De vorba cu Victor Kapra, moderator și membru al juriului pentru cea de-a 17-a ediție a competiției Internetics, alături de ceilalți 32 de membri care au analizat cele mai bune lucrări din industria de digital din România. Despre poziția de jurat și peisajul digital general, Victor Kapra ne-a povestit mai multe într-un interviu pe care îl puteți găsi și în nr. 21 al revistei The Institute:
Cum ai descrie experiența ta la Internetics până acum? Cu ce amintiri ai rămas?
Acum nouă ani, am fost invitat drept consultant la relansarea Internetics. Pe vremea aceea, Internetul pe mobil era încă un lux, iar Facebook, considerat de mulți drept o prostie care va da faliment curând. Criza își arătase colții, bugetele se izbiseră de pământ. Descurajarea era destul de mare. Internetics și-a văzut însă de treabă, adică să crească și să-și perfecționeze mecanismele și procedurile. E o lecție de perseverență.
Care ți s-a părut cel mai complicat moment de-a lungul istoriei tale de jurat?
Nu neapărat complicat, ci frustrant. Mă irită – și îi irită pe toți - unele agenții care trimit descrieri incomplete și prost redactate ale lucrărilor pe care le înscriu la Internetics. Ce înseamnă prost redactate: lipsa unor date esențiale și bla-bla-uri excesiv de laudative. Din fericire, la ultimele ediții, directorii de agenții au înțeles că le scad șansele la premii dacă lasă întocmirea dosarului cu lucrări în sarcina unor juniori.
Ce-ți place la Internetics?
Rigurozitatea, calitatea juriului și democrația. La jurizarea finală, deciziile care au un sâmbure de controversă sunt disecate îndelung, pentru a se ajunge la cea mai bună concluzie finală, unanim acceptată. De asemenea, faptul că președintele juriului este un specialist cu experiență străin – deci fără „prietenii” autohtone – asigură obiectivitatea. Ce îmi mai place? Ceremonia de acordare a premiilor și petrecerea de după.
Cum l-ai vedea crescând?
Poate crește numai odată cu piața. Chiar dacă industria Comunicării are problemele ei, migrația accelerată spre digital ne face optimiști în privința viitorului Internetics. Și cred că nu este exclus ca organizatorii să se gândească, la un moment dat, la o extindere regională, spre Balcani, de pildă. Internetics are un background și un blazon care i-ar permite această extindere.
Încotro cu inteligența digitală?
Nici nu ne închipuim acum unde vom ajunge peste trei-cinci ani. Marile companii tehnologice cresc în jur o mulțime de startup-uri ambițioase care imaginează cele mai năstrușnice soluții de eficientizare în advertising, bazate de Inteligența Artificială, Machine Learning sau blockchain. Un exemplu: diversele tipuri de echipamente vor citi cu precizie și în timp real emoțiile noastre și, în funcție de aceste date, vor adapta/personaliza informațiile, mesajele și serviciile. Vor dispărea o groază de „birocrați” din birourile agențiilor, înlocuiți cu roboți software. Dar, din fericire, mașinile nu vor putea atinge niciodată nivelul de creativitate al oamenilor.
***
Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.
Partenerii evenimentului:
Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.
Cum ai descrie experiența ta la Internetics până acum? Cu ce amintiri ai rămas?
Acum nouă ani, am fost invitat drept consultant la relansarea Internetics. Pe vremea aceea, Internetul pe mobil era încă un lux, iar Facebook, considerat de mulți drept o prostie care va da faliment curând. Criza își arătase colții, bugetele se izbiseră de pământ. Descurajarea era destul de mare. Internetics și-a văzut însă de treabă, adică să crească și să-și perfecționeze mecanismele și procedurile. E o lecție de perseverență.
Care ți s-a părut cel mai complicat moment de-a lungul istoriei tale de jurat?
Nu neapărat complicat, ci frustrant. Mă irită – și îi irită pe toți - unele agenții care trimit descrieri incomplete și prost redactate ale lucrărilor pe care le înscriu la Internetics. Ce înseamnă prost redactate: lipsa unor date esențiale și bla-bla-uri excesiv de laudative. Din fericire, la ultimele ediții, directorii de agenții au înțeles că le scad șansele la premii dacă lasă întocmirea dosarului cu lucrări în sarcina unor juniori.
Ce-ți place la Internetics?
Rigurozitatea, calitatea juriului și democrația. La jurizarea finală, deciziile care au un sâmbure de controversă sunt disecate îndelung, pentru a se ajunge la cea mai bună concluzie finală, unanim acceptată. De asemenea, faptul că președintele juriului este un specialist cu experiență străin – deci fără „prietenii” autohtone – asigură obiectivitatea. Ce îmi mai place? Ceremonia de acordare a premiilor și petrecerea de după.
Cum l-ai vedea crescând?
Poate crește numai odată cu piața. Chiar dacă industria Comunicării are problemele ei, migrația accelerată spre digital ne face optimiști în privința viitorului Internetics. Și cred că nu este exclus ca organizatorii să se gândească, la un moment dat, la o extindere regională, spre Balcani, de pildă. Internetics are un background și un blazon care i-ar permite această extindere.
Încotro cu inteligența digitală?
Nici nu ne închipuim acum unde vom ajunge peste trei-cinci ani. Marile companii tehnologice cresc în jur o mulțime de startup-uri ambițioase care imaginează cele mai năstrușnice soluții de eficientizare în advertising, bazate de Inteligența Artificială, Machine Learning sau blockchain. Un exemplu: diversele tipuri de echipamente vor citi cu precizie și în timp real emoțiile noastre și, în funcție de aceste date, vor adapta/personaliza informațiile, mesajele și serviciile. Vor dispărea o groază de „birocrați” din birourile agențiilor, înlocuiți cu roboți software. Dar, din fericire, mașinile nu vor putea atinge niciodată nivelul de creativitate al oamenilor.
***
Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.
Partenerii evenimentului:
Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.