Questia, în colaborare cu The Institute, a condus o cercetare referitoare la tipurile de comportament ale utilizatorilor români în online, definind "speciile digitale". Sondajul a vizat 700 de persoane și a fost activ în perioada 20-24 noiembrie pe platforma Questia, având o marjă de eroare de +/- 3.7% raportat la populația din online a țării.
Contextul
În fiecare an, the Institute organizează Internetics, primul festival de branding, marketing și advertising online din România. De la debutul său din 2001, festivalul contribuie la dezvoltarea și îmbunătățirea industriilor digitale și online din țară. Pentru ediția din 2017, the Institute și-a propus să cunoască diferitele percepții ale românilor în legătură cu sfera digitală, dar și atitudinile și nivelul de utilizare al serviciilor online. În acest context, Questia a demarat studiul care relevă comportamentul digital al utilizatorilor români.
Rezultate
Majoritatea respondenților (98.4%) accesează internetul zilnic, în cele mai multe cazuri pe parcursul zilei (72.7%). La întrebarea de unde navighează online de obicei, 95.1% au ales ales confortul casei ca locație primară. Deși intuiția noastră ne spune contrariul, mai puțin de un sfert (23.1%) spun că intră online în timp ce se află într-un restaurant, bar, pub.
Considerate extensii ale noastre, smartphone-urile sunt primele device-uri folosite pentru accessul online de către majoritatea respondenților (87.6%). Pentru studiu, un criteriu mandatoriu a fost ca participanții să petreacă zilnic timp în online, indiferent de device-ul de pe care o fac.
Masele nu prezintă un tip de utilizare sofisticată a digitalului, primele 5 genuri de content accesate pe internet fiind: rețelele sociale (90.6%), cumpărături (72.3%), știri (68.3%), divertisment (67.9%) și informații personale, precum hobby-urile (65.3%). Dimensiunile ecranului joacă un rol important în încadrarea conținutul, iar aplicații ca WhatsApp și Instagram sunt cel mai des accesate de pe telefon și alte dispozitive, în timp ce YouTube și Skype sunt mai potrivite pentru desktop/laptop.
Când vine vorba de decizia de cumpărare, cei mai mulți respondenți digitali preferă să se informeze online, indiferent dacă achiziția rămâne făcută în online (44.7%) sau se mută în offline (39.6%). Persuasiunea offline și-a pierdut din relevanță, ceea ce înseamnă o putere mai mică de cumpărare offline.
Urmărirea pe rețelele sociale a bradurilor, produselor și serviciilor preferate este foarte întâlnită, cu 58.8% din respondenți declarând că fac acest lucru la nivel mare și foarte mare.
Referitor la modurile în care oamenii consumă conținut digital, putem identifica o serie de tipologii ale oamenilor, relativ echilibrate în ceea ce privește prezența online, creionând o serie de specii digital:
• Zoon Digikon Thesaurum (18.4%) folosește online-ul pentru scopuri informative și discursive
• Zoon Digikon Activus – Utilizatorul mobil (14.8%) este mereu pe fugă și folosește instrumentele online cu scopul de a-și simplifica viața
• Zoon Digikon Frater (14.5%) se concentrează pe lucrurile care prezintă interes pentru el/ea și le folosește pentru a se apropia de oameni care îi împărtășesc ideile
• Zoon Digikon Exploratorum - Exploratorului (14.4%) îi place să încerce lucruri noi, chiar dacă nu se bucură de acestea foarte mult în mod neapărat
• Zoon Digikon Totalis (11.9%) – Utilizatorul power este probabil să descarce și să foloseacă multiple aplicații pe dispozitivele pe care le are.
• Zoon Digikon Evaderus - Escapistul (10.9%) preferă să trăiască mai mult în online decât offline
• Zoon Digikon Festivus (10.3%) folosește în principal online-ul în scopuri de divertisment și împărtășește în mod activ conținut cu ceilalți
• Zoon Digikon Socialis – Entertainer-ului (4.8%) îi place să fie online și să atragă cât mai multă lume în jurul său
Contextul
În fiecare an, the Institute organizează Internetics, primul festival de branding, marketing și advertising online din România. De la debutul său din 2001, festivalul contribuie la dezvoltarea și îmbunătățirea industriilor digitale și online din țară. Pentru ediția din 2017, the Institute și-a propus să cunoască diferitele percepții ale românilor în legătură cu sfera digitală, dar și atitudinile și nivelul de utilizare al serviciilor online. În acest context, Questia a demarat studiul care relevă comportamentul digital al utilizatorilor români.
Rezultate
Majoritatea respondenților (98.4%) accesează internetul zilnic, în cele mai multe cazuri pe parcursul zilei (72.7%). La întrebarea de unde navighează online de obicei, 95.1% au ales ales confortul casei ca locație primară. Deși intuiția noastră ne spune contrariul, mai puțin de un sfert (23.1%) spun că intră online în timp ce se află într-un restaurant, bar, pub.
Considerate extensii ale noastre, smartphone-urile sunt primele device-uri folosite pentru accessul online de către majoritatea respondenților (87.6%). Pentru studiu, un criteriu mandatoriu a fost ca participanții să petreacă zilnic timp în online, indiferent de device-ul de pe care o fac.
Masele nu prezintă un tip de utilizare sofisticată a digitalului, primele 5 genuri de content accesate pe internet fiind: rețelele sociale (90.6%), cumpărături (72.3%), știri (68.3%), divertisment (67.9%) și informații personale, precum hobby-urile (65.3%). Dimensiunile ecranului joacă un rol important în încadrarea conținutul, iar aplicații ca WhatsApp și Instagram sunt cel mai des accesate de pe telefon și alte dispozitive, în timp ce YouTube și Skype sunt mai potrivite pentru desktop/laptop.
Când vine vorba de decizia de cumpărare, cei mai mulți respondenți digitali preferă să se informeze online, indiferent dacă achiziția rămâne făcută în online (44.7%) sau se mută în offline (39.6%). Persuasiunea offline și-a pierdut din relevanță, ceea ce înseamnă o putere mai mică de cumpărare offline.
Urmărirea pe rețelele sociale a bradurilor, produselor și serviciilor preferate este foarte întâlnită, cu 58.8% din respondenți declarând că fac acest lucru la nivel mare și foarte mare.
Referitor la modurile în care oamenii consumă conținut digital, putem identifica o serie de tipologii ale oamenilor, relativ echilibrate în ceea ce privește prezența online, creionând o serie de specii digital:
• Zoon Digikon Thesaurum (18.4%) folosește online-ul pentru scopuri informative și discursive
• Zoon Digikon Activus – Utilizatorul mobil (14.8%) este mereu pe fugă și folosește instrumentele online cu scopul de a-și simplifica viața
• Zoon Digikon Frater (14.5%) se concentrează pe lucrurile care prezintă interes pentru el/ea și le folosește pentru a se apropia de oameni care îi împărtășesc ideile
• Zoon Digikon Exploratorum - Exploratorului (14.4%) îi place să încerce lucruri noi, chiar dacă nu se bucură de acestea foarte mult în mod neapărat
• Zoon Digikon Totalis (11.9%) – Utilizatorul power este probabil să descarce și să foloseacă multiple aplicații pe dispozitivele pe care le are.
• Zoon Digikon Evaderus - Escapistul (10.9%) preferă să trăiască mai mult în online decât offline
• Zoon Digikon Festivus (10.3%) folosește în principal online-ul în scopuri de divertisment și împărtășește în mod activ conținut cu ceilalți
• Zoon Digikon Socialis – Entertainer-ului (4.8%) îi place să fie online și să atragă cât mai multă lume în jurul său