Ștefan Szabo este un tanâr artist, născut în Ploiești. Afinitatea către artă s-a manifestat încă din copilărie prin schițe, desene, dar mai ales printr-un deosebit simț al îmbinării culorilor și transpunerea lor în pagină. A urmat cursuri de pictură, unde a obținut numeroase premii, dezvoltând de timpuriu un puternic simț artistic.
RĂDĂCINI
Lucrarea „Rădăcini” este realizată din lemn și sticlă fuzionată la temperatura de 840-850 grade. În lucrare s- a urmărit evidențierea cu ajutorul sticlei fuzionate, a anumitor părți din rădăcinile unor foști arbori. Părțile selectate pentru a fi transpuse în sticlă, sunt părțile cele mai expresive ce au atras atenția prin diversitatea formelor create de natură, forme ce exprimă putere și rigoare, ele fiind cele care ajutau la susținerea arborelui. Sticla a imortalizat perfect lupta pe care a dus-o rădăcina pentru a se agăța și de cele mai mici fire de viață. Se poate spune că fosilizarea artificială prin sticlă a părților de rădăcină sunt într-o oarecare măsură un omagiu adus îndârjirii cu care a susținut viața.
Instalația este concepută pentru a fi expusă atât într-un spațiu convențional, precum o galerie de artă, cât şi în spații neconvenționale, clădiri sau spaţii abandonate. Amplasarea acestei instalații în spații ce au suferit o degradare severă în decursul timpului subliniază conceptul luptei naturii împotriva construirii fără judecată și fără a ține cont de natura și mediul înconjurător.
RĂDĂCINI
Lucrarea „Rădăcini” este realizată din lemn și sticlă fuzionată la temperatura de 840-850 grade. În lucrare s- a urmărit evidențierea cu ajutorul sticlei fuzionate, a anumitor părți din rădăcinile unor foști arbori. Părțile selectate pentru a fi transpuse în sticlă, sunt părțile cele mai expresive ce au atras atenția prin diversitatea formelor create de natură, forme ce exprimă putere și rigoare, ele fiind cele care ajutau la susținerea arborelui. Sticla a imortalizat perfect lupta pe care a dus-o rădăcina pentru a se agăța și de cele mai mici fire de viață. Se poate spune că fosilizarea artificială prin sticlă a părților de rădăcină sunt într-o oarecare măsură un omagiu adus îndârjirii cu care a susținut viața.
Instalația este concepută pentru a fi expusă atât într-un spațiu convențional, precum o galerie de artă, cât şi în spații neconvenționale, clădiri sau spaţii abandonate. Amplasarea acestei instalații în spații ce au suferit o degradare severă în decursul timpului subliniază conceptul luptei naturii împotriva construirii fără judecată și fără a ține cont de natura și mediul înconjurător.