UNU’ a fost unul dintre partenerii Romanian Design Week 2017. Așa că am vrut să aflăm mai multe despre cea mai nouă gamă de la domeniile Bogdan de la cei care au făcut posibil acest proiect.
Cum a apărut acest proiect, despre podgorie, soiuri de struguri, proces
Cum ne-am întâlnit și ce e viticultura biodinamică.
Ne-am întâlnit cu Bogdan (de la Domeniul, nu-i așa, Bogdan) la o conferință de marketing organizată de Cannes Lions în România, unde noi ținuserăm o prezentare. Bogdan ne-a povestit rapid despre proiectul lui de a face vinuri biodinamice, noi ne-am entuziasmat, am întrebat “bio ce?” și ne-am reîntâlnit câteva luni mai tarziu. Moment în care am aflat că, pe scurt, vinul biodinamic e un vin curat, rezultat în urma aplicării unor practici specifice. Viticultura biodinamică aplică principiile metodei organice (nu se folosesc pesticide de niciun fel), dar integrează și o serie de practici milenare, care înțeleg via ca pe un ecosistem unitar, în care toate elementele lucrează în armonie unele cu celelalte.
Metoda calendarului lunar e, de exemplu, o modalitate de a asigura că operațiunile de întreținere și cultivare a viei sunt întreprinse la momentele optime (de exemplu, strugurii se culeg in perioadele cu luna plină, când forța exercitată de corpul ceresc asupra Pământului e cea mai puternică, iar concentrația substanțelor din fruct e cea mai mare).
Principiul fundamental este stimularea activității vitale din sol, astfel încât substanțele din pământ să fie eliberate și asimilate de plante, pentru că doar într-un sol vital și bogat microbiologic se pot obține culturi sănătoase, echilibrate și rezistente.
Viticultura biodinamică are ca scop obținerea de struguri sănătoși și gustoși prin hrănirea solului numai cu substanțe naturale.
Cum am trecut la treabă.
Am gândit împreună o segmentare de portofoliu, după care am început, treptat, să o punem în practică. Unu’ a fost gama pe care am gândit-o pentru retail, segmentul medium-high. Insight-ul a fost unul cât se poate de simplu: de multe ori nu știi ce vin să alegi pentru că nu știi ce e, de fapt, în sticlă. Nouă ni se întâmplă să stăm câte jumătate de ora în fața raftului de vinuri încercând să alegem un vin pe care nu l-am mai încercat.
IDENTITATE – cum a aparut conceptul din spatele gamei.
Și atunci am zis hai să le ieșim oamenilor în întâmpinare. Să-i ajutăm de la bun început să înțeleagă ce vor găsi în sticlă. Așa a apărut ideea de a include atributele vinului chiar pe eticheta principală. Ca lumea să stie din capul locului că ăla e un vin mai catifelat sau mai fructat sau mai parfumat. Am trecut prin mai multe propuneri, însă ne-am oprit la Unu’ pentru că ne-a plăcut tuturor cel mai mult. Partea cea mai dificilă a fost să găsim formulările cele mai potrivite pentru etichete, pentru că ele trebuiau să a. respecte calitățile conținutului din sticlă șib. să fie clare, ușor de înțeles dar să aibă și melodicitate, să “facă impresie bună”. Iar dupa vreo câteva runde de discuții și alte câteva runde de degustări cu și fără chestionare aferente, am ajuns la formulele actuale. Unu’ e gama pe care am creat-o pentru a ajunge la cât mai multi iubitori ai vinului. Gama care să ne aducă mai aproape de materializarea viziunii noastre : aceea de a aduce un vin curat pe fiecare masă.
DESPRE GAMA SI PRODUCATOR
Unu’ e vinul care îti vine în întâmpinare la raft si îti spune din capul locului ce gasesti în sticlă. Pentru ca, astfel, tu să petreci mai puțin timp alegând vinul și mai mult timp bucurându-te de el.
E un vin tânar, onest, cu personalitate puternică. Este rezultatul acelorași practici străvechi de cultivare a viței de vie pe care le folosim pentru a obține toate vinurile noastre. Înfățișarea sa, însa, e una contemporană, simplă și funcțională.
Soiurile cultivate sunt: Fetească Neagra, Pinot Noir, Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah, Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Riesling italian.
Regiunea viticolă în care ne aflam, se situează pe coordonate geografice asemănătoare cu unele dintre cele mai renumite regiuni viticole din lume - Napa din Statele Unite, Mendoza din Argentina și Barossa din Australia sunt toate situate între 30 si 50 de grade latitudine nordică sau sudică, în timp ce regiunea Dobrogei se află pe traiectoria paralelei 45, aceeași care străbate regiuni faimoase precum Bordeaux din Franța sau Piemont din Italia.
Noi credem că acesta e cadoul pe care natura ni l-a făcut pentru a ne ajuta să ne atingem visul nostru cel mai de preț: acela de a produce aici, pe pamânt dobrogean, vinuri de talie internațională.
