Smaranda Pîrvan Pompiliu este născută în București și crescută în Suedia. A revenit în România în 2012 pentru a urma studiile de sculptură la Universitatea Națională de Arte din București, unde a absolvit Licența cu Lector univ. Dr. Elena Dumitrescu 2015 și Masterul în 2018 cu Conf. univ. Dr. Aurel Vlad.
Structuri ascunse
Tema propune vizualizarea și dezvăluirea părților realității și a vieții, care, se află atât de aproape încât devin invizibile și pentru care limbajul de multe ori nu ajunge. Paralela dependenței copacului de rădăcinile sale este pusă cu cea a ființei umane de mediul în care trăiește, natural și social. Ca și diferența între procesul evoluționar liniar pe care natura îl urmărește, și condiția omului îi oferă o libertate de a-și alege direcția.
Suntem liberi în condiția, reflectării și alegerii asupra acțiunilor noastre, dar suntem constrânși de limitele fizice, barierele sociale, așteptările și puterea politică a altora. Bețele de frigărui au fost folosite pentru mimarea naturii, a reîntoarcerii la forma lor originală, pierdută prin magazine pentru libertatea de consum a omului. Compoziția se joacă cu riscul dezlegării a relațiilor contrarii, exterioare precum interioare. Ca în viața reală, echilibrul cunoașterii întemeiate este preferabil, dar nu ușor de obținut.
Structuri ascunse
Tema propune vizualizarea și dezvăluirea părților realității și a vieții, care, se află atât de aproape încât devin invizibile și pentru care limbajul de multe ori nu ajunge. Paralela dependenței copacului de rădăcinile sale este pusă cu cea a ființei umane de mediul în care trăiește, natural și social. Ca și diferența între procesul evoluționar liniar pe care natura îl urmărește, și condiția omului îi oferă o libertate de a-și alege direcția.
Suntem liberi în condiția, reflectării și alegerii asupra acțiunilor noastre, dar suntem constrânși de limitele fizice, barierele sociale, așteptările și puterea politică a altora. Bețele de frigărui au fost folosite pentru mimarea naturii, a reîntoarcerii la forma lor originală, pierdută prin magazine pentru libertatea de consum a omului. Compoziția se joacă cu riscul dezlegării a relațiilor contrarii, exterioare precum interioare. Ca în viața reală, echilibrul cunoașterii întemeiate este preferabil, dar nu ușor de obținut.