic a creat un joc ce ne permite să creăm vise imersive în realitate virtuală. DreamNA este în prezent un prototip ce-și propune să ajungă la o formă complet imersivă în viitor.
Storyscapes este un ONG, inițiat în 2012 în România, care se axează pe transmedia storytelling. Începând cu anul 2015, Ioana Mischie, co-fondator Storyscapes, a coordonat programele din cadrul CINETic: a creat strategii pentru dezvoltarea centrului și a inițiat prima ediție a programelor internaționale Romanian VR Days in Cannes 2017 și LdaVi Eastern European VR Worldbuilding Hub, printre multe altele. În prezent își dezvoltă propriile proiecte de arts-based research în cadrul CINETic și predă cursul "Digital Media Arts".

The Deported
Autori:
joVRnalism & CINETic
Proiectul pleacă de la statisticile despre deportări, în care regăsim oameni prinși între o țară care i-a îndepărtat și una pe care nu o înțeleg. Deported îți permite să retrăiești aceste povești complexe printr-o serie de 5 episoade, care te transpun în pielea personajelor.
JoVRnalism este un proiect de realitate virtuală condus de Prof. Robert Hernandez de la USC Annenberg School of Communication and Journalism.

Mai multe informaţii despre expoziție se găsesc pe site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.