The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Goethe-Institut lansează pentru al treilea an consecutiv programul Cultural Management Academy

Article / 23 Apr 2019 / The Institute
  • Goethe-Institut lansează pentru al treilea an consecutiv programul Cultural Management Academy
1/1
Organizatorii au propus pentru ediția de anul acesta tema Cultură și arte în tranziție: epoca digitală.

Cultural Management Academy oferă posibilități de finanțare de tip seeds fund prin intermediul CMA Fund pentru proiecte noi de colaborare. Proiectele vor fi dezvoltate în cadrul academiei de echipele formate din participanții din cele patru orașe, aceștia beneficiând și de mentorat pentru implementare.

De asemenea, participanții vor primi credite ECTS în urma unui un acord de parteneriat semnat în 2018, între Goethe-Institut și Facultatea de Științe Politice a Universității din București, prin care se recunoaște calitatea academică a programului.

Scopul academiei este de a contribui la formarea managerilor culturali, de a oferi celor care lucrează deja în domeniul cultural instrumentele necesare pentru a fi productivi și, mai ales, pentru a ţine pasul cu inovațiile din zona digitală.

„A treia ediție a seminarului Cultural Management Academy propune o sesiune de training de cinci zile care are scopul de a ajuta participanții nu doar să înțeleagă mediul digital în care trăiesc și muncesc, dar și să învețe să îl integreze pentru a își simplifica activitatea și pentru a creea noi forme artistice, urmărind să le răspândească mai ușor și să știe mai multe despre publicul lor,” afirmă Miki Braniște, președintele Asociației Colectiv A și curatoarea programului, despre ediția din 2019.

Programul academiei pentru participanții din România și Republica Moldova este:
⇢ 3-7 iulie în Plovdiv, Bulgaria: network meeting & idea camp
⇢ 16-20 septembrie în București: seminar local, în Pavilion 32, la Goethe-Institut

Deadline-ul pentru trimiterea aplicațiilor ⇢ 5 mai 2019.

Elementul nou al ediției din 2019 constă în faptul că participanții din cele patru orașe în care se organizează Academia de Management Cultural, București, Sofia, Salonic și Sarajevo, sunt invitați la un Network Meeting & Idea Camp la Plovdiv (Capitala Europeană a Culturii în 2019), între 3-7 iulie.

Cine poate aplica?
Profesioniști din România și Republica Moldova care activează în domeniul cultural, din sectorul public, privat sau independent, cu cel puțin 2 ani de experiență: producători, manageri culturali, PR și manageri din domeniul cultural. Participarea unui reprezentant din Republica Moldova este sprijinită de către Institutul Polonez din București.

Conținutul seminarului:
Cele cinci zile de seminar sunt alcătuite din module de training susținute de experți naționali și internaționali și care vor aborda următoarele subiecte:
• Filosofia producției culturale și artistice în epoca digitală
• Producție artistică – Practici media și in-disciplinare
• Accesibilitatea artei și a producției culturale: Practici de dezvoltare a publicului; Workshop - Cultura după Netflix ?)
• Accesul la cultură prin intermediul platformelor și al arhivelor online: colecții de artă, arhive de film sau teatru
• Managementul drepturilor de proprietate intelectuală – Prezentare interactivă:
Despre Creative Commons, Free Software etc.

Taxa de participare la program este de 1.000 RON și include seminarul din București (masa asigurată) + transport, cazare și masă pentru network meeting-ul din Plovdiv.

Pentru mai multe detalii puteţi accesa acest link.
__________________________________________________________________________

Cultural Management Academy este un proiect organizat de Goethe-Institut şi se desfăşoară în colaborare cu asociaţia Colectiv A din Cluj, Facultatea de Ştiinţe Politice a Universităţii din Bucureşti (FSPUB) şi cu următorii membri EUNIC România: Institutul Polonez, Institutul Cultural Român, Forumul Cultural Austriac, Institutul Camões, Institutul Balassi, Fundația Culturală Greacă și Ambasada Suediei din România.