The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

JURIUL INTERNETICS 2018 // ADINA NICA

Interview / 14 Ian 2019 / INSTITUTE.RO
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // ADINA NICA
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // ADINA NICA
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // ADINA NICA
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // ADINA NICA
1/4
Internetics 2018 a premiat pe 28 noiembrie inteligența digitală și a acordat un total de 48 de trofee celor mai bune campanii ale peisajului digital. Ediția acesta au fost înscrise în competiție 149 de lucrări, jurizate de 52 de specialiști în domeniu. 

Printre membrii juriului s-a numărat și Adina Nica, Research & Strategy Consultant, Open-I Research, care ne povestește despre modul în care s-a văzut cea de-a XVIII-a ediție Internetics din perspectiva de jurat:



1. Care sunt două atribute care te descriu la masa jurizării Internetics 2018?

M-am bucurat să fiu alături de clienți și de alți specialiști și să văd interpretări din mai multe unghiuri ale fiecărui caz. Cred că ăsta este cel mai mare câștig pentru mine!

Ca jurat, am fost riguroasă pe interpretarea rezultatelor și filtrarea celor care au sens (pentru că încă am întâlnit rezultate măsurate în “like”-uri, audiență earned și paid puse la grămadă), pe corelația target - insight – strategie (sfânta “linie roșie”), pe a clarifica criteriile de evaluare pe fiecare categorie (o campanie poate fi ea faină, dar dacă nu este despre a crea o comunitate în jurul unui brand nu poate fi premiată în acea categorie).

2. Cum ți s-a părut că au arătat lucrǎrile jurizate în categoria ta?

Am fost plăcut impresionată!

Este deja clară trecerea și în România de la marketingul clasic, în care brandul vorbește și targetul ar trebui “să bage la cap” ce spune brandul despre el, către branded content, interacțiune, relație, cel în care produsul tău nu mai iese obsesiv și deranjant în față, ci este parte dintr-o poveste către care oamenii se duc în mod natural, cu interes. Mă bucur că publicitarii, cel puțin cei care au trimis aceste cazuri, au înțeles schimbarea fundamentală care s-a produs la nivel de user, libertatea pe care el o are de a respinge orice simte că este invaziv și nerelevant pentru el.

Am văzut campanii care chiar au livrat conținut, campanii de brand experience care chiar au fost un wow pentru piața noastră!
Categoria unde am văzut ceva dificultăți a fost Brand Built Communities. Cu toate acestea, am să încep cu un “așa da”: o comunitate creată pe principii corecte, pornind de la microcomunitățile de fani ai fiecărui jucător dintr-o echipă de fotbal, creând o comunitate de fani ai echipei (un interes comun), stimulând fiecare fan să intre în “pielea” fiecărui jucător. Deși comunitatea nu a ajuns la un volum mare, este din punctul meu de vedere cel mai promițător case pe categorie. Iar la categoria “așa nu” ar fi următoarea observație: oameni care au dat click la un spot video sau care au dat join într-o comunitate, dacă nu au interacționat între ei, sau cu brandul, dacă nu au interese comune, nu se poate spune că formează o comunitate.

3. Dar campaniile ultimului an per ansamblu?

Neavând acces la case-uri, mi-e greu să mă pronunț! Per total simt un progres!



4. Există vreun lucru căruia i-ai simțit lipsa uitându-te prin cazurile din acest an?

Nu am simțit progrese pe partea de măsurare rezultate, cred că ăsta este challenge-ul industriei și cred că opțiunile pe care le ai în comunicare, mai ales online, au crescut mult mai rapid, astfel încât measurement-ul a rămas în urmă.

5. Ce sfat ai pentru agenţiile de publicitate în general?

Eu sunt la bază om de research și sunt o susținătoare a strategiei bazate pe insight-uri din viața reală, asta neexcluzând mediul digital care este și el parte din viața reală. Astăzi ai acces la foarte multe date, dar de la date până la insight-uri este un drum și este foarte ușor să te duci pe niște piste false. De aceea diseminarea informației este cheia și aceasta trebuie făcută profesionist.

În workshopurile pe care le facilitez, în care aduc în același loc și clientul și agenția de comunicare, exact asta facem, aprofundăm ceea ce am aflat despre consumator, alegem ceea ce este puternic și relevant și construim strategia împreună.
Deși digitalul îți permite trial and error, campaniile care au câștigat au fost în mod evident cu o gândire strategică în spate și cu o înțelegere a particularităților targetului.

6. Care crezi cǎ a fost trend-ul anului 2018 în publicitatea online?

Am văzut mai multe campanii care vorbesc despre nevoia de a fi autentic, de a fi în contact cu tine, de a face lucrurile care te reprezintă, de a valoriza timpul mai mult decât lucrurile, de a face bine celor din jurul tău, dându-le timpul tău. Cred că urmează un trend social foarte vizibil, în care sistemul de valori se mută dinspre raportarea la lumea exterioară la căutarea echilibrului interior.

7. Ai de acordat premiul biggest digital wow of 2018. La cine merge?

Social ME - KFC, nu este un WOW tehnologic, ci un WOW de insight și branded content de calitate.





***

Ȋn competiţie au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialişti în domeniu. 

Pentru lista completǎ a câştigǎtorilor puteţi accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro

Editia a XVIII-a a Internetics Festival a inclus expoziția de realitate virtuală, realitate augmentată și instalații digitale - Internetics Interactive Expo, competiția Internetics și gala în cadrul căreia au fost anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului a fost sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160). 



Parteneri Internetics 2018:

Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop Virtual Reality Solutions, McDonald’s România, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media principali: Kiss FM, Promenada
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Nexus Gamers Pub, Molecule F, POINT, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Times New Roman, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist