Odată cu cea de-a XVIII-a ediție, Internetics Festival, un proiect inițiat de The Institute, își propune să celebreze industria digitală printr-o expoziție de realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și instalații digitale - Internetics Interactive Expo. Proiectele vor putea fi văzute și testate între 22 și 25 noiembrie la The Institute Space (Bulevardul Dacia, 12). În așteptarea expoziției, vă invităm să cunoașteți participanții urmărind seria de articole dedicate.
BACKGROUND
CINETic este un department de cercetare in interacțiune digital al UNATC I. L. Caragiale.
Proiect 2.0 este o asociație culturală dedicată experimentului între diferite medii de expresie artistică.
Alexandru Berceanu este regizor independent și manager cultural. A montat peste 25 de spectacole în teatre independente și de stat distinse cu premii naționale și internaționale. Alexandru Berceanu este membru fondator al asociației dramAcum. Pornind de la interesul pentru dramaturgia nouă și extinderea ariilor de expresie performativă, Alexandru Berceanu colaborează la proiecte interdisciplinare precum Instalatia Subversivă și Submersivă 1958-1958 romanul grafic Mickey pe Dunăre sau experiența publicat și în limba Cehă sau Bucureșt și de VR precum 41 Tur VR.
Dintre spectacolele sale cele mai recente Pisica lui Shrodinger, O lecție de bune mainiere, Harun și Marea de Povești, București 41-Tur Retur o călătorie ficțională-documentară în jurul Pogromului de la București. Practica sa artisitică este centrată pe teme precum violența și consecințele politicului la nivel personal.
INTERNETICS DIGITAL EXPO PROJECT:
ATINGE, TOUCH
Colaboratori: AFCN, CINETic
Proiectul propune 5 experiențe VR.
La școală adresează provocarea lipsei unui învățământ în limba maternă pentru copii Rromi. Peste tot în Europa, o barieră semnificativă în fața dezvoltării comunităților rrome este lipsa unui învățământ care să utilizeze limba rromă. Astfel că, pentru un copil provenit dintr-o astfel de familie, școala devine o provocare majoră în măsura în care el trebuie să asimileze în foarte scurt timp, alături de noile cunoștințe, și o nouă limbă.
Bicicleta Roz - Aplicație Interactivă Stereoscopică
Într-o experiență gamificată care pornește de la interviul lui Recep care la 16 ani strângea sticle la Stockholm, afli cum este o pușcărie suedeză și la ce poți să visezi când știi că nu mai poți să ajungi la nunta fratelui tău.
O ceașcă de ceai cu Freid Taikon - video 360
Fred Taikon, ziarist și militant al comunităților Rrome din Suedia povestește copilăria sa în cort la marginea Stockholmului și dificultățile noului stil de viață început o dată cu mutarea în prima casă pentru care tatăl și bunicul său au luptat cu autoritățile suedeze. Acum fiica sa este profesor universitar, iar nepotul său studiază arheologia la secția studii subacvatice. Romantismul a văzut călătoriile rromilor ca un ideal, comunismul ca pe un flagel al unei societăți înapoiate care trebuie combătut, societatea contemporană ca pe o formă de iresponsabilitate socială. Cum crezi că este viața când te trezești în fiecare zi în mașină?
Târziu
Viața în baracă este mai bună decât viața în teatru. În Italia, rromii ajung deseori să trăiască în tabere oficiale sau informale, așa numitele campo-uri - adevărate câmpuri de concentrare în afara orașelor. Iulian își aduce aminte de vremurile bune în care familia lui avea o baracă care a ars, iar acum locuiesc temporar într-un teatru municipal de unde așteaptă să fie evacuați. În Napoli sunt comunități de sute de oameni care își mută tabăra o dată la două luni.
Alosarel
În estul României, în Dobrogea trăiește o urmă a Imperiului Otoman, mica comunitate de rromi musulmani, numiți horahai, sau xoraxai. De câteva ori pe an membrii comunității se adună: la nunți și botezuri în luna august, de bairamul mic și de bairamul mare. În restul timpului majoritatea comunității se risipește din Spania până în Norvegia, Suedia sau pe drumurile Românei, vânzători ambulanți sau negustori ocazionali de oi. Horahai sunt tot timpul în mișcare, însă libertatea lor este o alegere sau o necesitate?
