Pentru că nu doar premiem inteligența digitală, ci o și căutăm în fiecare zi în feed-uri, newslettere, abonamente și tot ce mai oferă marele internet, ne-am gândit să vă arătăm noutățile care ne-au rămas în minte de la o lună la alta. Poate nu le știați, poate vă plac, poate ne mai trimiteți și voi altele.
Start înscrieri Internetics
Au început înscrierile Internetics, ediția cu numărul XVI. Lucrările pot fi înscrise în competiție online, până pe data de 19 octombrie. Jurizarea proiectelor înscrise se va face la finalul lunii octombrie, iar gala de premiere va avea loc în data de 21 noiembrie, la Ateneul Român. Președintele juriului de anul acesta este Ajay Naqvi, Marketing Manager Airbnb India. Începând cu cea de-a XVI-a ediție, gala de premiere, expozițiile, conferințele converg în susținerea scopului festivalului - acela de reuni și promova business-urile creative digitale.
TechCrunch Disrupt SF 2016
TechCrunch Disrupt înseamnă 3 zile destinate conferințelor și o competiție pentru startup-uri, în care lideri inovatori ai tehnologiei și industriei media ne poartă într-o dezbatere asupra schimbărilor actuale din tehnologie, a cauzelor acestora si ce trebuie sa facem pentru ca businessul nostru să supraviețuiască și să prospere în timp real.
Disrupt SF 2016 este prima conferință media transmisă integral cu ajutorul Periscope live.
Topul citatelor memorabile de la aceasta editie: aici
Galeria video a conferintelor: aici
Digital Media Africa 2016
WAN-IFRA, organizația mondială a ziarelor și publisherilor de stiri, numără peste 18.000 de publicații, 15.000 de siteuri online și peste 3.000 de companii din peste 120 de țări.
Misiunea fundamentală o reprezintă apararea și promovarea libertății presei, a calității jurnalismului și a integrității editoriale.
Premiile WAN-IFRA African Digital Media Awards recunosc acei publisheri care au adoptat digital media și strategiile mobile drept parte a produsului final, venind în întâmpinarea modului în care știrile și informația sunt consumate astăzi.
Vezi aici lista câștigătorilor din acest an.
ClickZ Live
ClickZ Live Shanghai revine pentru al VI-lea an în Shanghai, aducând laolaltă unele dintre cele mai creative și inspiraționale minți pentru a examina ultimele strategii de marketing apărute în spatiul digital chinez. 50 de experți au oferit insight din analytics, content marketing, ecommerce, mcommerce, mobile marketing, mobile video, programmatic buying, search, social, VR și multe altele.
Amural
În weekendul 1-4 septembrie, a avut loc în Brașov cea de-a doua ediție a festivalului Amural, festival dedicat artelor vizuale contemporane. Peste 80 de artiști români și internaționali au încântat publicul pe parcursul celor 4 zile de festival, într-un spațiu unic din centrul Brașovului, ce adună fortificații medievale și pădure - După Ziduri. Noutatea pe care o duce Amural publicului din România este concentrarea în jurul video-mappingului - un gen de conținut deja exploatat în forță ca formă de exprimare artistică și de advertising în cele mai dezvoltate țări.
Felie de festival:
iMapp
Cel mai mare concurs internațional de 3D video mapping a adunat un public de peste 40.000 de oameni pe 24 septembrie, în Piața Constituției, la cea de-a treia ediție a evenimentului.
iMapp Bucharest a utilizat 104 proiectoare pentru a expune lucrările celor mai creativi artiști video internaționali pe cei aproximativ 22.000 de metri pătrați ai suprafeței de proiecție. Echipele finaliste din Spania – Romera Diseño e Infografia, România – Mindscape Studio, Ungaria – Limelight, Rusia –Illuminarium3000, Muntenegru – Filip Roca și Turcia – VOID au susținut spectacole multimedia a câte 4 minute și 30 de secunde, pe suprafața impresionantă a fațadei Palatului Parlamentului, rezultând cea mai mare imagine 3D proiectată pe o clădire.
iMapp Bucharest a fost nominalizat la AV Awards 2016 pentru best Live event of the year.
Aplicația românească Urby
Dezvoltatorii sibieni ai Urby, o aplicație pentru mobil care oferă recomandări culturale pentru România tocmai au primit o finanțare de 300.000 de Euro din partea unui înger investitor. În urma acestei finanțări, Eventya Co, compania care dezvoltă aplicația, plănuiește lansarea acesteia pe piețele din Vest, printre care Olanda, Franța si Marea Britanie. În prezent, Urby este disponibilă pentru București, Cluj, Timișoara, Iași, Brașov si Sibiu, urmând ca de luna viitoare să poată fi rulată pentru alte 15 orașe din România.
