The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Perspective internaționale despre schimbare la RDW 2020: Simona Bordone

Article / 21 Aug 2020 / The Institute
  • Perspective internaționale despre schimbare la RDW 2020: Simona BordoneSimona Bordone
1/1
Pentru că 2020 este un an al schimbărilor, iar cea de-a opta ediție a Romanian Design Week abordează tocmai această temă, am fost curioși să aflăm cum se raportează profesioniști din domeniile creative la schimbare astăzi.

Expertizele lor se vor regăsi și în expoziția Possible Realities @CHANGE, care va avea loc la Combinatul Fondului Plastic în perioada 11-20 septembrie.

Simona Bordone este scriitor, curator și profesor. Din 2008 și până în 2017, a fost responsabilă cu pagina domusweb.it. În 2018, și-a mutat activitatea pe proiecte speciale, tot din cadrul Domus. În 1991, a fondat galeria Bordone, pe care a condus-o până în 2001. A publicat de asemenea articole și texte în cataloage de artă, reviste și website-uri din 1998, iar în 2004 a devenit profesor de istoria designului la IED Milan. Din 2011, este președintele organizației non-profit Fondazione Wurmkos, ca urmare a activității desfășurate pentru Wurmkos din 1993, un grup de artiști cu sau fără probleme ce țin de sănătatea mentală.

1. Cum crezi că va schimba pandemia lumea: modul în care trăim sau interacționăm cu ceilalți, orașele în care trăim și spațiile în general?
Majoritatea subiectelor pe care le-a adus pandemia în spațiul public sunt subiecte pe care arhitecții și designerii le aveau deja pe agenda lor: să vorbească despre oraș, despre organizații internaționale și politici. Dar pentru a transforma cu adevărat spațiul și modul în care ne desfășurăm viața în cadrul orașului ne va lua ceva timp. Sperăm totuși să nu ne ia foarte mult, pentru că nu mai avem foarte mult timp rămas.

2. Cum va schimba pandemia rolul designului în viitor?
Designul reprezintă o mentalitate înainte de a fi o activitate practică. Rolul designului este așadar într-o continuă schimbare. Dacă designerii vor fi capabili să profite de oportunitatea dată de această pandemie, vor avea un rol crucial.

3. Crezi că este creativitatea un instrument esențial pentru adaptare și/sau pentru schimbare? Crezi că traiectoria actuală a designului duce către o lume mai bună?
Dacă designerii își pot pune întrebări privind întregul proces de design, să depășească barierele acestor discipline, să fie conectați cu adevăratele nevoi ale oamenilor, designul va transforma lumea într-un loc mai bun.

4. Cum a fost afectată lumea designului de pandemie și cum poate ea deveni mai relevantă și mai rezistentă? Ce crezi că se va întâmpla în continuare în lumea designului?
Pandemia ne-a condus în cea mai mare criză economică a erei moderne. Designul de produs se va confrunta cu o mai mare concentrare de companii, cu desființarea unora mai mici și un dezechilibru în privința lucrătorilor din sectorul de producție. Totuși, dacă aceste companii își vor putea redefini modul de lucru, va mai rămâne o șansă. Designul însă înseamnă mai mult decât design de produs. Cred că multe alte discipline, cum ar fi designul social, designul de interacțiune, designul comunicării, designul grafic și packaging-ul vor vedea o creștere semnificatică și ne vor ajuta să mergem în direcția cea bună.

Romanian Design Week 2020, un eveniment prezentat de The Institute și UniCredit Bank, va dezvolta anul acesta o ediție specială, menită să evidențieze rolul esențial al designului în proiectarea unui viitor mai bun, într-o perioadă în care creativitatea a devenit mai importantă ca niciodată. Festivalul abordează SCHIMBAREA, temă anunțată încă de la începutul anului, actualizându-și discursul și proiectele prezentate în acord cu transformările și contribuțiile aduse de industriile creative în perioada pandemiei, sub titulatura CHANGE 2.0.