The Institute promovează industriile creative din România, urmărind să contribuie la modernizarea României. The Institute inițiază și organizează evenimente de 19 ani și a construit o comunitate ce reunește antreprenori, profesioniști și publicul industriilor creative din România.

Prin tot ceea ce face,  contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ în țară, crește și diversifică audiența atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agențiilor și manufacturilor, promovează antreprenorii și profesioniștii creativi pe plan național și internațional. 

Pentru idei, recomandări sau noutăți, scrie-ne la office@institute.ro.

Termeni și condiții ale The Institute și politica de confidențialitate a datelor cu caracter personal. 

 
 

VALENTIN DRĂGĂNESCU // CENTRU BALNEAR ÎN CORNU, PRAHOVA

Articol / 03 Oct 2018 / INSTITUTE.RO
  • VALENTIN DRĂGĂNESCU // CENTRU BALNEAR ÎN CORNU, PRAHOVAVALENTIN DRĂGĂNESCU
  • VALENTIN DRĂGĂNESCU // CENTRU BALNEAR ÎN CORNU, PRAHOVAVALENTIN DRĂGĂNESCU
  • VALENTIN DRĂGĂNESCU // CENTRU BALNEAR ÎN CORNU, PRAHOVAVALENTIN DRĂGĂNESCU
1/3
Absolvent al Facultălții de Arhitectură, în cadrul U.A.U.I.M București, Valentin și-a dezvoltat pe parcursul timpului, ca urmare a diferitelor interacțiuni cu sfera arhitecturii, un mod aparte de a crea un anumit tip de atmosferă în proiectele concepute

Centru Balnear în Cornu, Prahova

Ținând cont de topografia terenului, în special de crevasa parcă sculptată în peisaj, dar și renunțând la primul impuls de a săpa masiv în teren, spațiul contruit înțelege și împrumută din caracteristicele apriori ale peisajului. Astfel, prima parte a volumui se așează, își face loc pe pământ și vine ca o completare a bucății lipsă. Partea superioară, acest lintou tectonic, coboară peste baza solidă, nu o atinge, ci rămâne într-un echilibru, într-un repaus aparent.

Situată deasupra peisajului, atingând tangențial pământul, prisma de piatră încearcă să articuleze contradicțiile topografice cu ajutorul unui etaj pătrat, așezat pe un piedestal compact și rigid, în așa fel încât construitul este împărțit: pe de-o parte volumul vizibil constant de la distanță, pe de cealaltă parte volumul așezat pe pământ, ce se pierde în peisaj.
Volumul orizontal se detașează de pământ și rămâne suspendat într-un timp arhaic.