The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Oveit, despre cum accesul constituie o piesă de rezistență în crearea unei experiențe de neuitat

Interview / 29 Mai 2017 / INSTITUTE.RO
  • Oveit, despre cum accesul constituie o piesă de rezistență în crearea unei experiențe de neuitat
  • Oveit, despre cum accesul constituie o piesă de rezistență în crearea unei experiențe de neuitat
1/2
Povestea Oveit a luat naștere la intersectarea pasiunii pentru tehnologie cu interesul pentru zona de event management. Pe măsură ce se documenta despre modul în care este folosită tehnologia în acest domeniu, echipa Oveit descoperea cu oarecare surprindere că multe dintre dorințele organizatorilor de evenimente nu erau satisfăcute de software-urile existente pe piață. Inițial și-au îndreptat atenția către piața locală, dar succesul pe care Oveit l-a avut în cadrul WebSummit-ului de la Dublin, din 2015, le-a confirmat faptul că exista un interes global pentru munca lor. 
Echipa Oveit, partenerul pentru partea de management al accesului la Romanian Design Week, ne-a povestit mai multe despre cele mai noi proiecte pe care le dezvoltă, dar și despre contribuția tehnologiei la relația cu audiența evenimentelor cultural-creative. 

  
Care ar fi principalele provocări și oportunități pe care le puteți identifica la nivel local astăzi?   
  
În ciuda faptului că produsul nostru are o acoperire globală nu putem să nu observăm cu mândrie că, în ultimii ani, România a devenit un nume important în ceea ce privește evenimentele organizate. Fie că vorbim de numele cu greutate ce țin capul de afiș al evenimentelor de leadership sau de evenimentele muzicale ale căror ecouri răsună în toată Europa (și nu numai), este clar că participanții la evenimente devin din ce în ce mai exigenți și au așteptări mult mai mari. Pentru a reuși să își păstreze publicul entuziasmat, organizatorii de evenimente devin din ce în ce mai interesați de inovațiile pe care tehnologia le aduce în domeniul lor de activitate și de ușurința cu care această poate fi folosită.  
  
De ce este important managementul accesului la evenimente? 
  
Carl Buechner spune că oamenii “probabil vor uita ce le-ai spus, dar nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă”. Din multe puncte de vedere suntem suma experiențelor noastre și tindem să nu le uităm niciodată, chiar dacă uneori nu mai știm ce a stat la baza acestora. Oveit are o percepție mult mai complexă asupra conceptului de “management acces” și înțelege că un simplu “acces” constituie o piesă de rezistență în crearea unei experiențe de neuitat. Prima impresie este de cele mai multe ori ultima impresie, iar Oveit vrea să se asigure că acești primi pași sunt străbătuți cu ușurință și entuziasm. Misiunea noastră în crearea unei experiențe de neuitat nu se oprește aici. Echipa Oveit face posibilă și realizarea interacțiunilor din cadrul evenimentului prin tehnologii inovatoare ca RFID și NFC, astfel încât evenimentele să devină cât mai conectate și interactive, cu rezultate benefice atât pentru participanți cât și pentru organizatori. 
 
Cum poate contribui tehnologia la relația pe termen lung cu participanții la evenimentele care fac accesul prin platforma voastră ?
 
Cred că relația pe termen lung cu participanții se poate împărți în două:
Relația directă: Oveit - Organizator - Participant 
Post eveniment, Oveit oferă utilizatorilor săi o bază de date ce conține informațiile tuturor participanților (CRM) de care se pot folosi ulterior pentru a colecta impresii și păreri despre eveniment dar și să re-marketeze un alt eveniment.
Am observat că în Romania încă există mulți organizatori care nu știu cine e și de unde vine participantul, iar noi încercăm să le venim în întâmpinare cu o soluție.
 
