The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

Ziua Publicității // Q&A cu Alexandru Dincovici

Interview / 04 Apr 2018 / INSTITUTE.RO
  • Ziua Publicității // Q&A cu Alexandru Dincovici
  • Ziua Publicității // Q&A cu Alexandru Dincovici
  • Ziua Publicității // Q&A cu Alexandru Dincovici
1/3
IAA România pune în prim plan viitorul advertising-ului și premiază oamenii care au contribuit la dezvoltarea industriei marcom, pe 17 aprilie, la Hotel Intercontinental, prin Ziua Publicității și Premiile de Excelență IAA.

Ziua Publicității aduce în atenție viitorul advertisingului la nivel mondial, dar și local, împreună cu idei despre cum ne putem adapta la evoluția rapidă a mediilor și formelor de comunicare.

A 8-a ediție a Premiilor de Excelență vrea să aducă recunoașterea și promovarea oamenilor care, prin eforturile lor, au contribuit la dezvoltarea industriei marcom-ului, dar și o mare doză de inspirație pentru performanța viitorului. 

Cu această ocazie ne-am propus să avansăm căutările pentru inspirație și noi perspective privind viitorul industriei și am obținut un sneak peek de la câțiva dintre cei implicați. Printre aceștia îl găsim pe Alexandru Dincovici, lector asociat la Departamentul de Sociologie al Facultăţii de Ştiinţe Politice, SNSPA, General Manager la IziBiz Consulting și speaker:

1. 3 cuvinte care crezi că vor defini viitorul industriei.

Care sper*
Autenticitate, utilitate, feeedback


2. Vom vorbi mâine cu mult mai diferit decât astăzi consumatorilor?

Din păcate (oare?) nu mă dau în vânt după generalizări. Așa că primul răspuns care îmi vine în minte la această întrebare este că nici astăzi nu cred că putem vorbi despre un mod coerent și închegat de a vorbi consumatorilor. Se face în prea multe feluri, uneori fără prea multe analize sau fără o etapă reflexivă și rezultă din asta multe lucruri alandala. Ceea ce nu este neapărat ceva rău, atâta timp cât le vorbești consumatorilor, cu adevărat, și nu spui doar niște lucruri la care te-ai gândit peste noapte, vânat de deadlineuri, și care ți se par cool/fancy/și demne de hashtaguri.

Ar trebui să le vorbim diferit consumatorilor, și cred că ar trebui să le vorbim mult mai sincer și mai direct. Se întâmplă asta și acum, dar ar trebui să le putem vorbi de o asemenea manieră încât atunci când văd/aud mesajul să poată rezona din prima cu el, și cu mai puțin scepticism decât în prezent. Și asta presupune să îi cunoaștem, sau măcar să încercăm asta.

Cred că ne îndreptăm în această direcție, nu știu dacă neapărat în mod voit. Am senzația că din ce în ce mai multe agenții încep, de exemplu, să se documenteze mai serios, și chiar să investească în research înainte de un pitch, chiar și în BTL (sau să construiască parteneriate cu niște companii de research), ceea ce mie unul mi se pare extraordinar. Nu știu dacă e o practică pe care e bine să o încurajăm orbește, deși pentru oamenii din industria de research, și implicit și pentru mine, e un lucru bun, pentru că e genul de efort care poate avea efecte semnificative și greu de anticipat pe termen mediu sau lung, însă cred că poate forța researchul să devină mai eficient și că pentru consumator toate aceste dinamici sunt pozitive.

3. Ca să avem succes, trebuie să fim mai degrabă trendsetteri sau trend followeri?

Trebuie să fim în primul rând oameni și să înțelegem că de partea cealaltă a comunicării sunt tot oameni, și că procesul acesta se întâmplă în ambele sensuri, nu e ceva unidirecțional. Nu comunicăm ceva și gata, am închis tot și am plecat acasă. Devine din ce în ce mai important să poți asculta sau identifica efectele a ceea ce spui și faci, să profiți de insighturile care ți se oferă aici și acum. E bine să fii trendsetter în anumite situații, dacă ești suficient de bun sau de puternic pentru a-ți asuma un astfel de efort, dar e ok să fii și trend follower. Nu trebuie întotdeauna să fii cel mai bun, adesea locul doi e mult mai profitabil. Din toate punctele de vedere.

4. Pare advertisingul creativ să aibă un efect din ce în ce mai profund asupra lumii?

Nu este tot advertisingul creativ? Sau nu ar trebui să fie ȘI creativ? Indiferent de răspunsul la întrebările mele, cred că da, însă nu știu dacă efectul e bun sau rău. Teoretic, există niște reglementări care îl forțează să fie mai onest, să țină cont de o oarecare etică, dar pe de altă parte, la nivel global, cu o asemenea cantitate de fake news și dezinformare cred că efectul în general e greu de estimat. Clar, ar putea să aibă un efect profund, și pozitiv, dar este atât de complicat...

5. Cum facem acest efect să fie cât mai pozitiv?

Nu am o soluție pentru asta. Până la urmă, și advertisingul e legat de ideologie, într-o anumită măsură, iar efectul pozitiv asupra lumii, acolo unde se dorește în mod explicit acest lucru, cred că poate primi etichete în -ism foarte ușor. Și atunci devine pozitiv doar pentru unii. Cred că responsabilitatea vis a vis de efect ține puțin mai mult de branduri decât de advertiseri.

***

Despre IAA România
International Advertising Association - IAA - este un parteneriat strategic unic, care apară interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing – de la agenţii de publicitate până la companii mass-media, agenţii şi firme de marketing direct, cât şi ale practicanţilor individuali.

IAA România, filiala locală a IAA Global, împlinește anul acesta 25 de ani de activitate în serviciul industriei de advertising.
Premii: la cel de al 41-lea Congres Mondial IAA, care a avut loc la Washington, D.C, IAA România a fost recunoscută ca fiind cea mai activă şi creativă filială din lume şi a primit premiul Golden Tulip pentru Excelenţă pentru întreaga activitate.

Despre Ziua Publicității
Anul acesta Ziua Publicității se află la a4a ediție și este organizat de IAA România cu sprijinul PRO TV și partener principal Aqua Carpatica. Conferința este urmată de Gala Premiilor de Excelență, unde IAA România va aduce recunoaștere publică acelor personalități care prin faptele lor au contribuit în mod decisiv la promovarea industriei de marketing și comunicare din România.