Miruna Elena Popescu a studiat la Liceul de Artă „Marin Sorescu” din Craiova și a continuat studiile vocaţionale urmând cursurile Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti în cadrul Facultăţii de Arte Plastice, secţia Grafică.
INTERVENȚIE ÎN BIBLIOTECĂ
Desenele sunt realizate ȋn mare parte cu marker negru cu vârf ca de pensulă, căci a fost cel mai practic, şi a avut beneficiul de a nu trece de partea cealaltă a hârtiei, adesea veche şi perisabilă a cărţii vechi. Gama cromatică folosită este una redusă; ȋn afară de negru apare pe alocuri şi marker colorat, roşu şi ocru, şi tuş rareori diluat, negru şi verde. Scopul a rămas, ȋnsă, acelaşi - de completare şi simbioză a textului ȋmpreună cu imaginea, pentru a crea un tot nou, mai bogat din punct de vedere estetic.
INTERVENȚIE ÎN BIBLIOTECĂ
Proiectul „Intervenţie in bibliotecă” ȋşi pune problema readucerii la viaţă prin intervenţii de desen şi colaj a unor cărţi vechi din biblioteca personală a artistei.
Proiectul a pornit de la o temă de vacanţă, prin care se cerea să se transforme o carte veche, personală sau de la anticariat, într-o carte obiect. S-a ales o carte de dimensiuni reduse din biblioteca de acasă, „Legende istorice” de Dimitrie Bolintineanu, atrăgătoare prin format şi culoarea îngălbenită a paginii. Suportul s-a dovedit complementar desenului de linie fluid și sintetizat, iar cartea s-a umplut cu desene din memorie, cu gânduri, idei, şi desene ale lucrurilor din casa parintească de la Craiova.
Desenele sunt realizate ȋn mare parte cu marker negru cu vârf ca de pensulă, căci a fost cel mai practic, şi a avut beneficiul de a nu trece de partea cealaltă a hârtiei, adesea veche şi perisabilă a cărţii vechi. Gama cromatică folosită este una redusă; ȋn afară de negru apare pe alocuri şi marker colorat, roşu şi ocru, şi tuş rareori diluat, negru şi verde. Scopul a rămas, ȋnsă, acelaşi - de completare şi simbioză a textului ȋmpreună cu imaginea, pentru a crea un tot nou, mai bogat din punct de vedere estetic.