The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Top 10 Școala ADC 2018 // Mirela Grinzeanu

Interview / 26 Sep 2018 / INSTITUTE.RO
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Mirela Grinzeanu
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Mirela Grinzeanu
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Mirela Grinzeanu
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Mirela Grinzeanu
  • Top 10 Școala ADC 2018 // Mirela Grinzeanu
1/5
Școala ADC, cel mai longeviv proiect ADC România, a sărbătorit în mai absolvenții ediției cu numărul 10. Școala ADC*RO este o școală de concept, dedicată tuturor tinerilor interesați de domeniul publicității; un proiect educațional ce contribuie la viitorul industriei de comunicare. 



Conform statisticilor realizate de către ADC*RO, aproximativ jumătate dintre cei peste 500 de absolvenți ai Școlii ADC lucrează în publicitate, iar alți 20 % au joburi conexe cu industria.

I-am luat la întrebări pe cei mai recenți, Top 10 Școala ADC, promoția 2018. Mirela Grinzeanu, locul 8 în promoția ei, ne povestește despre cum a fost la școală, dar și ce a urmat după:



1. Spune-ne în primul rând cum ai ajuns la Școala ADC – de unde ai auzit de proiect, ce te-a făcut să aplici?

Cred că prima dată când am auzit de Școala ADC a fost în cadrul unui eveniment Prime, când speaker-ul ne spunea că a urmat cursurile Miami Ad School și că singura alternativă mai apropiată și accesibilă ar fi această Școală ADC. M-am interesat atunci despre tot ce înseamnă, însă nu am fost convinsă de la început. Apoi am auzit câteva colege de la facultate că s-au înscris și povesteau despre brief-urile primite și am zis hei, chiar ar fi o oportunitate bună să învăț să gândesc în stil publicitar.

2. Ce ți-a plăcut cel mai mult la școală și de ce?

Cred că cel mai mult mi-a plăcut acest proces de gândire. Deși primeam teme și nu aveam destul de mult timp de rezolvare, chiar această limitare de timp te făcea să fii mai creativ. Începeai să lași orice nebunie să pară a fi o idee bună pentru că niciodată nu știi de unde se naște un concept cu adevărat puternic. Și începeai să pui așa pe hârtie tot ce îți străbătea mintea până când ajungeai la un short list. Cam așa a fost pentru mine. Și cred că în orice meserie cel mai important este să îți placă procesul prin care se ajunge la produsul finit.



3. Care a fost, pentru tine, cel mai bun sfat auzit la școală?

Nu știu dacă a fost neaparat un sfat, dar a fost o certitudine punctată de unul dintre tutori. Că la început cu toți avem idei proaste. Nu putem sări peste această etapă. Și este cumva încurajator să auzi asta când în unele momente îți pui întrebarea dacă ești pe bune potrivit pentru publicitate văzând că nu îți iese nimic așa cum ar trebui sau ai vrea.

4. Dacă ai fi putut avea profesor la Școala ADC*RO pe oricine dintre legendele publicității, pe cine ai fi vrut și de ce? (nu din Ro)

Una dintre legendele publicității pe care aș vrea să o întâlnesc este David Droga pentru că mi se pare cu adevărat un personaj fascinant având în vedere că a făcut din Droga5 una dintre cele mai bune agenții din lume. Nu singur, evident.



5. Ce a urmat pentru tine după Școala ADC*RO?

Eu sunt pasionată de partea de art și imediat după Școala ADC am început să lucrez mai mult la portofoliu pentru că începusem să nu mă mai simt atât de departe de ceea ce vreau să fac cu adevărat. În prezent, sunt într-un internship pe art direction și încerc să îmi formez o cultură vizuală pentru a putea face chestii tari în continuare.

6. Ce înseamnă pentru tine să atingi un “career top”?

Să atingi un „career top” pentru mine înseamnă să iubești ceea ce faci. Iar eu vreau să fac artă, design, art direction, ilustrație, publicitate sau ceva related pe undeva prin New York sau California la una dintre cele mai bune agenții din lume. Încă nu am ceva clar în minte, dar cel puțin îmi permit să dream big, însă mai am o grămadăăă de învățat.



7. Dă-ne link cu campania ta preferată all time

Nu am neaparat o campanie preferată. Voi pune câteva campanii pe care le apreciez pentru anumite aspecte.

Ceva mai motivațional. It’s what you do in the dark that puts you in the light. 



Ceva funny.



Și ceva oldie but goldie.


Școala ADC*RO continuă și anul acesta, tutorii școlii așteaptă o nouă generație de tineri dornici să își prezinte ideile inovatoare și să afle care sunt criteriile prin care o idee poate fi și creativă, dar mai ales relevantă briefului.
Înscrierile la cea mai inedită școală de concept din România se fac aici, până pe 18 noiembrie.