Trei echipe de studenți și absolvenți de design și arhitectură vor construi împreună în această vară și toamnă trei mese de ping-pong. Tenisul de masă este un joc care prin natura sa presupune interacțiune intensă dar și distanțare fizică: suntem împreună, dar fiecare pe partea lui de masă. E în același timp un joc ce a fost deja adaptat în foarte multe configurații. Câștigătorii concursului anonim și-au reimaginat jocul și au gândit trei mese pentru un joc regândit, dispozitive demontabile din materiale reciclabile și care ne vor permite să fim împreună în mod responsabil.
Proiectele au fost alese printr-un concurs organizat de către The Institute și Lidl România, prin programul ASAP, alături de revista Zeppelin. Obiectele câștigătoare vor fi implementate și expuse în cadrul Romanian Design Week 2020 și DIPLOMA 2020, după care vor fi remontate într-un spațiu liber al unei instituții de învățământ.
Mai multe detalii despre proiect și temă, aici.
Au fost depuse 12 proiecte. Vi le prezentăm pe toate mai jos.
Juriul a ales câștigătorii celor trei premii, fiecare în valoare de câte 1200 de euro, urmărind criteriile temei: coerența demersului, adecvarea la temă și obiective, potențialul de activare spațială și socială, valoarea designului, sustenabilitatea efectivă, eficiența constructivă și economică, „jucabilitatea” .
Îi felicităm pe toți participanții și așteptăm să ne jucăm la RDW 2020, la Combinatul Fondului Plastic.
PREMII
• Premiu ex-aequo: Mondrian Brick Table
Autor: Sebastian – Andrei Conțu / absolvent / UNArte Bucuresti – FADD – Design Industrial
Juriul a fost impresionat de ideea de joc, care vorbește de co-dependență, de colaborare și nu doar de competiție; răspunde la contextul în care ne aflăm și, în același timp, chiar va fi interesant și distractiv de jucat, putând fi dezvoltat în variate moduri, de exemplu în variante de joc la dublu.
Obiectul propus este simplu, combinația dintre cărămida de șantier și o placă ușoară foarte potrivită.
Însă, în varianta actuală, ansamblul nu este stabil. Juriul și expertul tehnic apreciază că trebuie regândită structura de cărămidă, dar fără mortar, pentru a permite demontarea, transportul și remontarea în condiții mai bune. De asemenea, rezistența, continuitatea și durabilitatea suprafeței de joc în varianta propusă ridică semne mari de întrebare. Se recomandă folosirea unor plăci tip HPL etc.
• Premiu ex-aequo: Ping-pong+6
Echipa: Didier Chifan – Absolvent / Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Arhitectură, 2018;
Ancuța Ilie – Absolventă / Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Mobilier și Amenajări Interioare, 2019
Un joc pentru jucători individuali sau (tot felul de) echipe și care permite implicarea unui mare număr de oameni. Jucăm împreună în jurul unei mese (aproape) rotunde. Geometria la 60-120 de grade și sistemul constructiv permit formarea unui pachet extrem de compact.
Forma structurii de susținere va trebui regândită, pentru a asigura stabilitate fără a se recurge la ancoraje.
Merită studiată posibilitatea de a se folosi materiale reciclate pentru filee dar mai ales pentru blatul de joc. Cele 6 elemente (relativ reduse ca suprafață) ar putea chiar fi din materiale diferite.
• Premiu ex-aequo: (ping + x [m] + pong)^manivelă
Echipa: Zenaida-Elena Florea, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2019;
Alexandra Marinescu, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2020;
Anamaria Cristina Preotesoiu, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2020;
Colaborator, Ștefan Stanca, absolvent al Universității Tehnice de Construcții București – 2017.
Soluția aduce aminte de masa de teqball. Folosește însă alte materiale și aduce în plus geometria variabilă, prin intermediul unui mecanism ingenios. Rezultatul este elegant și permite jocuri diferite. Recomandările juriului și expertului se referă în principal la: stabilizarea structurii – balansarea mesei este seducătoare, însă ridică tot felul de probleme de siguranță; amplasarea – pentru care ar trebui găsită o soluție care să permită deplasarea și care să nu presupună intervenții asupra suprafeței de susținere; o optimizare a soluției în vederea încadrării sigure în buget.
• Mențiune specială: Pet Pong
Echipa: Ștefănescu Iulia Marta – designer, student master an 1, Universitatea Națională de Arte
Georgescu Ioana Alexandra – designer, student an 3, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”
Juriul a hotărât să adauge celor trei premii o mențiune (constând într-un abonament la revista Zeppelin și acces gratuit la RDW pentru toți membrii echipei) unui proiect ce propune o nouă formulă pentru jocul la dublu, un design simplu și coerent și care implică o formulă de reciclare a plasticului. Această soluție trebuie studiată și verificată (inclusiv din punct de vedere al realizării unei suprafețe plane, respectându-se bugetul și perioada propuse). În contextul respectării acestor condiții, organizatorii vor căuta soluții de finanțare pentru realizarea obiectului.
Prezentăm mai jos și restul proiectelor înscrise în concurs, declarate necâștigătoare.
Titlu proiect: Steam Ping-Punk
Autor: Ana Bradu/Student/Universitatea Nationala de Arte din București
Titlu proiect: Todome
Autor: Nita Stefan Alexandru/ absolvent/ Universitatea Nationala de Arte Bucuresti
Titlu proiect: MondriCAN Table
Autor: Sebastian-Andrei Conțu / absolvent / UNArte Bucuresti – FADD – Design Industrial
Titlu proiect: GarbagePong
Echipa: Parte logistică şi conceptuală: Neguţescu Andreea, student, UAUIM, Bucureşti
Parte tehnică şi conceptuală: Manea Ionuţ, student, UAUIM, Bucureşti
Randări, concept: Toma Minodora, student, UAUIM, Bucureşti
Titlu proiect: Ping Point
Autor: Dragomir Diana- Teodora/ student/ Universitatea Națională de Arte- FADD- Design Industrial
Titlu proiect: Melted—Pong
Autori: – Ionuț Cîrstea/ absolvent/ Universitatea Națională de Arte din București
– Teodor Ștefan/ absolvent/ Universitatea Națională de Arte din București
Titlu proiect: GlassPong
Autori: – Concept si Executie – Dan-Alexandru Marincovici, Student Master An1, Sticlă, UNARTE
– Layout grafic – Teodora Marincovici-Oancea, absolvent, Design, Universitatea de Arhitectură Ion Mincu
Titlu proiect: Masă de ping-pong ECOtech
Autor: Hărduț Horațiu Leonardo / absolvent / Facultatea de design, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad
Juriu: Cosmina Goagea – arhitect, partener Zeppelin Design, Agnes Lukacs – designer, Andrei Borțun – CEO The Institute și reprezentant ASAP România, Ștefan Ghenciulescu – arhitect, partener Zeppelin
Expert: Justin Baroncea, arhitect
Secretar: Raluca Mirel, project manager, The Institute
Proiectele au fost alese printr-un concurs organizat de către The Institute și Lidl România, prin programul ASAP, alături de revista Zeppelin. Obiectele câștigătoare vor fi implementate și expuse în cadrul Romanian Design Week 2020 și DIPLOMA 2020, după care vor fi remontate într-un spațiu liber al unei instituții de învățământ.
Mai multe detalii despre proiect și temă, aici.
Au fost depuse 12 proiecte. Vi le prezentăm pe toate mai jos.
Juriul a ales câștigătorii celor trei premii, fiecare în valoare de câte 1200 de euro, urmărind criteriile temei: coerența demersului, adecvarea la temă și obiective, potențialul de activare spațială și socială, valoarea designului, sustenabilitatea efectivă, eficiența constructivă și economică, „jucabilitatea” .
Îi felicităm pe toți participanții și așteptăm să ne jucăm la RDW 2020, la Combinatul Fondului Plastic.
PREMII
• Premiu ex-aequo: Mondrian Brick Table
Autor: Sebastian – Andrei Conțu / absolvent / UNArte Bucuresti – FADD – Design Industrial
Juriul a fost impresionat de ideea de joc, care vorbește de co-dependență, de colaborare și nu doar de competiție; răspunde la contextul în care ne aflăm și, în același timp, chiar va fi interesant și distractiv de jucat, putând fi dezvoltat în variate moduri, de exemplu în variante de joc la dublu.
Obiectul propus este simplu, combinația dintre cărămida de șantier și o placă ușoară foarte potrivită.
Însă, în varianta actuală, ansamblul nu este stabil. Juriul și expertul tehnic apreciază că trebuie regândită structura de cărămidă, dar fără mortar, pentru a permite demontarea, transportul și remontarea în condiții mai bune. De asemenea, rezistența, continuitatea și durabilitatea suprafeței de joc în varianta propusă ridică semne mari de întrebare. Se recomandă folosirea unor plăci tip HPL etc.
