Cei doi au făcut parte din selecția celor de la Art Directors Club of Europe pentru cea de-a cincea ediție Creative Express. Partenerul noii ediții a fost operatorul de feribot Viking Line.
Îmbarcarea în workshop-ul de trei zile Creative Express s-a făcut la Helsinki într-o zi din noiembrie. Cei 24 de participanți aleși din 12 țări diferite au lucrat în echipe pentru a da naștere celor mai creative idei de campanii de a încuraja oamenii să aleagă linia aceasta de feribot.
Roxana Niță lucrează în prezent ca Art Director la Publicis, după ce doamna Stela a prezis o compatibilitate bună între Vărsători și agenție. E absolventă a Școlii ADC și are o experiență de peste 5 ani în publicitate, unde, printre altele, a lucrat cu succes pe branduri de mașini, deși nu are carnet și pe branduri de cafea, deși este iubitoare de ceai.
“Câteva dintre lucrurile cu care am rămas post-Creative Express: poți să rezolvi mișto un brief în mai puțin de o zi, chiar și când se clatină podeaua; creativii din Viena și Barcelona sunt extrem de simpatici în brainstorming-uri; Festivalul Flow din Ljubljana nu este nici pe departe la fel de reușit ca cel din Helsinki (secret info de la Neja, colega mea de camera); I’m Lovin’ It sună și mai bine fredonată chiar de Tom Batoy, tipul care a compus-o; echipa perfectă este cea care poate fi hrănită cu doar două pizze; Michael Stiebel este awesome; Michael Stiebel este și mai awesome când e mentorul tău de echipă; vântul din Helsinki strică ușor o umbrelă; poți să primești un advent-calendar cadou chiar și pe vapor”, declară Roxana.
Andrei Dragota este copywriter de 4 ani și jumătate la PROPAGANDA, timp în care a cochetat cu aproape toate conturile agenției, în mod special Napolact, Vincon, Meda și Inedit. “Într-o carte pe care am citit-o eu când eram mai mic zicea că cele mai bune cărți sunt acelea care îți spun ce știi deja. Conferința în sine și chestiile pe care ni le-au povestit mentorii de la ADC nu au fost decât niște lucruri pe care le intuiam, ceea ce mă face să cred că a fost o conferință bună. Experiența însă nu s-a rezumat la asta. Am mers cu feribotul 46 de ore, ne-am legănat pe valuri destul cât să mi se legene picioarele mult după ce am ajuns pe uscat. Destul de tare. Clar nu se întâmplă în fiecare zi. Și pe lângă legănat, am facut și brainstorminguri cu oameni de prin toată Europa și sunt mândru să vă raportez că, măcar “ca idee”, nu suntem departe de ce se întâmplă afară”, declară Andrei.
Creative Express este un workshop organizat de Art Directors Club of Europe, prin care se încurajează colaborarea între tinerii creativi din Europa și se promovează interdisciplinaritatea și dialogul.
Cea de-a cincea ediție Creative Express reprezintă, de asemenea, și al patrulea an când Art Directors Club România trimite reprezentanți la evenimente organizate la nivel european - două ediții de Creative Express, la care au participat Mihnea Gheorghiu (Publicis Bucharest) & Sebastian Olar (atunci la McCann Erickson), respectiv Alecsandra Popa (Propaganda), o ediție de Summer Camp Munich 2014, la care a participat Ruxandra Drilea (atunci la McCann Erickson, acum la Publicis), plus ediția anterioară Creative Express, la care au participat Ruxandra Papuc, copywriter McCann Erickson Bucharest și Vlad Tătaru, Junior Copywriter Kubis Interactive.