Teodor Arghir este absolvent de studii masterale în cadrul UNArte București, Facultatea de Arte Plastice. Teodor a absolvit, de asemenea, Facultatea de Urbanism din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu.
AKEDIA - SAU DEMONUL AMIEZEI
În acest proiect, lucrarea principală este un triptic corespunzător celor trei aspecte ale Akediei: 1. Parazelosas – ataculș 2. AKEDIA – toropealaș 3. Pharmako - tămăduirea; acestea fiind compuse simetric față de panoul central. Panourile laterale „Parazelosas” și „Pharmako” simbolizează ceasurile (orele) între care își face simțită prezența „demonul amiezii”, iar panoul central „portretizarea” Akediei.
Primul panou simbolizează „ceasul al 4-lea și sigiliul demonului Baal Peor” (într-un cadran de ceas) – de început al „posedării”, al escaladării în starea de Akedie, de aceea are o compoziție deschisă, ascendentă (pe diagonala majoră).
Panoul central - „ Akedia - moarte a sufletului” – compoziție închisă, circulară reprezentând starea propriu-zisă, temnița în care este aruncat sufletul suferind.
Ultimul panou – Pharmakon (Vindecarea). Compoziție și cromatică asemănătoare primului panou - întregitor al sistemului de „menghină” al tripticului. Simbolizează ceasul al 8-lea (într-un cadran de ceas). Simetric față de primul panou, acesta are o compoziție dinamică, descendentă – corespunzătoare liniștirii, a „vindecării”.
AKEDIA - SAU DEMONUL AMIEZEI
În acest proiect, lucrarea principală este un triptic corespunzător celor trei aspecte ale Akediei: 1. Parazelosas – ataculș 2. AKEDIA – toropealaș 3. Pharmako - tămăduirea; acestea fiind compuse simetric față de panoul central. Panourile laterale „Parazelosas” și „Pharmako” simbolizează ceasurile (orele) între care își face simțită prezența „demonul amiezii”, iar panoul central „portretizarea” Akediei.
Primul panou simbolizează „ceasul al 4-lea și sigiliul demonului Baal Peor” (într-un cadran de ceas) – de început al „posedării”, al escaladării în starea de Akedie, de aceea are o compoziție deschisă, ascendentă (pe diagonala majoră).
Panoul central - „ Akedia - moarte a sufletului” – compoziție închisă, circulară reprezentând starea propriu-zisă, temnița în care este aruncat sufletul suferind.
Ultimul panou – Pharmakon (Vindecarea). Compoziție și cromatică asemănătoare primului panou - întregitor al sistemului de „menghină” al tripticului. Simbolizează ceasul al 8-lea (într-un cadran de ceas). Simetric față de primul panou, acesta are o compoziție dinamică, descendentă – corespunzătoare liniștirii, a „vindecării”.