The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

JURIUL INTERNETICS 2018 // BOGDAN ȚURCANU

Interview / 17 Ian 2019 / INSTITUTE.RO
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // BOGDAN ȚURCANU
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // BOGDAN ȚURCANU
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // BOGDAN ȚURCANU
  • JURIUL INTERNETICS 2018 // BOGDAN ȚURCANU
1/4
Internetics 2018 a premiat pe 28 noiembrie inteligența digitală și a acordat un total de 48 de trofee celor mai bune campanii ale peisajului digital. Ediția acesta au fost înscrise în competiție 149 de lucrări, jurizate de 52 de specialiști în domeniu. 

Printre membrii juriului s-a numărat și Bogdan Țurcanu,Senior Innovation Manager | Ursus Breweries, care ne povestește despre modul în care s-a văzut cea de-a XVIII-a ediție Internetics din perspectiva de jurat:



1. Care sunt două atribute care te descriu la masa jurizării Internetics 2018?

Deschis și implicat.

2. Cum ți s-a părut că au arătat lucrǎrile jurizate în categoria ta?

Modul în care a fost organizată jurizarea în acest an a permis o evaluare mult mai atentă și orientată către rezultat. Cu siguranță există un progres față de anii precedenți, însă cred că în continuare poate fi observată o performanță sub potențialul de creativitate și impact pe care industria le poate genera.

3. Dar campaniile ultimului an per ansamblu?

Overall, cred că există o dorință mare atât din partea agențiilor, cât și a clienților de a face campanii mai mari, construind mai degrabă pe impact decât pe frecvență. Așadar, fewer-bigger-bolder cred că e trendul care va duce la o calitate mult mai bună în anii următori. De asemenea, aș spune că se simte tot mai puternic gândul strategic din spate, însă e nevoie de mai mult efort în curaj și execuție.



4. Există vreun lucru căruia i-ai simțit lipsa uitându-te prin cazurile din acest an?

Aș spune că aspectul în care este necesar să se lucreze este modul în care este scrisă lucrarea, dar și categoria în care este încadrată. Au fost multe situații în care, deși cazul era extrem de apreciat de jurați, nu era relevant pentru categoria în care era înscris. Learning-ul ar fi că este nevoie de mai multă implicare în construirea cazului și o atenție ridicată pentru detalii (dimensiunea bugetului, acuratețea rezultatelor, descrierea contextului / tensiunii rezolvate).

5. Ce sfat ai pentru agenţiile de publicitate în general?

Să creadă în puterea creativității și în capacitatea lor de a fi disruptive, păstrând însă în minte obiectivele pe care clientul le urmărește. Construind propunerile în acest sens, vom avea parte de proiecte tot mai curajoase și diferite în piață.

6. Care crezi cǎ a fost trend-ul anului 2018 în publicitatea online?

Au fost multe direcții încercate, însă aș menționa faptul că proiectele care au avut la bază generare de conținut prin influenceri au fost cele mai numeroase. Cred însă că puține branduri au reușit cu adevărat să lase libertatea necesară, cu brandul foarte puțin intruziv, astfel încât conținutul să fie valoros, relevant și să atingă obiectivele setate.

7. Ai de acordat premiul biggest digital wow of 2018. La cine merge?

M-aș rezuma doar la piața din RO, pentru a păstra relevanța discuției, astfel că alegerea mea ar fi KFC- “Social ME”. Cred că este un exemplu extrem de puternic de investiție în digital, plecând de la un insight extrem de puternic și executat foarte bine pentru un target critic și atent la conținutul pe care îl consumă. Cred că asta indică o înțelegere foarte bună a ecuației timp - valoare, brandul reușind astfel să ofere utilitate în schimbul timpului investit de consumatori.



***

Ȋn competiţie au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialişti în domeniu. 

Pentru lista completǎ a câştigǎtorilor puteţi accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro

Editia a XVIII-a a Internetics Festival a inclus expoziția de realitate virtuală, realitate augmentată și instalații digitale - Internetics Interactive Expo, competiția Internetics și gala în cadrul căreia au fost anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului a fost sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160). 



Parteneri Internetics 2018:

Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop Virtual Reality Solutions, McDonald’s România, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media principali: Kiss FM, Promenada
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Nexus Gamers Pub, Molecule F, POINT, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Times New Roman, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist