Școala ADC, cel mai longeviv proiect ADC România, a sărbătorit în mai absolvenții ediției cu numărul 10. Școala ADC*RO este o școală de concept, dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității; un proiect educațional ce contribuie la viitorul industriei de comunicare.
Conform statisticilor realizate de către ADC*RO, aproximativ jumătate dintre cei peste 500 de absolvenți ai Școlii ADC lucrează în publicitate, iar alți 20 % au joburi conexe cu industria.
I-am luat la întrebări pe cei mai recenți, Top 10 Școala ADC, promoția 2018. Maria Vătămanu, locul 2 în promoția ei, ne povestește despre cum a fost la școală, dar și ce a urmat după:
1. Spune-ne în primul rând cum ai ajuns la Școala ADC – de unde ai auzit de proiect, ce te-a făcut să aplici?
Motivațiile au venit din mai multe zone. Lucrez de 8 ani în domeniu, într-o agenție digitally driven și a fost o perioadă în care am vrut să îmi dezvolt mult competențele tehnice și am investit în zona asta. Însă mi-am dat seama că am intrat într-o rutină și aveam nevoie de o mișcare în lateral, care să mă ajute să îmi dezvolt capitalul acumulat în toți anii aștia.
Pe de altă parte, este o motivație intrinsecă venită din faptul că nu îmi place să am blind spots. Am avut mereu apetit pentru scris și desen, însă pentru mine creația publicitară a fost un astfel de blind spot. Am vrut să observ, să văd perspective diferite, să asimilez cât mai mult.
Și Școala ADC prin mentorii care participă, felul în care are structurat programul, a fost o oportunitate foarte bună. Am văzut reclamele online și am aplicat. Recunosc că și încurajările celor apropiați au contat. :)
2. Ce ți-a plăcut cel mai mult la școală și de ce?
Perspectiva unui senior este de neprețuit. Perspectiva celor mai buni seniori din domeniu este deja ceva din altă galaxie. Unde îi mai găsești pe oamenii ăștia la un loc, deschiși să te cunoască, să te asculte și să îți răspundă la cele mai neinspirate întrebări.
3. Care a fost, pentru tine, cel mai bun sfat auzit la școală?
Am multe salvate în telefon pe care le mai citesc când sunt cu brieful în față. Însă cel mai important este cel legat de scop. Ce facem noi aici? Să nu uităm care este obiectivul și cui ne adresăm.
4. Dacă ai fi putut avea profesor la Școala ADC*RO pe oricine dintre legendele publicității, pe cine ai fi vrut și de ce? (nu din Ro)
Bill Bernbach. Pentru că îi admir parcursul într-un context socio-politic extrem de dificil, pentru că a iubit filozofia, pentru că a studiat motivația, pentru ideologia sa și pentru răspunsurile pe care mi le-a dat la întrebări fundamentale.
5. S-a schimbat ceva pentru tine dupa terminarea Școlii ADC*RO?
Reușesc să privesc orice brief din mai multe unghiuri. Reușesc să văd dincolo de prima idee și mi-am creat un obicei din a căuta alternative.
6. Ce înseamnă pentru tine să atingi un “career top”?
Cred că este un punct al dezvoltării mele în care nu mai contează ce știu, cine sunt și câți ani de experiență am.
Cred că e punctul în care realizez că lingura nu există (Matrix) și contează doar felul în care eu mă raportez la ceea ce fac și oamenii pe care reușesc să îi ajut.
7. Dă-ne link cu campania ta preferata all time
Aveam reclama asta pe perete, în liceu. Și având în vedere că au trecut 20 de ani de atunci, pot spune ca e all time :)
Școala ADC*RO continuă și anul acesta, tutorii școlii așteaptă o nouă generație de tineri dornici să își prezinte ideile inovatoare și să afle care sunt criteriile prin care o idee poate fi și creativă, dar mai ales relevantă briefului.
Înscrierile la cea mai inedită școală de concept din România se fac aici, până pe 18 noiembrie.
Conform statisticilor realizate de către ADC*RO, aproximativ jumătate dintre cei peste 500 de absolvenți ai Școlii ADC lucrează în publicitate, iar alți 20 % au joburi conexe cu industria.
I-am luat la întrebări pe cei mai recenți, Top 10 Școala ADC, promoția 2018. Maria Vătămanu, locul 2 în promoția ei, ne povestește despre cum a fost la școală, dar și ce a urmat după:
1. Spune-ne în primul rând cum ai ajuns la Școala ADC – de unde ai auzit de proiect, ce te-a făcut să aplici?
Motivațiile au venit din mai multe zone. Lucrez de 8 ani în domeniu, într-o agenție digitally driven și a fost o perioadă în care am vrut să îmi dezvolt mult competențele tehnice și am investit în zona asta. Însă mi-am dat seama că am intrat într-o rutină și aveam nevoie de o mișcare în lateral, care să mă ajute să îmi dezvolt capitalul acumulat în toți anii aștia.
Pe de altă parte, este o motivație intrinsecă venită din faptul că nu îmi place să am blind spots. Am avut mereu apetit pentru scris și desen, însă pentru mine creația publicitară a fost un astfel de blind spot. Am vrut să observ, să văd perspective diferite, să asimilez cât mai mult.
Și Școala ADC prin mentorii care participă, felul în care are structurat programul, a fost o oportunitate foarte bună. Am văzut reclamele online și am aplicat. Recunosc că și încurajările celor apropiați au contat. :)
2. Ce ți-a plăcut cel mai mult la școală și de ce?
Perspectiva unui senior este de neprețuit. Perspectiva celor mai buni seniori din domeniu este deja ceva din altă galaxie. Unde îi mai găsești pe oamenii ăștia la un loc, deschiși să te cunoască, să te asculte și să îți răspundă la cele mai neinspirate întrebări.
3. Care a fost, pentru tine, cel mai bun sfat auzit la școală?
Am multe salvate în telefon pe care le mai citesc când sunt cu brieful în față. Însă cel mai important este cel legat de scop. Ce facem noi aici? Să nu uităm care este obiectivul și cui ne adresăm.
4. Dacă ai fi putut avea profesor la Școala ADC*RO pe oricine dintre legendele publicității, pe cine ai fi vrut și de ce? (nu din Ro)
Bill Bernbach. Pentru că îi admir parcursul într-un context socio-politic extrem de dificil, pentru că a iubit filozofia, pentru că a studiat motivația, pentru ideologia sa și pentru răspunsurile pe care mi le-a dat la întrebări fundamentale.
5. S-a schimbat ceva pentru tine dupa terminarea Școlii ADC*RO?
Reușesc să privesc orice brief din mai multe unghiuri. Reușesc să văd dincolo de prima idee și mi-am creat un obicei din a căuta alternative.
6. Ce înseamnă pentru tine să atingi un “career top”?
Cred că este un punct al dezvoltării mele în care nu mai contează ce știu, cine sunt și câți ani de experiență am.
Cred că e punctul în care realizez că lingura nu există (Matrix) și contează doar felul în care eu mă raportez la ceea ce fac și oamenii pe care reușesc să îi ajut.
7. Dă-ne link cu campania ta preferata all time
Aveam reclama asta pe perete, în liceu. Și având în vedere că au trecut 20 de ani de atunci, pot spune ca e all time :)
Școala ADC*RO continuă și anul acesta, tutorii școlii așteaptă o nouă generație de tineri dornici să își prezinte ideile inovatoare și să afle care sunt criteriile prin care o idee poate fi și creativă, dar mai ales relevantă briefului.
Înscrierile la cea mai inedită școală de concept din România se fac aici, până pe 18 noiembrie.