„Observatorul cultural“ este o „revistă de informație și analiză culturală”, care apare în București. A fost lansat la data de 29 februarie 2000 și apare în format de 32 pagini, de dimensiunea A3. În prima ei serie, publicația a fost condusă, până în 2004, de criticul Ion Bogdan Lefter, iar în prezent este condusă de Carmen Mușat Matei.
În prima etapă, proiectul de diplomă a constat în analizarea unor ziare similare, dar și în documentarea asupra ziarului propriu-zis. Aceasta a presupus trecerea în revistă a structurii revistei și a elementelor grafice care susțin această structură, respectiv tipuri de literă, amplasarea în pagină, folosirea imaginilor, micile detalii, ambianța, modul în sine etc.
Propunerea de layout s-a produs pe baza structurii actuale a ziarului, aceasta fiind, de fapt, provocarea proiectului: implementarea unui nou layout, crearea unui joc tipografic și a unei noi imagini grafice, pe o structură relativ tradițională, destul de rigid.
Portofoliu: www.behance.net/minunache
În prima etapă, proiectul de diplomă a constat în analizarea unor ziare similare, dar și în documentarea asupra ziarului propriu-zis. Aceasta a presupus trecerea în revistă a structurii revistei și a elementelor grafice care susțin această structură, respectiv tipuri de literă, amplasarea în pagină, folosirea imaginilor, micile detalii, ambianța, modul în sine etc.
În ultimii douăzeci și cinci ani de producție, ziarele au asistat la îmbunătățiri tehnice spectaculoase; în hârtie și calitatea printului sau la folosirea pe scară tot mai largă a tiparului în policromie. Din punctul de vedere al revistei „Observatorul cultural“, aceste schimbări au trecut aproape neobservate, umbrite în bună măsură și de sosirea Internetului.
Astăzi, ziarele nu mai sunt doar o publicație pe hârtie ieftină gri, cu cerneală subțire și tipărite pe rotativă super-rapidă. Acum litera nu mai trebuie doar să supraviețuiască unei tehnologii mecanice relativ rudimentare și să asigure o lizibilitate elementară. În prezent, există, de asemenea, preocuparea pentru ambianță, pentru a sublinia calitatea hârtiei; există posibilități de precizie și rafinament.
Astăzi, ziarele nu mai sunt doar o publicație pe hârtie ieftină gri, cu cerneală subțire și tipărite pe rotativă super-rapidă. Acum litera nu mai trebuie doar să supraviețuiască unei tehnologii mecanice relativ rudimentare și să asigure o lizibilitate elementară. În prezent, există, de asemenea, preocuparea pentru ambianță, pentru a sublinia calitatea hârtiei; există posibilități de precizie și rafinament.
Propunerea de layout s-a produs pe baza structurii actuale a ziarului, aceasta fiind, de fapt, provocarea proiectului: implementarea unui nou layout, crearea unui joc tipografic și a unei noi imagini grafice, pe o structură relativ tradițională, destul de rigid.
Portofoliu: www.behance.net/minunache