Relația indirectă: Oveit - Participant 
Scopul Oveit este să asigure fluiditatea călătoriei participanților, astfel încât să nu existe nici un impediment, indiferent de etapa la care se află aceștia. Nu numai că Oveit vrea să reducă timpul de așteptare la cozi, dar și să creeze experiențe interactive în rândul participanților. Concursuri, interacțiuni directe cu social media (postări de poze, check-in-uri), acces digital cu ajutorul smartphone-ului (hărti, geo-localizări, sincronizarea slide-urilor etc.,) toate acestea se pot face prin brățara care va fi utilizată și pe post de bilet prin tehnologia RFID sau NFC.
Participanții rămân, după fiecare eveniment, cu experiența trăită. Cred că în baza acesteia iți oferi răspuns la întrebarea: mai fac asta și data viitoare? Și dincolo de artiștii prezenți, persoanele pe care le poți cunoaște și prietenii care te pot însoți, când îți răspunzi la întrebarea asta mai ai în vedere câteva aspecte: achiziționarea biletului este o adevărată aventură sau este la 2 click-uri distanță? Cât durează accesul general? Accesul către diversele secțiuni ale evenimentului presupune cozi? Dacă vreau să îmi cumpăr o sticlă de apă trebuie să aștept 40 de minute la coadă? Dacă este un festival de 4 zile trebuie să am asupra mea o sumă mare de bani cash? Oveit ajută ca fiecare răspuns pentru întrebările de mai sus să te aducă un pic mai aproape de “DA”-ul final.
 
Vă considerați parte a ceea ce numim industrii creative ? 
  
Categoric. Facem parte dintr-o industrie creativă. Spre bucuria noastră, dezvoltarea de software se află într-o ascensiune dinamică din punct de vedere al creativității. Iar în momentul de față ne aflăm la intersecția industriei tehnologice cu cea a evenimentelor și rezultatul este unul fascinant și vast. Datorită tehnologiei de azi se pot crea nenumărate experiențe unice. 
 
Cum vezi colaborarea dintre platforma voastră și organizațiile care activează în sfera industriilor creative și culturale ?  
  
Colaborăm cu foarte multe organizații care activează în această sferă, dar și din sfera non-profitului. Suntem dornici să învățam din experiențele partenerilor noștri și totodată încercam să susținem cumva organizațiile care întorc ceva către ceilalți. Pentru evenimentele gratuite poți folosi Oveit pentru a elibera până la 1000 de bilete electronice fără niciun cost, această funcție fiind folosită de organizațiile nonprofit pentru galele pe care le organizează. Suntem mândri că putem să îi ajutăm în acest fel. 
    
Povestește-mi câte ceva despre clienții voștri și despre cum percep munca pe care o faceți. 
  
Avem clienți din toate colțurile lumii, care organizează evenimente cu tematici dintre cele mai diverse; dar toți au în comun interesul pentru un software care să le permită să ofere servicii de ultimă generație și totodată să fie ușor de utilizat. Am încercat întotdeauna să ne punem în pielea lor pentru a le putea livra un soft care să facă diferența și pot spune că sunt extrem de încântați, printre altele, de faptul că pot folosi orice smartphone pentru a scana bilete emise prin Oveit (bineînțeles, după descărcarea aplicației din GooglePlay sau App Store). 
  
Care a fost una dintre cele mai surprinzătoare colaborări pe care ați dezvoltat-o? 
  
Pot spune cu bucurie că avem numeroase colaborări “surprinzătoare”, datorită vitezei cu care software- ul nostru și-a făcut loc pe piață, dar cea care m-a impresionat cel mai mult a fost cea cu celebrul grup francez LVMH. Colaborarea cu LVMH a venit la aproximativ o lună de la lansarea noastră pe piața internațională (în septembrie 2016) și a fost în cadrul unui eveniment de lansare pentru unul dintre cele mai renumite branduri ale grupului. Pot spune că această colaborare “timpurie” ne-a sporit încrederea în noi și în produs. 
 
La ce lucrați acum? 
  
Fiecare zi ne oferă posibilitatea de a îmbunătăți experiența oferită utilizatorilor aplicației, fie ei organizatori ai evenimentelor sau participanți la acestea. Fiind un B to B to C (Business to Business to Consumer) avem posibilitatea de a privi propriul produs din mai multe ipostaze, fapt ce ne permite să lucrăm continuu la dezvoltarea lui.  
După cum am spus și mai sus ne concentrăm foarte mult asupra dezvoltării tehnologiei RFID și NFC. Practic, cipul este integrat în brățara de acces la eveniment. Cu acest chip, în cadrul evenimentului, participanții pot face plăți fără a mai avea nevoie de bani cash. Au de asemenea posibilitatea de a interacționa cu diferite surprize pe care evenimentul le va personaliza pentru ei (concursuri, acces către social media, treasure hunts etc.). Toate astea cu un singurul “tap” al brățării. 
Dintre evenimentele viitoare, pot enumera: Brand Minds, IceeFest și Timeshift-Bucharest Music Festival. Pentru ele vom implementa această nouă tehnologie de care suntem foarte foarte entuziasmați.