BACKGROUND
CINETic este un department de cercetare in interacțiune digital al UNATC I. L. Caragiale.
Proiect 2.0 este o asociație culturală dedicată experimentului între diferite medii de expresie artistică.
Alexandru Berceanu este regizor independent și manager cultural. A montat peste 25 de spectacole în teatre independente și de stat distinse cu premii naționale și internaționale. Alexandru Berceanu este membru fondator al asociației dramAcum. Pornind de la interesul pentru dramaturgia nouă și extinderea ariilor de expresie performativă, Alexandru Berceanu colaborează la proiecte interdisciplinare precum Instalatia Subversivă și Submersivă 1958-1958 romanul grafic Mickey pe Dunăre sau experiența publicat și în limba Cehă sau Bucureșt și de VR precum 41 Tur VR.
Dintre spectacolele sale cele mai recente Pisica lui Shrodinger, O lecție de bune mainiere, Harun și Marea de Povești, București 41-Tur Retur o călătorie ficțională-documentară în jurul Pogromului de la București. Practica sa artisitică este centrată pe teme precum violența și consecințele politicului la nivel personal.
INTERNETICS DIGITAL EXPO PROJECT:
ATINGE, TOUCH
Colaboratori: AFCN, CINETic
Proiectul propune 5 experiențe VR.
La școală adresează provocarea lipsei unui învățământ în limba maternă pentru copii Rromi. Peste tot în Europa, o barieră semnificativă în fața dezvoltării comunităților rrome este lipsa unui învățământ care să utilizeze limba rromă. Astfel că, pentru un copil provenit dintr-o astfel de familie, școala devine o provocare majoră în măsura în care el trebuie să asimileze în foarte scurt timp, alături de noile cunoștințe, și o nouă limbă.
Bicicleta Roz - Aplicație Interactivă Stereoscopică
Într-o experiență gamificată care pornește de la interviul lui Recep care la 16 ani strângea sticle la Stockholm, afli cum este o pușcărie suedeză și la ce poți să visezi când știi că nu mai poți să ajungi la nunta fratelui tău.
O ceașcă de ceai cu Freid Taikon - video 360
Fred Taikon, ziarist și militant al comunităților Rrome din Suedia povestește copilăria sa în cort la marginea Stockholmului și dificultățile noului stil de viață început o dată cu mutarea în prima casă pentru care tatăl și bunicul său au luptat cu autoritățile suedeze. Acum fiica sa este profesor universitar, iar nepotul său studiază arheologia la secția studii subacvatice. Romantismul a văzut călătoriile rromilor ca un ideal, comunismul ca pe un flagel al unei societăți înapoiate care trebuie combătut, societatea contemporană ca pe o formă de iresponsabilitate socială. Cum crezi că este viața când te trezești în fiecare zi în mașină?
Târziu
Viața în baracă este mai bună decât viața în teatru. În Italia, rromii ajung deseori să trăiască în tabere oficiale sau informale, așa numitele campo-uri - adevărate câmpuri de concentrare în afara orașelor. Iulian își aduce aminte de vremurile bune în care familia lui avea o baracă care a ars, iar acum locuiesc temporar într-un teatru municipal de unde așteaptă să fie evacuați. În Napoli sunt comunități de sute de oameni care își mută tabăra o dată la două luni.
Alosarel
În estul României, în Dobrogea trăiește o urmă a Imperiului Otoman, mica comunitate de rromi musulmani, numiți horahai, sau xoraxai. De câteva ori pe an membrii comunității se adună: la nunți și botezuri în luna august, de bairamul mic și de bairamul mare. În restul timpului majoritatea comunității se risipește din Spania până în Norvegia, Suedia sau pe drumurile Românei, vânzători ambulanți sau negustori ocazionali de oi. Horahai sunt tot timpul în mișcare, însă libertatea lor este o alegere sau o necesitate?