• Premiu ex-aequo: Ping-pong+6
Echipa: Didier Chifan – Absolvent / Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Arhitectură, 2018;
Ancuța Ilie – Absolventă / Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Mobilier și Amenajări Interioare, 2019
Un joc pentru jucători individuali sau (tot felul de) echipe și care permite implicarea unui mare număr de oameni. Jucăm împreună în jurul unei mese (aproape) rotunde. Geometria la 60-120 de grade și sistemul constructiv permit formarea unui pachet extrem de compact.
Forma structurii de susținere va trebui regândită, pentru a asigura stabilitate fără a se recurge la ancoraje.
Merită studiată posibilitatea de a se folosi materiale reciclate pentru filee dar mai ales pentru blatul de joc. Cele 6 elemente (relativ reduse ca suprafață) ar putea chiar fi din materiale diferite.
• Premiu ex-aequo: (ping + x [m] + pong)^manivelă
Echipa: Zenaida-Elena Florea, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2019;
Alexandra Marinescu, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2020;
Anamaria Cristina Preotesoiu, absolvent al Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” 2020;
Colaborator, Ștefan Stanca, absolvent al Universității Tehnice de Construcții București – 2017.
Soluția aduce aminte de masa de teqball. Folosește însă alte materiale și aduce în plus geometria variabilă, prin intermediul unui mecanism ingenios. Rezultatul este elegant și permite jocuri diferite. Recomandările juriului și expertului se referă în principal la: stabilizarea structurii – balansarea mesei este seducătoare, însă ridică tot felul de probleme de siguranță; amplasarea – pentru care ar trebui găsită o soluție care să permită deplasarea și care să nu presupună intervenții asupra suprafeței de susținere; o optimizare a soluției în vederea încadrării sigure în buget.
• Mențiune specială: Pet Pong
Echipa: Ștefănescu Iulia Marta – designer, student master an 1, Universitatea Națională de Arte
Georgescu Ioana Alexandra – designer, student an 3, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”
Juriul a hotărât să adauge celor trei premii o mențiune (constând într-un abonament la revista Zeppelin și acces gratuit la RDW pentru toți membrii echipei) unui proiect ce propune o nouă formulă pentru jocul la dublu, un design simplu și coerent și care implică o formulă de reciclare a plasticului. Această soluție trebuie studiată și verificată (inclusiv din punct de vedere al realizării unei suprafețe plane, respectându-se bugetul și perioada propuse). În contextul respectării acestor condiții, organizatorii vor căuta soluții de finanțare pentru realizarea obiectului.
Prezentăm mai jos și restul proiectelor înscrise în concurs, declarate necâștigătoare.
Titlu proiect: Steam Ping-Punk
Autor: Ana Bradu/Student/Universitatea Nationala de Arte din București
Titlu proiect: Todome
Autor: Nita Stefan Alexandru/ absolvent/ Universitatea Nationala de Arte Bucuresti
Titlu proiect: MondriCAN Table
Autor: Sebastian-Andrei Conțu / absolvent / UNArte Bucuresti – FADD – Design Industrial
Titlu proiect: GarbagePong
Echipa: Parte logistică şi conceptuală: Neguţescu Andreea, student, UAUIM, Bucureşti
Parte tehnică şi conceptuală: Manea Ionuţ, student, UAUIM, Bucureşti
Randări, concept: Toma Minodora, student, UAUIM, Bucureşti
Titlu proiect: Ping Point
Autor: Dragomir Diana- Teodora/ student/ Universitatea Națională de Arte- FADD- Design Industrial
Titlu proiect: Melted—Pong
Autori: – Ionuț Cîrstea/ absolvent/ Universitatea Națională de Arte din București
– Teodor Ștefan/ absolvent/ Universitatea Națională de Arte din București
Titlu proiect: GlassPong
Autori: – Concept si Executie – Dan-Alexandru Marincovici, Student Master An1, Sticlă, UNARTE
– Layout grafic – Teodora Marincovici-Oancea, absolvent, Design, Universitatea de Arhitectură Ion Mincu
Titlu proiect: Masă de ping-pong ECOtech
Autor: Hărduț Horațiu Leonardo / absolvent / Facultatea de design, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad
Juriu: Cosmina Goagea – arhitect, partener Zeppelin Design, Agnes Lukacs – designer, Andrei Borțun – CEO The Institute și reprezentant ASAP România, Ștefan Ghenciulescu – arhitect, partener Zeppelin
Expert: Justin Baroncea, arhitect
Secretar: Raluca Mirel, project manager, The Institute