The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Top 10 Școala ADC 2018 // Dragoș Bardă

Interview / 10 Oct 2018 / INSTITUTE.RO
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Dragoș Bardă
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Dragoș Bardă
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Dragoș Bardă
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Dragoș Bardă
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Dragoș Bardă
1/5
Școala ADC, cel mai longeviv proiect ADC România, a sărbătorit în mai absolvenții ediției cu numărul 10. Școala ADC*RO este o școală de concept, dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității; un proiect educațional ce contribuie la viitorul industriei de comunicare.



Conform statisticilor realizate de către ADC*RO, aproximativ jumătate dintre cei peste 500 de absolvenți ai Școlii ADC lucrează în publicitate, iar alți 20 % au joburi conexe cu industria. 


I-am luat la întrebări pe cei mai recenți, Top 10 Școala ADC, promoția 2018. Dragoș Bardă, locul 3 în promoția lui, dar și câștigător al premiului special Best Print & Publishing ne povestește despre cum a fost la școală, dar și ce a urmat după:



1. Spune-ne în primul rând cum ai ajuns la Școala ADC – de unde ai auzit de proiect, ce te-a făcut să aplici?

Mulți colegi din facultate au făcut școala ADC, aceștia mi-au recomandat să aplic și să incerc, au zis că este foarte diferit față de facultate, chiar și cele de specialitate, este mult mai practic și înveți într-un timp scurt.

2. Ce ți-a plăcut cel mai mult la școală și de ce?

Cred că cel mai important lucru este să-ți organizezi gândurile, am învățat că orice idee are o fundație, trebuie să pornești cu un insight. Au fost 4 luni nebune de mișto. Am fost uimit că într-un timp atât de rapid am putut să înțeleg ce se află în spatele campaniilor mari. Pot să spun că aceasta descompunere a campaniilor mi-a plăcut cel mai mult, să descoperi drumul parcurs de alți oameni care au fost înaintea ta.



3. Care a fost, pentru tine, cel mai bun sfat auzit la școală?

„Atunci când ai un mesaj de construit, don’t be preachy.“ – Best advice ever!

4. Dacă ai fi putut avea profesor la Școala ADC*RO pe oricine dintre legendele publicității, pe cine ai fi vrut și de ce? (nu din Ro)

Dacă toate planetele o să se alinieze și Mercur nu va fi retrograd, aș vrea să îl am mentor pe David Droga, pentru că este un geniu al industriei. Aș vinde și un rinichi pentru ca omul acesta să îmi fie profesor.



5. Ce a urmat pentru tine după Școala ADC*RO?

A fost o vară fun. După ADC a urmat un internship la 
FriendsTBWA Bucharest
, o atmosferă mișto, plin de oameni cool și foarte pasionați. The next step a fost o angajare la McCann Worldgroup. În concluzie, după Școala ADC poți avea multe oportunități.

6. Ce înseamnă pentru tine să atingi un “career top”?

Career top = momentul acela când îți dai seama ce vrei să faci; într-o lume în care tot mai multe persoane nu știu ce vor să facă, să realizezi că ești hotărât să te dedici unui domeniu pe tot parcursul vieții, este un mare achievement.

7. Dă-ne link cu campania ta preferata all time

Sunt multe, dar top of mind:

Puma – The After-Hours athlete 



Bonus: The World’s biggest asshole



Deisel - Go with the fake 



Nike – Find your greatness  



Școala ADC*RO continuă și anul acesta, tutorii școlii așteaptă o nouă generație de tineri dornici să își prezinte ideile inovatoare și să afle care sunt criteriile prin care o idee poate fi și creativă, dar mai ales relevantă briefului.
Înscrierile la cea mai inedită școală de concept din România se fac aici, până pe 18 noiembrie.