IAA România pune în prim plan viitorul advertising-ului și premiază oamenii care au contribuit la dezvoltarea industriei marcom, pe 17 aprilie, la Hotel Intercontinental, prin Ziua Publicității și Premiile de Excelență IAA.
Ziua Publicității aduce în atenție viitorul advertisingului la nivel mondial, dar și local, împreună cu idei despre cum ne putem adapta la evoluția rapidă a mediilor și formelor de comunicare.
A 8-a ediție a Premiilor de Excelență vrea să aducă recunoașterea și promovarea oamenilor care, prin eforturile lor, au contribuit la dezvoltarea industriei marcom-ului, dar și o mare doză de inspirație pentru performanța viitorului.
Cu această ocazie ne-am propus să avansăm căutările pentru inspirație și noi perspective privind viitorul industriei și am obținut un sneak peek de la câțiva dintre cei implicați. Printre aceștia o găsim pe Laura Nedelschi, speaker și Creative Director Kubis Interactive:
1.3 cuvinte care crezi că vor defini viitorul industriei.
Creative HR, adaptabilitate, scop
Creative HR – pentru că sunt unul dintre susținătorii și promotorii HR-ului special dezvoltat pentru meseriile creative – genul de HR care presupune că orice om cu ocupație creativă se hrănește din experiențe, nu doar din salariu. Asta însemnând, de fapt, accent pe experiențele unice pe care i le poate oferi mediul agenției în care lucrează – de la workflow fluidizat, până la nivelul de feedback, mediu de lucru, evoluție, role models etc. Chiar cred că e de datoria agenției să se asigure că oamenii au modele demne de urmat în fața lor și că oamenii știu să înțeleagă ce anume îi motivează.
Adaptabilitate – pentru că e vorba de capacitatea de a face business în mod creativ. Nu doar de a tranzacționa produs creativ, ci de a face asta în mod creativ cu totul. Asta înseamnă de obicei să te uiți dintr-o perspectivă fresh la ce înseamnă profitabilitate, să îți setezi obiective clare, să inveți repede să delegi… și, preferata mea, să angajezi oameni mai deștepți decât tine, când ești manager. Adică să pui evoluția businessului mai presus de dorința ta de a controla oamenii prin knowledge-ul personal (care pe foarte multe specializări, e firesc să fie limitat).
Scopul e la mare modă deja – măcar declarativ – pentru o mulțime de branduri deja. În spatele lui stă un singur motiv, semnalul de alarmă asupra relevanței în fața omului pentru al cărui share of mind te lupți. Și de aici lucrurile se desfașoară pe mai multe axe – pentru că dincolo de prdusele industriei, însăși organizarea ei trece printr-o revoluție în anii ăștia pe care-i traversam. Iar asta are legatură și cu scopul nostru, pe care trebuie să îl redefinim.
2. Care sunt trendurile tale de astăzi în advertising?
Sper că dacă tot sunt trenduri, să nu fie doar ale mele… Cred că sunt realități mai degrabă decât trenduri. Și asistăm la o schimbare fundamentală, sper doar să ne dăm seama că nu trebuie doar să facem parte din ea pasiv, ci să generăm soluții noi la probleme destul de vechi. Cam ăsta e trendul principal, reinventarea businessurilor, cred. Un scop nou, pe care îl căutăm și pentru noi, ca industrie – dar și pentru branduri. Totul se reduce la relevanță, pe toate planurile business-ului.
Pentru mine, la nivelul cel mai personal de motivare, e contribuția la o industrie sustenabilă. Mi se pare incredibil cât talent se pierde din management precar al propriei motivații, al burn-out-ului, al lipsei de scop. Încerc să mă implic cât pot de mult, de la teaching (Școala ADC), până la coaching și mentorat fie în cadru organizat (MentorIAA, de exemplu), fie pur și simplu atunci când cineva îmi cere ajutorul.
3. Cum evoluăm cât mai natural odată cu mediul?
Rezistența la schimbare e destul de mare. Și totusi, trebuie înțeleasă, nu pur și simplu combătută cu măsuri drastice. Cred că evoluăm arătând celor din jur care sunt beneficiile. Daca manageriem pe principiul “știu eu mai bine” și îi păstrăm pe cei din jur în modul de executanți, avem de pierdut enorm. Ne vom mișca încet. Cea mai naturală (…și rapidă) evoluție ține de empowerment, de motivare dincolo de beneficii financiare, de modele relevante – dincolo de respectul ierarhic.
4. Care e cel mai constructiv mindset pentru brandurile care vor să aibă impact în viitor?
Listening real. Umanizare. Și cum am zis și mai sus – relevanță. Nu are rost să vorbești despre salvarea puilor de focă, atunci când tu ești un brand care face pantofi de piele. Oamenii nu înghit orice încercare de purpose.
5. Ca să avem succes, trebuie să fim mai degrabă trendsetteri sau trend followeri?
Matematic, ar fi destul de simplu – trensetterii au success când apar trend followerii, care au success cand le urmează exemplul cei mai rezistenți și conservatori dintre oameni. Dar nu cred că e despre asta. Modelele de success se masoară în raport cu contextul, care pune în perspectivă aspecte mult mai complexe și dinamice - nu cu numărul de followeri.
***
Despre IAA România
International Advertising Association - IAA - este un parteneriat strategic unic, care apară interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing – de la agenţii de publicitate până la companii mass-media, agenţii şi firme de marketing direct, cât şi ale practicanţilor individuali.
IAA România, filiala locală a IAA Global, împlinește anul acesta 25 de ani de activitate în serviciul industriei de advertising.
Premii: la cel de al 41-lea Congres Mondial IAA, care a avut loc la Washington, D.C, IAA România a fost recunoscută ca fiind cea mai activă şi creativă filială din lume şi a primit premiul Golden Tulip pentru Excelenţă pentru întreaga activitate.
Despre Ziua Publicității
Anul acesta Ziua Publicității se află la a4a ediție și este organizat de IAA România cu sprijinul PRO TV și partener principal Aqua Carpatica. Conferința este urmată de Gala Premiilor de Excelență, unde IAA România va aduce recunoaștere publică acelor personalități care prin faptele lor au contribuit în mod decisiv la promovarea industriei de marketing și comunicare din România.
Ziua Publicității aduce în atenție viitorul advertisingului la nivel mondial, dar și local, împreună cu idei despre cum ne putem adapta la evoluția rapidă a mediilor și formelor de comunicare.
A 8-a ediție a Premiilor de Excelență vrea să aducă recunoașterea și promovarea oamenilor care, prin eforturile lor, au contribuit la dezvoltarea industriei marcom-ului, dar și o mare doză de inspirație pentru performanța viitorului.
Cu această ocazie ne-am propus să avansăm căutările pentru inspirație și noi perspective privind viitorul industriei și am obținut un sneak peek de la câțiva dintre cei implicați. Printre aceștia o găsim pe Laura Nedelschi, speaker și Creative Director Kubis Interactive:
1.3 cuvinte care crezi că vor defini viitorul industriei.
Creative HR, adaptabilitate, scop
Creative HR – pentru că sunt unul dintre susținătorii și promotorii HR-ului special dezvoltat pentru meseriile creative – genul de HR care presupune că orice om cu ocupație creativă se hrănește din experiențe, nu doar din salariu. Asta însemnând, de fapt, accent pe experiențele unice pe care i le poate oferi mediul agenției în care lucrează – de la workflow fluidizat, până la nivelul de feedback, mediu de lucru, evoluție, role models etc. Chiar cred că e de datoria agenției să se asigure că oamenii au modele demne de urmat în fața lor și că oamenii știu să înțeleagă ce anume îi motivează.
Adaptabilitate – pentru că e vorba de capacitatea de a face business în mod creativ. Nu doar de a tranzacționa produs creativ, ci de a face asta în mod creativ cu totul. Asta înseamnă de obicei să te uiți dintr-o perspectivă fresh la ce înseamnă profitabilitate, să îți setezi obiective clare, să inveți repede să delegi… și, preferata mea, să angajezi oameni mai deștepți decât tine, când ești manager. Adică să pui evoluția businessului mai presus de dorința ta de a controla oamenii prin knowledge-ul personal (care pe foarte multe specializări, e firesc să fie limitat).
