Dacă ar fi să contorizăm în mod onest de câte ori puteam alege bicicleta în detrimentul altor mijloace de transport poluante, oare am fi pe deplin mulțumiți de rezultat?
Bicicleta este întotdeauna alegerea perfectă atunci când vrem să arătăm, chiar și într-o mică măsură, că ne pasă de mediul în care trăim și ne preocupă calitatea vieții de care ne bucurăm zi de zi. Însă la fel de importantă ca alegerea utilizării ei este garanția că există spații în care aceasta poate fi depozitată în condiții de siguranță.
Tocmai de aceea, Romanian Design Week alături de Urban Monkey, brand care susține mobilitatea urbană și militează pentru alegerea alternativelor de mișcare nepoluante, a lansat provocarea RDW x Urban Monkey. Născut din dorința de a promova mersul pe bicicletă și de a contribui la popularizarea acestuia, concursul provoacă designerii și arhitecții să propună rasteluri pentru biciclete, atractive, dar totodată funcționale, care să fie plasate în oraș, în semn de încurajare pentru consumatorii Urban Monkey care aleg să circule pe două roți.
Totodată, obiectele de design realizate prin intermediul acestui concurs doresc să motiveze atât proprietarii de locații, cât și autoritățile locale să aloce spațiu pentru parcarea în siguranță a bicicletelor.
Concursul este național și se adresează designerilor și arhitecților români, fie ei studenți, proaspăt absolvenți sau profesioniști. Aceștia pot participa atât individual, cât și în echipă, și pot înscrie un număr nelimitat de propuneri. Înscrierea este gratuită și presupune atât proiectarea unui rastel de biciclete funcțional și rezistent la intemperii, cât și realizarea efectivă a acestuia, în cazul propunerilor câștigătoare.
Vor fi alese trei proiecte câștigătoare, premiile acordate fiind în bani, după cum urmează: 1000 de euro net (premiul I), 700 de euro net (premiul al II-lea) și 400 de euro net (premiul al III-a). Propunerile câștigătoare vor fi implementate și lansate în cadrul RDW Open Air 2021, la Combinatul Fondului Plastic, unde vor fi utilizate de către vizitatorii festivalului. Ulterior, rastelelurile vor fi integrate în locații de pe harta Cartierului Creativ și în alte spații partenere.
Pentru a se înscrie în concurs, cei interesați trebuie să rezolve tema de concurs, care poate fi accesată aici și să completeze formularul de înscriere, disponibil aici.
Regulamentul complet poate fi consultat aici.
Înscrierile au loc până la data de 12 mai 2021, proiectele urmând a fi jurizate de un juriu format din specialiști din domeniul artistic și cultural: Justin Baroncea – arhitect & partener Zeppelin, Mihnea Ghilduș - designer de produs, membru al board-ului creativ Romanian Design Week & fondator al platformei Dizainăr, Dragoș Motica – designer de produs & Creative Director Askia, Maria Neneciu – Project Manager Romanian Design Week și Mihaela Simirea - Events & Community Manager Urban Monkey.
Cei trei câștigători vor fi comunicați în intervalul 24-28 mai 2021. Succes tuturor!
Un proiect al The Institute, Romanian Design Week s-a impus în cele opt edișii de până acum ca fiind cel mai important festival multidisciplinar din România - o radiografie a stadiului actual de dezvoltare a designului și a industriilor creative: arhitectură, urbanism, design de interior, design grafic, ilustrație, design vestimentar, design de obiect sau a altor inițiative sau proiecte care folosesc creativitatea ca principală resursă de dezvoltare. În fiecare an, Romanian Design Week trasează o hartă a evenimentelor și spațiilor ce promovează designul.
Sub tema #together, ediția din acest an va reuni în programul său online și offline organizații, designeri, inițiative și evenimente care împreună propun un focus pe importanța, succesul și contribuția pe care industriile creative le au în societatea și realitatea post-pandemice.
Bicicleta este întotdeauna alegerea perfectă atunci când vrem să arătăm, chiar și într-o mică măsură, că ne pasă de mediul în care trăim și ne preocupă calitatea vieții de care ne bucurăm zi de zi. Însă la fel de importantă ca alegerea utilizării ei este garanția că există spații în care aceasta poate fi depozitată în condiții de siguranță.
Tocmai de aceea, Romanian Design Week alături de Urban Monkey, brand care susține mobilitatea urbană și militează pentru alegerea alternativelor de mișcare nepoluante, a lansat provocarea RDW x Urban Monkey. Născut din dorința de a promova mersul pe bicicletă și de a contribui la popularizarea acestuia, concursul provoacă designerii și arhitecții să propună rasteluri pentru biciclete, atractive, dar totodată funcționale, care să fie plasate în oraș, în semn de încurajare pentru consumatorii Urban Monkey care aleg să circule pe două roți.
Totodată, obiectele de design realizate prin intermediul acestui concurs doresc să motiveze atât proprietarii de locații, cât și autoritățile locale să aloce spațiu pentru parcarea în siguranță a bicicletelor.
Concursul este național și se adresează designerilor și arhitecților români, fie ei studenți, proaspăt absolvenți sau profesioniști. Aceștia pot participa atât individual, cât și în echipă, și pot înscrie un număr nelimitat de propuneri. Înscrierea este gratuită și presupune atât proiectarea unui rastel de biciclete funcțional și rezistent la intemperii, cât și realizarea efectivă a acestuia, în cazul propunerilor câștigătoare.
Vor fi alese trei proiecte câștigătoare, premiile acordate fiind în bani, după cum urmează: 1000 de euro net (premiul I), 700 de euro net (premiul al II-lea) și 400 de euro net (premiul al III-a). Propunerile câștigătoare vor fi implementate și lansate în cadrul RDW Open Air 2021, la Combinatul Fondului Plastic, unde vor fi utilizate de către vizitatorii festivalului. Ulterior, rastelelurile vor fi integrate în locații de pe harta Cartierului Creativ și în alte spații partenere.
Pentru a se înscrie în concurs, cei interesați trebuie să rezolve tema de concurs, care poate fi accesată aici și să completeze formularul de înscriere, disponibil aici.
Regulamentul complet poate fi consultat aici.
Înscrierile au loc până la data de 12 mai 2021, proiectele urmând a fi jurizate de un juriu format din specialiști din domeniul artistic și cultural: Justin Baroncea – arhitect & partener Zeppelin, Mihnea Ghilduș - designer de produs, membru al board-ului creativ Romanian Design Week & fondator al platformei Dizainăr, Dragoș Motica – designer de produs & Creative Director Askia, Maria Neneciu – Project Manager Romanian Design Week și Mihaela Simirea - Events & Community Manager Urban Monkey.
Cei trei câștigători vor fi comunicați în intervalul 24-28 mai 2021. Succes tuturor!
Un proiect al The Institute, Romanian Design Week s-a impus în cele opt edișii de până acum ca fiind cel mai important festival multidisciplinar din România - o radiografie a stadiului actual de dezvoltare a designului și a industriilor creative: arhitectură, urbanism, design de interior, design grafic, ilustrație, design vestimentar, design de obiect sau a altor inițiative sau proiecte care folosesc creativitatea ca principală resursă de dezvoltare. În fiecare an, Romanian Design Week trasează o hartă a evenimentelor și spațiilor ce promovează designul.
Sub tema #together, ediția din acest an va reuni în programul său online și offline organizații, designeri, inițiative și evenimente care împreună propun un focus pe importanța, succesul și contribuția pe care industriile creative le au în societatea și realitatea post-pandemice.