Tema pe care o prezintă lucrarea este la granița Graphic Designului cu Sociologia, mai exact reprezentarea unor portrete de personaje din societatea românească, de exemplu: politicianul, cerșetorul, reporterul, preotul etc., ce sunt asociaţi cu niște portrete de animale cu care se aseamănă personalitatea lor.
Peste ilustraţia cu portretul uman este plasată o foaie de calc pe care e amplasat portretul de animal, ca o mască. De exemplu: politicianul este asociat cu vulpea datorită caracterului șiret; reporterul cu diavolul tazmanian, deoarece este agitat, vorbește repede și tare, cu fraze lungi, este fără scrupule asemenea animalului care e agitat, gata de atac și scoate multe sunete; ghicitoarea cu cioara deoarece aceasta este o pasăre gălăgioasă și are tendinţa să fure din curţile oamenilor.
Lucrarea este gândită ca un fel de campanie pentru a semnala comportamentul primitiv al multor categorii sociale ale populaţiei și pentru a încerca sensibilizarea și corectarea pe cât e posibil a comportamentului celor avizaţi.
Peste ilustraţia cu portretul uman este plasată o foaie de calc pe care e amplasat portretul de animal, ca o mască. De exemplu: politicianul este asociat cu vulpea datorită caracterului șiret; reporterul cu diavolul tazmanian, deoarece este agitat, vorbește repede și tare, cu fraze lungi, este fără scrupule asemenea animalului care e agitat, gata de atac și scoate multe sunete; ghicitoarea cu cioara deoarece aceasta este o pasăre gălăgioasă și are tendinţa să fure din curţile oamenilor.
Aceste ilustraţii comico-dramatice sunt împărțite în cinci categorii (meșterii, „serviciul” comunităţii, „protectorii”, maeștrii cuvântului, oamenii aparenţelor) prezentate într-o carte intitulată „România zoologică”.
Lucrarea este gândită ca un fel de campanie pentru a semnala comportamentul primitiv al multor categorii sociale ale populaţiei și pentru a încerca sensibilizarea și corectarea pe cât e posibil a comportamentului celor avizaţi.