Cum a apărut acest proiect, despre podgorie, soiuri de struguri, proces
Cum ne-am întâlnit și ce e viticultura biodinamică.
Ne-am întâlnit cu Bogdan (de la Domeniul, nu-i așa, Bogdan) la o conferință de marketing organizată de Cannes Lions în România, unde noi ținuserăm o prezentare. Bogdan ne-a povestit rapid despre proiectul lui de a face vinuri biodinamice, noi ne-am entuziasmat, am întrebat “bio ce?” și ne-am reîntâlnit câteva luni mai tarziu. Moment în care am aflat că, pe scurt, vinul biodinamic e un vin curat, rezultat în urma aplicării unor practici specifice. Viticultura biodinamică aplică principiile metodei organice (nu se folosesc pesticide de niciun fel), dar integrează și o serie de practici milenare, care înțeleg via ca pe un ecosistem unitar, în care toate elementele lucrează în armonie unele cu celelalte.
Metoda calendarului lunar e, de exemplu, o modalitate de a asigura că operațiunile de întreținere și cultivare a viei sunt întreprinse la momentele optime (de exemplu, strugurii se culeg in perioadele cu luna plină, când forța exercitată de corpul ceresc asupra Pământului e cea mai puternică, iar concentrația substanțelor din fruct e cea mai mare).
Principiul fundamental este stimularea activității vitale din sol, astfel încât substanțele din pământ să fie eliberate și asimilate de plante, pentru că doar într-un sol vital și bogat microbiologic se pot obține culturi sănătoase, echilibrate și rezistente.
Viticultura biodinamică are ca scop obținerea de struguri sănătoși și gustoși prin hrănirea solului numai cu substanțe naturale.
Cum am trecut la treabă.
Am gândit împreună o segmentare de portofoliu, după care am început, treptat, să o punem în practică. Unu’ a fost gama pe care am gândit-o pentru retail, segmentul medium-high. Insight-ul a fost unul cât se poate de simplu: de multe ori nu știi ce vin să alegi pentru că nu știi ce e, de fapt, în sticlă. Nouă ni se întâmplă să stăm câte jumătate de ora în fața raftului de vinuri încercând să alegem un vin pe care nu l-am mai încercat.
IDENTITATE – cum a aparut conceptul din spatele gamei.
Și atunci am zis hai să le ieșim oamenilor în întâmpinare. Să-i ajutăm de la bun început să înțeleagă ce vor găsi în sticlă. Așa a apărut ideea de a include atributele vinului chiar pe eticheta principală. Ca lumea să stie din capul locului că ăla e un vin mai catifelat sau mai fructat sau mai parfumat. Am trecut prin mai multe propuneri, însă ne-am oprit la Unu’ pentru că ne-a plăcut tuturor cel mai mult. Partea cea mai dificilă a fost să găsim formulările cele mai potrivite pentru etichete, pentru că ele trebuiau să a. respecte calitățile conținutului din sticlă șib. să fie clare, ușor de înțeles dar să aibă și melodicitate, să “facă impresie bună”. Iar dupa vreo câteva runde de discuții și alte câteva runde de degustări cu și fără chestionare aferente, am ajuns la formulele actuale. Unu’ e gama pe care am creat-o pentru a ajunge la cât mai multi iubitori ai vinului. Gama care să ne aducă mai aproape de materializarea viziunii noastre : aceea de a aduce un vin curat pe fiecare masă.
DESPRE GAMA SI PRODUCATOR
Unu’ e vinul care îti vine în întâmpinare la raft si îti spune din capul locului ce gasesti în sticlă. Pentru ca, astfel, tu să petreci mai puțin timp alegând vinul și mai mult timp bucurându-te de el.
E un vin tânar, onest, cu personalitate puternică. Este rezultatul acelorași practici străvechi de cultivare a viței de vie pe care le folosim pentru a obține toate vinurile noastre. Înfățișarea sa, însa, e una contemporană, simplă și funcțională.
Soiurile cultivate sunt: Fetească Neagra, Pinot Noir, Cabernet Sauvignon, Merlot, Syrah, Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Riesling italian.
Regiunea viticolă în care ne aflam, se situează pe coordonate geografice asemănătoare cu unele dintre cele mai renumite regiuni viticole din lume - Napa din Statele Unite, Mendoza din Argentina și Barossa din Australia sunt toate situate între 30 si 50 de grade latitudine nordică sau sudică, în timp ce regiunea Dobrogei se află pe traiectoria paralelei 45, aceeași care străbate regiuni faimoase precum Bordeaux din Franța sau Piemont din Italia.
Noi credem că acesta e cadoul pe care natura ni l-a făcut pentru a ne ajuta să ne atingem visul nostru cel mai de preț: acela de a produce aici, pe pamânt dobrogean, vinuri de talie internațională.