Un jurat cu experiență la Internetics, Ruxandra Mocanu a fost alături competiției și în acest an, alături de ceilalți 32 de membri care au analizat cele mai bune lucrări din industria de digital din România. Despre poziția de jurat și peisajul digital general, Ruxandra ne-a povestit mai multe într-un interviu pe care îl puteți găsi și în nr. 21 al revistei The Institute:
Cum ai descrie experiența ta la Internetics până acum? Cu ce amintiri ai rămas?
Ruxandra Mocanu: Interesantă și intensă. Interesantă pentru că reprezintă momentul în care poți lua pulsul comunicării digitale din anul respectiv. Peste an sunt câteva campanii care îți atrag atenția, dar când vezi la un loc toate campaniile considerate de către agenții și clienți ca fiind cele mai bune, e cu totul altceva. Iar intensă pentru că e ceva treabă la jurizare. Multe înscrieri, categorii și criterii de evaluare, iar din respect pentru oamenii care au muncit la ele le evaluez cu multă răbdare și atenție.
Care ți s-a părut cel mai complicat moment de-a lungul istoriei tale de jurat?
A fost un an în care un mare premiu a fost câștigat de o campanie în care nu credeam mai deloc. Greu de acceptat, dar corect. Am dezbătut, ne-am expus părerile, ne-am contrat, dar la final există un vot. Juriul este divers, în cel mai bun sens, iar rezultatul votului este singurul relevant. Și nu, nu vă spun despre ce campanie era vorba.
Ce-ți place la Internetics?
Îmi place să jurizez pentru că îmi oferă privilegiul de a avea acces la anatomia campaniilor și asta e extraordinar de interesant. Și îmi mai place să-l văd cum crește, cum ține pasul cu vremea lui, ca să rămână relevant. Într-o piață frământată și fragmentată, în care ideea de întrecere între campanii, agenții și clienți este tot mai contestată, mai ales ca și formă de organizare, un festival trebuie să fie mai mult decat un concurs cu premii. El trebuie să rămână un prilej de adunat, loc de învățat, sursă de inspirație și motivație.
Cum l-ai vedea crescând?
În direcția în care merge acum, în care îi cresc mai multe mâini și picioare, dar își păstrează o singură conștiință și o singură minte și aia limpede. Apoi, consolidat fiind, devine un respectat festival regional.
Încotro cu inteligența digitală?
În general? Înspre o utopie sau distopie, greu de spus. Literatura SF le-a imaginat pe ambele și încă mai e mult loc. Este peste tot, în toate zonele văzute și mai ales nevăzute ale lumii în care trăim. De la wearables de tot soiul de prin buzunare, la IoT de care te împiedici în bucătărie și baie, portofelul cu cryptocurrency etc. Dar în paralel cu evoluția tehnologiei, s-au acumulat în ultimii ani multe date. Un algoritm bine făcut te poate ajuta să știi despre mine mult mai multe decât eu însămi. Ce se va întâmpla însă cu datele acestea, asta încă nu știm. Și acesta este începutul utopiei sau distopiei.
***
Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.
Partenerii evenimentului:
Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.
Cum ai descrie experiența ta la Internetics până acum? Cu ce amintiri ai rămas?
Ruxandra Mocanu: Interesantă și intensă. Interesantă pentru că reprezintă momentul în care poți lua pulsul comunicării digitale din anul respectiv. Peste an sunt câteva campanii care îți atrag atenția, dar când vezi la un loc toate campaniile considerate de către agenții și clienți ca fiind cele mai bune, e cu totul altceva. Iar intensă pentru că e ceva treabă la jurizare. Multe înscrieri, categorii și criterii de evaluare, iar din respect pentru oamenii care au muncit la ele le evaluez cu multă răbdare și atenție.
Care ți s-a părut cel mai complicat moment de-a lungul istoriei tale de jurat?
A fost un an în care un mare premiu a fost câștigat de o campanie în care nu credeam mai deloc. Greu de acceptat, dar corect. Am dezbătut, ne-am expus părerile, ne-am contrat, dar la final există un vot. Juriul este divers, în cel mai bun sens, iar rezultatul votului este singurul relevant. Și nu, nu vă spun despre ce campanie era vorba.
Ce-ți place la Internetics?
Îmi place să jurizez pentru că îmi oferă privilegiul de a avea acces la anatomia campaniilor și asta e extraordinar de interesant. Și îmi mai place să-l văd cum crește, cum ține pasul cu vremea lui, ca să rămână relevant. Într-o piață frământată și fragmentată, în care ideea de întrecere între campanii, agenții și clienți este tot mai contestată, mai ales ca și formă de organizare, un festival trebuie să fie mai mult decat un concurs cu premii. El trebuie să rămână un prilej de adunat, loc de învățat, sursă de inspirație și motivație.
Cum l-ai vedea crescând?
În direcția în care merge acum, în care îi cresc mai multe mâini și picioare, dar își păstrează o singură conștiință și o singură minte și aia limpede. Apoi, consolidat fiind, devine un respectat festival regional.
Încotro cu inteligența digitală?
În general? Înspre o utopie sau distopie, greu de spus. Literatura SF le-a imaginat pe ambele și încă mai e mult loc. Este peste tot, în toate zonele văzute și mai ales nevăzute ale lumii în care trăim. De la wearables de tot soiul de prin buzunare, la IoT de care te împiedici în bucătărie și baie, portofelul cu cryptocurrency etc. Dar în paralel cu evoluția tehnologiei, s-au acumulat în ultimii ani multe date. Un algoritm bine făcut te poate ajuta să știi despre mine mult mai multe decât eu însămi. Ce se va întâmpla însă cu datele acestea, asta încă nu știm. Și acesta este începutul utopiei sau distopiei.
***
Internetics 2017 a avut loc pe 24 noiembrie la DESCHIS Atelier, unde a premiat inteligența digitală prin 28 de trofee, desemnând, la finalul serii, MRM // McCANN drept Agenția Anului.
Partenerii evenimentului:
Sponsored by: UPC România
Powered by: The Institute, UniCredit Bank România, Ciuc Premium, Absolut, AHEAD
Partners: Coca-Cola, #YouTube.