Ce să însemne “The Home”? Destul de ușor de intuit… Este vorba de un concept store, showroom și un rai al designul scandinav unde găsești piese unicat, ediții limitate și produse-icon ale unor branduri precum Bloomingville, House Doctor, Madam Stoltz, Nordal, HK Living, Hubsch.
La The Home poți găsi absolut orice obiect necesar unei case, de la piese de mic mobilier, corpuri de iluminat, covoare, până la accesorii pentru bucătărie, dar și pentru baie, pentru birou și pentru terasă, toate cu etichetă de Danemarca.
La The Home poți găsi absolut orice obiect necesar unei case, de la piese de mic mobilier, corpuri de iluminat, covoare, până la accesorii pentru bucătărie, dar și pentru baie, pentru birou și pentru terasă, toate cu etichetă de Danemarca.
Echipa The Home e mică, Corina, soțul ei, Cosmin, care se ocupă de relația cu furnizorii și Adina Badea, designer de interor. Am vorbit cu ei despre drumul pe care l-au parcurs pentru a pune pe picioare mica afcere și despre cum văd piața de design din România.
Cât a durat să găsiți sediu pentru showroom, câte variante de spații au fost pe lista scurtă?
Când am lansat magazinul online nu aveam în plan să deschidem și un showroom, însă în scurt timp, din ce în ce mai mulți clienți și-au exprimat dorința de a ne vizita, de a ne cunoaște și de a vedea produsele noaste. Astfel, am decis să dechidem un showroom. Am urmărit site-urile cu anunțuri pentru spații de închiriat cateva săptămâni, însă primul telefon și prima vizionare au fost cu noroc. Am știut ca acela va fi spațiul nostru: e la 5 minute de casa noastră, iar arhitectura și locul se îmbină perfect cu stilul pe care noi îl abordăm și îl promovăm. Proprietara spațiului a devenit prietena noastră și mare susținătoare a magazinului. De la găsirea spațiului din Căderea Bastilei și până la deschidere au trecut cam 3 luni.
Care sunt planurile de evoluție/extindere, ce urmează în ceea ce privește portofoliul de distribuitori/designeri/colaboratori?
Nu ne bazăm pe un plan de afaceri propriu-zis, ci încercăm să clădim pas cu pas un brand care să inspire calitate, atât în ceea ce privește produsele oferite, cat și în ceea ce privește serviciile. Ne bazăm pe o relație apropiată cu clienții, în care punem pe primul loc dorințele și nevoile lor, încercând să venim cu solutii și cu sugestii acolo unde ne sunt solicitate. Anul acesta ne-am propus să extindem colaborarea cu alți furnizori/producători scandinavi cu renume în designul interior. Până în acest moment, suntem mândri să adaugăm în stoc produse marca Nordal, Hubsch si HK Living - pe lângă mărcile cu care am deschis magazinul (Bloomingville, Madam Stoltz, House Doctor, etc). În egală măsură, încercăm să colaborăm și cu designeri români, pentru că, oricât de interesante ar fi brandurile scandinave, tot mai mult ne mândrim cu talentul și creațiile autohtone. 441 dESIGN și Marie Nouvelle sunt două dintre brandurile pe care le comercializăm; urmează și alții.
Ce ați învățat de pe piața deco de la noi, de la clienți, de la concurență?
În segmentul de mijloc am găsit o zona liberă și am profitat, urmărind această nișă - produse de calitate, design nordic, industrial, mărci de renume în designul de interor, la un preț accesibil. Clienții noștri sunt exigenți, știu foarte bine ce își doresc. De multe ori, ne bucurăm să aflam că știu și cunosc foarte bine brandurile pe care le promovăm.
Cum promovați site-ul și, implicit, afacerea?
Chiar dacă nu este tocmai corect din punct de vedere business (și eu și soțul meu avem background economic), am început consolidarea magazinului în ceea ce privește oferta de produse, relația cu furnizorii noștri, apoi cu punerea la punct a showroom-ului. Abia în acest moment vom demara un proiect de promovare activă a magazinului. Am ales această abordare tocmai pentru că punem preț pe servicii și pe calitatea produselor. Ca la orice început, este necesar un fine tunning peste care nu am dorit să trecem cu vederea. Abia apoi putem începe promovarea în adevăratul sens al cuvantului. Însă, chiar și așa, ne bucurăm că avem clienți care ne recomandă mai departe și care se întorc pe site-ul nostru constant. Facebook a fost canalul nostru principal de promovare, avem aproximativ 30.000 de like-uri.
Cum e să lucrezi cu nordicii?
Majoritatea furnizorilor noștri sunt din Damenarca. Mi-a plăcut de la început ideea de a colabora cu nordicii, fiind pe de-o parte foarte corecți, serioși, riguroși, dar în același timp prietenoși. Avem deja o relație de prietenie și ne bazăm pe aceste aspecte pentru relația cu clienții noștri. Admir enorm oamenii din spatele acestor branduri, care au devenit inspirație pentru noi.
Cum e să pui pe picioare o mică afacere în domeniul designului de obiect?
În contextul actual nu este ușor să demarezi un astfel de proiect, mai ales ca investiția nu este mică. Și, oricât de optimiști și de încrezători suntem, au fost momente în care birocrația și sistemul economic adoptat de societatea noastră nu ne-a ajutat deloc. Ba chiar mai mult, o grămadă de lucruri se întâmplă contra! Chiar și așa însă, pasiunea noastră crește de la zi la zi, și acum, după aproximativ doi ani, vedem rezultate pozitive: clienții apreciază efortul nostru de a îmbogăți oferta constant, de a oferi calitate atât în servicii, cât și în produse. Ca să poți să trăiești dintr-o afacere - pe termen lung, nu doar un an și apoi să inchizi - trebuie să investești timp, bani, răbdare, sentimente. Noi mai avem pași de parcurs... Luăm totul pas cu pas, învățăm din greșeli, luăm exemplu de la cei mai buni.