Emilia Timofte a urmat studiile în domeniul fotografiei începând cu anul 2014. Deşi proaspăt absolventă a facultății în cadrul Universității de Arte din Bucureşti, este mai puțin interesată de latura formatoare a practicii artistice, axându-se pe experiment ca bază pentru introspecție.
FRAGMENTARIUM / SYNTOPIA
Omul contemporan, cel al trăirii secvențale, se confruntă cu un ritm artificial, iar diversitatea alternativelor poate duce la apariţia unor complexe şi incapacitatea de a-şi defini propria identitate. În domeniul asrtistic însă, construcția identității, jocul şi artificiile permise pot fi cele mai bune instrumente folisite în continua căutare a eliberării dintr-un sistem de oprimare. Trupul poate fi privit ca o arhitectură evolutivă sau poate pune în discuție ideea de câmp de joc al puterii. Indifererent de perspectivă, prin explorarea „inconştientului fizic”, corpul nu mai este folosit ca subiect, ci ca obiect sau material de lucru. Experimentul tratează tema identității în viziunea postmodernistă.
FRAGMENTARIUM / SYNTOPIA
Omul contemporan, cel al trăirii secvențale, se confruntă cu un ritm artificial, iar diversitatea alternativelor poate duce la apariţia unor complexe şi incapacitatea de a-şi defini propria identitate. În domeniul asrtistic însă, construcția identității, jocul şi artificiile permise pot fi cele mai bune instrumente folisite în continua căutare a eliberării dintr-un sistem de oprimare. Trupul poate fi privit ca o arhitectură evolutivă sau poate pune în discuție ideea de câmp de joc al puterii. Indifererent de perspectivă, prin explorarea „inconştientului fizic”, corpul nu mai este folosit ca subiect, ci ca obiect sau material de lucru. Experimentul tratează tema identității în viziunea postmodernistă.