Andreea Gheorghiu (Grapa) a absolvit cursurile Universității Naționale de Arte, Facultatea de Arte Plastice, secția de Pictură. Consideră că artistul are ceva de spus, creația lui vorbește, nu prin stăpânirea formei, ci prin adaptarea acelei forme la conținut, transmițând o formă de cunoaștere.
Ieșirea din sine
Conceptul artistic denumit "Ieșirea din sine" este abordat în două variante de lucru, pe două planuri: pe suport cadru convențional (formal), pânză pe șasiu de lemn, (cuprinzând 5 lucrări cu dimensiuni de 100/100 cm fiecare, pictură în acrilice) și pe suport nonconvențional (informal), lemn de brad masiv, debitat în formă de paralelipiped dreptunghic, (5 module/stâlpi, cu dimensiunea de 100/15/15 cm fiecare, pictură în acrilic), care, împreună, formează un ansamblu numit "Tăcere". Lucrările reprezintă portrete ale figurii umane, abstractizate. Ele sunt geometrizate, deformate prin alungire și modificate perspectival. Odată cu schimbarea unghiului de privire a observatorului, portretele (în special cele de pe modulele din lemn) capătă expresii și forme diferite, oferind privitorului senzația de mișcare, vibrație și adâncime a spațiului. Imaginea de ansamblu a compoziției "Tăcere" descrie un portret tridimensional, ronde-bosse, având vedere frontala, laterală cât și din spate.
Ieșirea din sine
Conceptul artistic denumit "Ieșirea din sine" este abordat în două variante de lucru, pe două planuri: pe suport cadru convențional (formal), pânză pe șasiu de lemn, (cuprinzând 5 lucrări cu dimensiuni de 100/100 cm fiecare, pictură în acrilice) și pe suport nonconvențional (informal), lemn de brad masiv, debitat în formă de paralelipiped dreptunghic, (5 module/stâlpi, cu dimensiunea de 100/15/15 cm fiecare, pictură în acrilic), care, împreună, formează un ansamblu numit "Tăcere". Lucrările reprezintă portrete ale figurii umane, abstractizate. Ele sunt geometrizate, deformate prin alungire și modificate perspectival. Odată cu schimbarea unghiului de privire a observatorului, portretele (în special cele de pe modulele din lemn) capătă expresii și forme diferite, oferind privitorului senzația de mișcare, vibrație și adâncime a spațiului. Imaginea de ansamblu a compoziției "Tăcere" descrie un portret tridimensional, ronde-bosse, având vedere frontala, laterală cât și din spate.