The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

DRAGOȘ GAVRILA & ROBERTA CURCĂ

Who's who / 08 Apr 2019 / RDW team
  • DRAGOȘ GAVRILA & ROBERTA CURCĂ2019 // Redesign of posters for local services
  • DRAGOȘ GAVRILA & ROBERTA CURCĂ2019 // Redesign of posters for local services
  • DRAGOȘ GAVRILA & ROBERTA CURCĂ2019 // Redesign of posters for local services
  • DRAGOȘ GAVRILA & ROBERTA CURCĂ2019 // Redesign of posters for local services
  • DRAGOȘ GAVRILA & ROBERTA CURCĂ2019 // Redesign of posters for local services
1/5
HISTORY
Gavrilă Dragoș is a graphic designer & art director, working with brands, agencies, entrepreneurs and other artists on various creative projects, both locally and internationally.

Roberta Curcă is an inter-disciplinary female artist, combining academic research with drawing, photography & objects, currently working on a PhD in cultural studies, related to socialist border marks of local cities & counties in Romania.

ROMANIAN DESIGN WEEK APPEARANCES

2019 // Redesign of posters for local services
The most ubiquitous advertisements in the local public space - the famous services posters displayed everywhere - offer a particular service in a strikingly effective and simple way, using just a descriptive text and a contact number. They're ugly, but they work!
The aim of the project was to redesign their visual identity from the perspective of a designer, while still maintaining the content and the tone of voice of the initial advertisements.