Scopul e la mare modă deja – măcar declarativ – pentru o mulțime de branduri deja. În spatele lui stă un singur motiv, semnalul de alarmă asupra relevanței în fața omului pentru al cărui share of mind te lupți. Și de aici lucrurile se desfașoară pe mai multe axe – pentru că dincolo de prdusele industriei, însăși organizarea ei trece printr-o revoluție în anii ăștia pe care-i traversam. Iar asta are legatură și cu scopul nostru, pe care trebuie să îl redefinim.
2. Care sunt trendurile tale de astăzi în advertising?
Sper că dacă tot sunt trenduri, să nu fie doar ale mele… Cred că sunt realități mai degrabă decât trenduri. Și asistăm la o schimbare fundamentală, sper doar să ne dăm seama că nu trebuie doar să facem parte din ea pasiv, ci să generăm soluții noi la probleme destul de vechi. Cam ăsta e trendul principal, reinventarea businessurilor, cred. Un scop nou, pe care îl căutăm și pentru noi, ca industrie – dar și pentru branduri. Totul se reduce la relevanță, pe toate planurile business-ului.
Pentru mine, la nivelul cel mai personal de motivare, e contribuția la o industrie sustenabilă. Mi se pare incredibil cât talent se pierde din management precar al propriei motivații, al burn-out-ului, al lipsei de scop. Încerc să mă implic cât pot de mult, de la teaching (Școala ADC), până la coaching și mentorat fie în cadru organizat (MentorIAA, de exemplu), fie pur și simplu atunci când cineva îmi cere ajutorul.
3. Cum evoluăm cât mai natural odată cu mediul?
Rezistența la schimbare e destul de mare. Și totusi, trebuie înțeleasă, nu pur și simplu combătută cu măsuri drastice. Cred că evoluăm arătând celor din jur care sunt beneficiile. Daca manageriem pe principiul “știu eu mai bine” și îi păstrăm pe cei din jur în modul de executanți, avem de pierdut enorm. Ne vom mișca încet. Cea mai naturală (…și rapidă) evoluție ține de empowerment, de motivare dincolo de beneficii financiare, de modele relevante – dincolo de respectul ierarhic.
4. Care e cel mai constructiv mindset pentru brandurile care vor să aibă impact în viitor?
Listening real. Umanizare. Și cum am zis și mai sus – relevanță. Nu are rost să vorbești despre salvarea puilor de focă, atunci când tu ești un brand care face pantofi de piele. Oamenii nu înghit orice încercare de purpose.
5. Ca să avem succes, trebuie să fim mai degrabă trendsetteri sau trend followeri?
Matematic, ar fi destul de simplu – trensetterii au success când apar trend followerii, care au success cand le urmează exemplul cei mai rezistenți și conservatori dintre oameni. Dar nu cred că e despre asta. Modelele de success se masoară în raport cu contextul, care pune în perspectivă aspecte mult mai complexe și dinamice - nu cu numărul de followeri.
***
Despre IAA România
International Advertising Association - IAA - este un parteneriat strategic unic, care apară interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing – de la agenţii de publicitate până la companii mass-media, agenţii şi firme de marketing direct, cât şi ale practicanţilor individuali.
IAA România, filiala locală a IAA Global, împlinește anul acesta 25 de ani de activitate în serviciul industriei de advertising.
Premii: la cel de al 41-lea Congres Mondial IAA, care a avut loc la Washington, D.C, IAA România a fost recunoscută ca fiind cea mai activă şi creativă filială din lume şi a primit premiul Golden Tulip pentru Excelenţă pentru întreaga activitate.
Despre Ziua Publicității
Anul acesta Ziua Publicității se află la a4a ediție și este organizat de IAA România cu sprijinul PRO TV și partener principal Aqua Carpatica. Conferința este urmată de Gala Premiilor de Excelență, unde IAA România va aduce recunoaștere publică acelor personalități care prin faptele lor au contribuit în mod decisiv la promovarea industriei de marketing și comunicare din România.