34 de tineri au absolvit cursurile Școlii ADC*RO, ediția 2017. Lucrările lor au fost evaluate de către un board format din unii dintre cei mai buni directori de creație din România.
Ediția a 9-a a Școlii ADC*RO a însemnat patru luni de creativitate susținută, câte două ȋntâlniri săptămânale, 11 tutori și peste 15 tutorate cu directorii de creație.
“Iatǎ cǎ încǎ o ediţie a Şcolii ADC*RO a ajuns la final. Pentru mine a fost a doua ca tutore, şi vreau sǎ spun cǎ al doilea an mi-a confirmat prima impresie: existǎ viitor pentru creaţia din România, şi existǎ energie nouǎ care sǎ mişte agenţiile în direcţia cea bunǎ. Nu doar cǎ noi îi învǎţǎm pe studenţi ce e aia creaţia publicitarǎ, cum e într-o agenţie şi cât de greu e sǎ duci o idee de la primul gând la studiu de caz, dar şi ei ne dau nouǎ o gurǎ proaspatǎ de aer, ne fac sǎ ne regǎsim entuziasmul de la început şi energia aia mişto care te face sǎ muţi munţii. De aceea sunt recunoscǎtor şcolii şi mândru cǎ am putut face parte din povestea asta frumoasǎ. Vreau sǎ mulţumesc clienţilor care au înţeles cǎ sunt direct interesaţi de calitatea departamentelor viitoare de creaţie şi au decis sǎ ne sponsorizeze, şi vreau sǎ-i invit pe toţi ceilalţi sǎ ni se alǎture. Oameni bine pregǎtiţi la departamentul de creaţie înseamnǎ campanii eficiente pentru branduri. A win-win situation”, declară Eugen Suman, Preşedinte ADC România & Executive Creative Director MullenLowe România.
La finalul a 7 brief-uri rezolvate, au fost desemnați absolvenții care au obținut punctajul cel mai mare – Mihai Constantinescu, Mihai Stoica, Theodor Nistor, Alexandra Jitărel, Radu Glodeanu-Carata, Mădălina Ioniță, Iulia-Elena Boloca, Silviu Istrate, Alexandra Minghiuș și Andrei Antal.
„Este pentru prima dată când sunt primul la școală! M-am înscris în ADC ca să câștig know-how, nici gând de coronițe. Să vad cu ce se mănâncă un concept creativ, care este procesul de căutare a ideilor și dacă pot găsi soluții creative pe briefuri cât mai diferite. Voiam un reality check legat de compatibilitatea cu publicitatea. Nu a fost chiar ușor, dar cu siguranță a fost distractiv. Mi-am schimbat modul de abordare a briefului și se pare că într-un mod mult mai bun. Însă, acesta este doar un pas, unul important, ce-i drept. De acum înainte va fi și mai mult de muncă, asta e clar. Sper să mă descurc cel puțin la fel de bine. Mulțumesc tutori, mulțumesc ADC”, declară Mihai Constantinescu, șef de promoție Școala ADC*RO 2017.
Pe lângă cele 10 portofolii premiate, tutorii au desemnat câștigători și pentru fiecare dintre principalele medii de comunicare. Astfel, s-au oferit premiile BEST VIDEO, BEST RADIO și BEST PRINT pentru Mihai Constantinescu, BEST OUTDOOR pentru Mihai Stoica, BEST PROMO & ACTIVATION pentru Theodor Nistor, BEST INTEGRATED CAMPAIGNS pentru Alexandra Jitărel, BEST DIGITAL pentru Diana Mitrică.
Lista completă a absolvenților ediției a 9-a: Alex Constantin, Alexandra Bogdan, Alin Banu, Andra Anastasiu, Andra Rotaru, Andreea-Alexandra Durac , Andreea Siran, Andreea Velicoiu, Andrei Păduraru, Andrei Tarbu, Antonio Daniel Robitu, Carmen Olteanu, Daiana Luisa Ghintuială, Diana Mitrică, Igor Nistor, Laura Comănescu, Rareș Boghiu, Robert Andrei Bodeanu, Roxana Bejinariu, Ruxandra Florescu, Sergiu-Andrei Pașalică, Simona Alinte, Simona Munteanu, Ştefania Bugan.
Ȋncepând de anul trecut, ȋn amintirea lui Ionuț Popescu, art director și fotograf, care și-a pierdut viața în urma incendiului de la Colectiv, ADC România a înființat bursa "Ionuț Popescu”. Aceasta este ȋn valoare de 500 euro și se oferă cursantului Școlii de Creativitate ADC*RO care se situează pe primul loc la finalul școlii. Ȋn cazul ediției 2017, bursa a fost oferită lui Mihai Constantinescu.
Şcoala ADC a continuat și ediția aceasta modulul extra Olimpiadul cu scopul de a pregăti studenții pentru competiții naționale și internaționale. Din cele cinci cazuri rezolvate, ideea „Backpatch” propusǎ de echipa Alexandra Jitărel // Andra Anastasiu // Diana Mitrică // Mihai Constantinescu // Simona Munteanu a primit o nominalizare la Future Lions 2017.
Board-ul de tutori al ediției 2017 a fost format din: Adrian Preda, Creative Director Friends TBWA Bucharest, Andrei Tripșa, Creative Partner Three, Dorian Pascuci, Creative Director Havas WorldWide ADDV, Eugen Suman, Executive Creative Director MullenLowe, Ioana Filip, Executive Creative Director MRM//McCann Romania, Liviu Ţurcanu, Creative Director Mercury360, Sebastian Olar, Group Creative Director Publicis România/Publicis One, Șerban Alexandrescu, Creative Director Headvertising, Sorin Trâncă, Managing Partner Friends TBWA Bucharest, Ştefan Vasilachi, Head of Art Geometry Global și Valentin Suciu, Creative Director Jazz Communication.
Cursurile celei de-a 9-a ediții a Școlii ADC*RO au acoperit teme precum introducere în publicitate, strategie și concept, video, radio, print, outdoor, btl, online, innovative media și campanii integrate, au antrenat participanții pentru lucrul pe principalele medii de comunicare și au format reflexe pentru ca, la finalul școlii, absolvenții să poată implementa toate conceptele învățate.