Am ales această temă pornind de la o obsesie personală în privința calului ca ființă sublimă. Am încercat studierea și observarea cât mai îndeaproape a anatomiei sale ca făptură, precum și regăsirea sa istorică în descrierea ființei mitologice - unicornul. Ideea lucrării are la bază momentul mitic al nașterii unicornului din valurile mării, fiind realizată într-un mod abstractizat al mitului și legendelor existente în cultura întregii lumi.
Lucrarea se dorește a fi una a luminii și a spațiului. „Nașterea licornei din valurile mării” este exprimată de reflexia fantastică a materialului inox. Acesta ajută și susține foarte bine lucrarea, sugerând ideea de val, de naștere, de vânt, în aceeași măsură cu dorința de a se pune în mișcare. Astfel, lasă imaginația privitorului liberă și deschisă în continuarea formelor.
Imponderabilitatea jocului de lumini și umbre creează lucrării spațialitatea și mișcarea necesară expresivității acesteia. Privind atent lucrarea, observăm cum aceasta pierde orice trăsătură idilică și devine tot mai mult simbolul unei specii mitologice ce vine din timp, din ceață spre lumile fantasticului și ale visului. Se vrea, poate, ca acel univers să fie resimțit de privitor.
Predominantă în lucrarea metalică este plasticitatea, înclinația sa constantă pentru volume și planuri atât de accentuate. Aceasta îi dă lucrării (și scoate în evidență cu ajutorul formelor) valoarea de sculptură. Piesele de inox accentuează la modul cel mai pregnant frumusețea și forța de expresie a nobilelor făpturi numite unicorni. Pentru o mai fluentă parcurgere a ideii, am considerat necesar să dau cateva indicii și forme de caracterizare a lucrării cum ar fi: aer, vânt, pământ, apă, cer, origine, apariție, emite, emană, eliberare, ființă filozofică.
Întâlnind în istoricul popoarelor mitul cum că această ființă singuratică, simbol al frumuseții, se naște din valurile mării (cu toate acestea în Asia este numit animalul de zăpadă), am decis o reprezentare simplificată a personajului și m-am oprit la ideea de mișcare, punând accent pe zona frontală a unicornului.
Lucrarea se dorește a fi una a luminii și a spațiului. „Nașterea licornei din valurile mării” este exprimată de reflexia fantastică a materialului inox. Acesta ajută și susține foarte bine lucrarea, sugerând ideea de val, de naștere, de vânt, în aceeași măsură cu dorința de a se pune în mișcare. Astfel, lasă imaginația privitorului liberă și deschisă în continuarea formelor.
Imponderabilitatea jocului de lumini și umbre creează lucrării spațialitatea și mișcarea necesară expresivității acesteia. Privind atent lucrarea, observăm cum aceasta pierde orice trăsătură idilică și devine tot mai mult simbolul unei specii mitologice ce vine din timp, din ceață spre lumile fantasticului și ale visului. Se vrea, poate, ca acel univers să fie resimțit de privitor.
Predominantă în lucrarea metalică este plasticitatea, înclinația sa constantă pentru volume și planuri atât de accentuate. Aceasta îi dă lucrării (și scoate în evidență cu ajutorul formelor) valoarea de sculptură. Piesele de inox accentuează la modul cel mai pregnant frumusețea și forța de expresie a nobilelor făpturi numite unicorni. Pentru o mai fluentă parcurgere a ideii, am considerat necesar să dau cateva indicii și forme de caracterizare a lucrării cum ar fi: aer, vânt, pământ, apă, cer, origine, apariție, emite, emană, eliberare, ființă filozofică.
Întâlnind în istoricul popoarelor mitul cum că această ființă singuratică, simbol al frumuseții, se naște din valurile mării (cu toate acestea în Asia este numit animalul de zăpadă), am decis o reprezentare simplificată a personajului și m-am oprit la ideea de mișcare, punând accent pe zona frontală a unicornului.