The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Hummingbird- cea mai ușoară bicicletă pliabilă

Interview / 12 Noi 2015 / Maria Neneciu
  • Hummingbird- cea mai ușoară bicicletă pliabilă
  • Hummingbird- cea mai ușoară bicicletă pliabilă
  • Hummingbird- cea mai ușoară bicicletă pliabilă
1/3
Hummingbird- cea mai ușoară bicicletă pliabilă din lume- este un proiect lansat de doi români stabiliți la Londra: Petre Crăciun si Ligia Stan.
 
Mutat în Londra cu vise mari la 22 de ani, după ce a studiat arte in București, designerul bicicletei Hummingbird, Petre Crăciun, a lucrat la designul acesteia în timp ce studia în Marea Britanie. “Am încercat să cumpăr o bicicletă pliabilă ușoară, dar nu am putut să găsesc nimic în magazine. Apoi m-am gândit că aș putea să construiesc eu o bicicleta - așa s-a născut Hummingbird”, spune Petre.
 
Bicicleta Hummingbird cântărește 6.5 kilograme, cu 3 kg mai puțin decât cea mai ușoară bicicletă pliabilă de pe piață. Este realizată din fibră de carbon și construită pentru cicliștii moderni folosesc mijloacele de transport, dar și mersul pe bicicletă zi de zi.
 
Cea mai importantă calitate a bicicletei Hummingbird este inovația pe care o aduce în ceea ce privește modul de pliere. Majoritatea bicicletelor suferă de o problemă comună - atunci când sunt pliate, lanțul își pierde tensiunea și cade. Bicicleta Hummingbird a rezolvat acest lucru printr-un sistem inovator de pliere, care a fost ulterior patentat.
 
Bicicleta Hummingbird este un obiect de design în aceeași măsură în care este un obiect funcțional. În termeni de concept, s-a pus accent atât pe mecanică, cât și pe estetică. Construită în Marea Britanie la cele mai înalte standarde, este construittă folosind cele mai noi tehnologii din industria automobilelor și va fi testată calitativ pentru a îndeplini standardele Europene de siguranță.
 
Am stat de vorbă cu cei doi pentru a afla mai multe despre acest proiect, pe care îl salutăm și felicităm și pe care îl puteți susține și voi pe Kickstarter.

Ce este Hummingbird și cum s-a născut acest proiect?
Hummingbird s-a născut acum câţiva ani în Bucureşti. Ligia locuia la etajul 4 într-un bloc cu un lift minuscul, în care încăpeau două persoane lipite. Am încercat să îi cumpăr o bicicletă pliabilă ca să o introduc în lumea cicliştilor, însă ea mai uşoară bicicletă pe care am găsit-o avea 10 kg, un sfert din greutatea Ligiei. De aici mi-a venit ideea să construiesc eu o bicicletă - studiam Modelmaking în Anglia, aveam un atelier şi totul la îndemână, aşa că am început să schiţez şi să lucrez la concept. Am ajuns să construiesc o bicicletă pliabilă de 6.5 kg, din fibră de carbon. I-am dat numele Hummingbird - mi s-a părut că pasărea colibri este un simbol perfect pentru viteză şi greutate.
 
Cât ați lucat pentru acest proiect și cum vă împărțiți sarcinile?
Am început să lucrez la bicicletă în anul final de facultate, ca şi lucrare de licenţă. După multe priviri sceptice de la profesorii mei, am reuşit să construiesc o bicicletă funcţională şi am convins pe toată lumea să dea o tură în jurul facultăţii. Entuziasmul oamenilor din jurul meu m-au convins să ducem proiectul mai departe, spre producţie. Apoi Ligia a început să mă ajute pe partea comunicării - PR, social media, un pic de design. Lucrăm amândoi la bicicletă de peste jumătate de an - eu perfectionez designul, ea creşte numărul de followeri. 
 
Cum a fost procesul de prototipare și care au fost principalele provocări pe care le-ați întâmpinat pe parcurs?
Construcţia bicicletei cred că a durat cel mai puţin - câteva săptămâni. Adevărata muncă a fost înainte, a fost complicat să îmi dau seama ce să fac că să îmbunătăţesc design-urile actuale de pe piaţă. Am încercat să vin cu ceva nou şi să ajung la un produs final care este - şi arată - diferit faţă de alte biciclete pliabile. Cea mai mare provocare a fost să ajungem la punctul în care putem înfiinţa o companie. Mintea mea este mai mult la produs şi design decât la business şi marketing. Din fericire, am avut sprijin de la oameni care au crezut în noi şi iată-ne aici!
 
Povestește-mi puțin despre caracteristicile mai tehnice ale produsului și despre procesul de producție pe care il presupune. Unde vor fi ele produse?
Bicicletele vor fi produse în Marea Britanie, am vrut să avem componente de cea mai bună calitate şi un manufactor care a mai lucrat cu carbon pentru alte produse. Probabil cel mai interesant lucru la bicicletă - ceea ce am şi patentat - este faptul că pivotul este concentric, astfel încât atunci când o pliezi, lanţul este mereu tensionat şi nu cade, ceea ce se întâmplă des cu alte biciclete pliabile. De asemenea, prin design, atunci când bicicleta este pliată, ghidonul funcţionează ca un sistem de închidere, ţinând bicicleta pliată într-un pachet complet. Prin design am eliminat nevoia de a “rupe” bicicleta în două atunci când o pliezi - din acest motiv alte biciclete nu pot fi făcute din fibră de carbon, întrucât un mecanism de pliere ar împiedica folosirea acestui material.
 
Ce vă propuneți de la acest produs, cui se adresează el, ce piețe vizați și ce strategie de distribuție o să aplicați?  
Am creat bicicleta Hummingbird pentru că am simţit o nevoie pe piaţă pentru o bicicletă pliabilă uşoară. Momentan, piaţa numeşte “super-uşoară” o bicicletă de 10 kg. Am realizat că putem mai bine de atât - aşa că încercăm să găsim acei oameni care consideră importantă greutatea şi lookul unei biciclete, mai mult decat brandul. O să lansăm pe Kickstarter unde vom face pre-sales, urmând să livrăm în 10 luni bicicleta. Între timp vom lucra la îmbunătăţirea designului şi la producţie. Dacă totul merge bine, vrem să ajungem în magazine, lângă bicicletele Brompton.
 
Ce preț are bicicleta și ce alte produse vă propuneți să lansați în viitor?
Bicicleta este un produs relativ scump, se adresează mai mult persoanelor care sunt pasionate de ciclism sau sunt mereu pe fugă. Pe Kickstarter vom vinde biciclete începând cu £1,100, dar estimăm că preţul în magazine va fi puţin mai mare. Bineînţeles, este importantă şi configuraţia bicicletei - piese mai scumpe, roţi de 16” sau 20”, preţul variază. 
 
 
Despre autori
 
Petre, 24 de ani, cu background în arte şi pasionat de ciclism: a construit de-a lungul anilor multe biciclete, cumpăra piese de pe eBay, le modificaa, asambla şi ajungea să aibă 7 biciclete într-un apartament. Momentan ascultă multe podcasturi despre design şi lucrează la un studio arhitectural în Londra. 
 
Ligia - 23 de ani, background în comunicare, lucrează la un studio de producţie în Londra. S-a mutat în Londra să fie mai aproape de Petre, şi-au cumpărat o pisică şi au pus pe picioare un business împreună. Ligia e pasionată de graphic design şi de reviste în general, pe care le colecţionează mândră într-o bibliotecă meticulos aranjată.