Vodafone - ai puterea sa reușești imposibilul
Cum poți testa viteza internetului tău, altfel decât cooptându-l pe pilotul de raliu Titi Aur pentru un test extrem? Acesta a acceptat provocarea de a conduce cu viteză mare mașina sa de curse având geamurile complet acoperite și bazându-se numai pe imagini cu pista filmate de smartphone-uri instalate deasupra mașinii, transmise prin rețeaua Vodafone România și recepționate pe tablete montate pe parbiz, în interiorul mașinii.
Maşina hibrid „made in Braşov”
A fost dezvaluită în cadrul târgului „Made în Braşov”, unde o mare parte din firmele care produc piese auto în judeţ şi-au expus noutăţile. Hibridul este gata în proporție de 40%, lipsa unui motor fiind principalul impediment, datorat faptului ca în județ nu există nicio fabrică specializată în producția unor astfel de componente. Fabricile din Braşov produc anual piese de peste două miliarde de euro care ajung să fie montate pe autoturisme cunoscute în toată lumea.
Primul Messenger Chat Bot din România
Primul Messenger Chat Bot din România a fost realizat de agenția Saatchi & Saatchi + The Geeks și prezintă într-un mod educativ și social media friendly oferta de aspiratoare Rowenta.
Expert în ceea ce înseamnă gama de aspiratoare, dar naiv în alte subiecte, personalitatea lui reiese din dialogurile amuzante în care acesta poate fi antrenat, cât și din identitatea lui vizuală. Știe cine este, răspunde la salut, are grijă să te întrebe „ce mai faci?”, nu suportă să-i vorbești urât și știe să-și ia la revedere de la tine. Utilizatorii de Facebook pot vorbi cu Aspirajutorul Rowenta dacă inițiază dialogul cu acesta printr-un salut.
Becks la Summer Well
Brandul de bere Beck’s și-a diversificat zona de interacțiune online-offline cu consumatorii săi, odată cu lansarea platformei cross-channel Beck’s ON. Cei de la V8 Interactive au gândit o zonă de brand în cadrul festivalului care să mixeze ideea de conectare la muzică și tehnologie cu ideea de deconectare și relaxare (direcții definitorii pentru Summer Well). (De)Conectarea Beck’s a însemnat 4 spatii de activare: conectarea tactilă (o instalație unică dezvoltată special pentru Beck’s România de catre V8 Interactive și care, prin atingere, transformă vibrațiile în sunete), deconectarea imaginativă (un experiment vizual interactiv cu live graffiti și video mapping), conectarea vizuală: (un photo booth care surprinde distracția sub forma de .gif 360), deconectarea senzorială (un spațiu de relaxare pe pufuri, la umbră, care facilitează socializarea).
Mașina electrică low-cost produsă în România, prezentată la Cluj
Concepută de specialiști români și belgieni, macheta primei maşini electrice low-cost care va fi produsă în România a fost prezentată în premieră mondială la Cluj-Napoca. Este vorba de o maşină pentru două persoane, care are trei roţi şi va costa in jur de 5.000 de euro. Primele prototipuri functionale ar urma să fie testate până la finalul acestui an.
Prezentarea machetei a avut loc în deschiderea celei de-a cincea ediții a Festivalului de arte digitale organizat de Institutul Francez Cluj și Centrul Cultural German.
Blackberry renunță la producția de telefoane
Compania, faimoasă pentru telefoanele sale cu tastatură Qwerty destinate unui segment de piață premium se luptă pentru a ține pasul cu giganții Apple și Samsung, ca și cu preferința utilizatorilor pentru telefoanele touchscreen. Pierderile financiale înregistrate au făcut ca Blackberry să treacă la dezvoltarea de software pentru telefoanele mobile, oprind producția de telefoane.
Dacă în 2009 controla 20% din piaţa globală a telefoanelor şi era al doilea cel mai mare producător, astăzi mai are doar 0,1% din piaţă.
Apple Airpods- viitorul este wireless
Odată cu lansarea iPhone 7, Apple a dezvăluit noua categorie de produse către care se orientează compania – căștile wireless, denumite Airpods. Deși dispariția jackului este o mișcare contestată de multi utilizatori, se pare totuși că aceste căști nimeresc pe o piață de consum destul de receptivă. Un studiu realizat de Bank of America Merrill Lynch susține că 12% dintre consumatorii americani intervievați intenționează să-și achiziționeze acest produs fără a-l fi testat în prealabil, dovedind încă o dată faptul că strategia de marketing a celor de la Apple funcționează.
Review:
Până când vom avea o dată de lansare certă, vă lăsăm să vă delectați cu câteva glumițe si reacții de pe vastul internet: