Internetics 2018 a premiat pe 28 noiembrie inteligența digitală și a acordat un total de 48 de trofee celor mai bune campanii ale peisajului digital. Anul acesta au fost înscrise în competiție 149 de lucrări, jurizate de 52 de specialiști în domeniu.
Printre membrii juriului s-a numărat și Mihai Tănase, Head of Digital & CRM │ Renault & Dacia România, care ne povestește despre modul în care s-a văzut cea de-a XVIII-a ediție Internetics din perspectiva de jurat:
1. Care sunt două atribute care te descriu la masa jurizării Internetics 2018?
Echidistant și implicat.
2. Cum ți s-a părut că au arătat lucrǎrile jurizate în categoria ta?
Din ce în ce mai bine, raportând la anii anteriori. Am văzut multe campanii frumoase, construite frumos, la care din păcate nu am fost expus în timpul anului (cel mai probabil nu am fost în target) care m-au inspirat.
3. Dar campaniile ultimului an per ansamblu?
E ușor să tragi concluzia extrem de greșită că industria de comunicare online și digitalul overall nu evoluează în România. Nimic mai departe de adevăr. Se lucrează mult, atât în agenții cât și la client pentru a construi lucruri, pentru a vedea lucrurile diferit, pentru a face proiecte de impact.
4. Există vreun lucru căruia i-ai simțit lipsa uitându-te prin cazurile din acest an?
S-a mai spus și o repet și eu cu această ocazie: încadrarea corectă a lucrărilor în categorii. Au fost multe campanii pe care am fi vrut să le premiem însă pe care le-am depunctat din cauza faptului că au fost înscrise la categoriile greșite. Cred că am fi putut să folosim timpul dedicat jurizării mai bine dacă acest aspect ar fi fost tratat cu mai multă atenție. Un alt aspect este cel al bugetului. Din cauza datelor incomplete pe partea de dezvoltare sau media, este uneori dificil să jurizezi eficiența unei campanii în adevăratul sens al cuvântului.
5. Ce sfat ai pentru agenţiile de publicitate în general?
Recunoașterea muncii și a efortului, mai departe de ce vede clientul, se poate întâmpla doar prin intermediul festivalurilor de tipul Internetics. Continuați să propuneți idei îndrăznețe chiar dacă doar 10% dintre ele văd « fața » internetului.
6. Care crezi cǎ a fost trend-ul anului 2018 în publicitatea online?
Din punct de vedere buying, programmaticul își afirmă prezența din ce în ce mai mult și în România, atât prin platforme globale, cât și prin cele regionale sau locale. Altfel, producția video (cu sau fără ajutorul influencerilor) a început să fie din ce în ce mai ușor de accesat și pentru campaniile locale.
7. Ai de acordat premiul biggest digital wow of 2018. La cine merge?
Sunt multe “buzzwords” pentru 2018. IoT, Blockchain, AI. Dacă tot am vorbit despre video și despre lucrările din Internetics 2018, aș vrea să nominalizez campania KFC Social Me, drept cel mai mare “digital wow” pentru mine.
***
Ȋn competiţie au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialişti în domeniu.
Pentru lista completǎ a câştigǎtorilor puteţi accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.
Editia a XVIII-a a Internetics Festival a inclus expoziția de realitate virtuală, realitate augmentată și instalații digitale - Internetics Interactive Expo, competiția Internetics și gala în cadrul căreia au fost anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului a fost sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160).
Parteneri Internetics 2018:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop Virtual Reality Solutions, McDonald’s România, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media principali: Kiss FM, Promenada
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Nexus Gamers Pub, Molecule F, POINT, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Times New Roman, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist
Printre membrii juriului s-a numărat și Mihai Tănase, Head of Digital & CRM │ Renault & Dacia România, care ne povestește despre modul în care s-a văzut cea de-a XVIII-a ediție Internetics din perspectiva de jurat:
1. Care sunt două atribute care te descriu la masa jurizării Internetics 2018?
Echidistant și implicat.
2. Cum ți s-a părut că au arătat lucrǎrile jurizate în categoria ta?
Din ce în ce mai bine, raportând la anii anteriori. Am văzut multe campanii frumoase, construite frumos, la care din păcate nu am fost expus în timpul anului (cel mai probabil nu am fost în target) care m-au inspirat.
3. Dar campaniile ultimului an per ansamblu?
E ușor să tragi concluzia extrem de greșită că industria de comunicare online și digitalul overall nu evoluează în România. Nimic mai departe de adevăr. Se lucrează mult, atât în agenții cât și la client pentru a construi lucruri, pentru a vedea lucrurile diferit, pentru a face proiecte de impact.
4. Există vreun lucru căruia i-ai simțit lipsa uitându-te prin cazurile din acest an?
S-a mai spus și o repet și eu cu această ocazie: încadrarea corectă a lucrărilor în categorii. Au fost multe campanii pe care am fi vrut să le premiem însă pe care le-am depunctat din cauza faptului că au fost înscrise la categoriile greșite. Cred că am fi putut să folosim timpul dedicat jurizării mai bine dacă acest aspect ar fi fost tratat cu mai multă atenție. Un alt aspect este cel al bugetului. Din cauza datelor incomplete pe partea de dezvoltare sau media, este uneori dificil să jurizezi eficiența unei campanii în adevăratul sens al cuvântului.
5. Ce sfat ai pentru agenţiile de publicitate în general?
Recunoașterea muncii și a efortului, mai departe de ce vede clientul, se poate întâmpla doar prin intermediul festivalurilor de tipul Internetics. Continuați să propuneți idei îndrăznețe chiar dacă doar 10% dintre ele văd « fața » internetului.
6. Care crezi cǎ a fost trend-ul anului 2018 în publicitatea online?
Din punct de vedere buying, programmaticul își afirmă prezența din ce în ce mai mult și în România, atât prin platforme globale, cât și prin cele regionale sau locale. Altfel, producția video (cu sau fără ajutorul influencerilor) a început să fie din ce în ce mai ușor de accesat și pentru campaniile locale.
7. Ai de acordat premiul biggest digital wow of 2018. La cine merge?
Sunt multe “buzzwords” pentru 2018. IoT, Blockchain, AI. Dacă tot am vorbit despre video și despre lucrările din Internetics 2018, aș vrea să nominalizez campania KFC Social Me, drept cel mai mare “digital wow” pentru mine.
***
Ȋn competiţie au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialişti în domeniu.
Pentru lista completǎ a câştigǎtorilor puteţi accesa site-ul oficial al festivalului, www.internetics.ro.
Editia a XVIII-a a Internetics Festival a inclus expoziția de realitate virtuală, realitate augmentată și instalații digitale - Internetics Interactive Expo, competiția Internetics și gala în cadrul căreia au fost anunțate cele mai eficiente și creative proiecte din mediul online. Finalul festivalului a fost sărbătorit printr-o petrecere cu acces liber la Deschis Gastrobar (Nod makerspace, Splaiul Unirii 160).
Parteneri Internetics 2018:
Un proiect: The Institute
Prezentat de: UniCredit Bank
Partener principal: glo
Parteneri culturali: Institutul Cultural Român, Institutul Francez, Primăria Municipiului București prin Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri: Absolut, Coca-Cola, Globalworth, Grolsch, Loop Virtual Reality Solutions, McDonald’s România, One Night Gallery, Rompetrol, TPS Engage, Youtube, 360 Revolution
Creație: Gavrilă & Asociații
Parteneri media principali: Kiss FM, Promenada
Parteneri media: Business Review, Discovery Channel, Igloo, Iqads, Nexus Gamers Pub, Molecule F, POINT, Radio Romania Cultural, Revista Biz, Smark, Times New Roman, Ux Days, Zeppelin, Zile si Nopti
Parteneri strategici: Ove, Kaustik, Zelist