ADC România prezintă cele mai bune execuții de Digital, TV, Radio și Outdoor ale lunii martie. Topul adună 10 campanii câștigătoare care vorbesc despre importanța statului acasă, în contextul actual, despre consecințe, schimbări și apreciere. Lucrarea Lunii martie este proiectul „Bucate ca la Carte - Masa lui Rebreanu”, semnat de MullenLowe România pentru LIDL – Cămara noastră.
LUCRAREA LUNII
LIDL - Cămara Noastră și MullenLowe lansează Bucate ca la Carte - Masa lui Rebreanu. Proiectul câștigă Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria Digital și vorbește despre cum bunătățile tradiționale nu se regăsesc doar în cărțile de bucate, ci și în operele unor scriitori celebri. Astfel că noua serie își propune să recreeze mesele din cărțile marilor autori. Echipa creativă: Group Creative Directors Mihai Costache | Copywriter & Silviu Antohe | Art Director și Andreea Popa | Senior Copywriter & Andra Vlasceanu | Art Director.
Emanuel Borcescu, Head of Art FCB Bucharest & membru ADC*RO, declară: „Acest proiect demonstrează că într-adevăr craftul poate face diferența. Mi-au placut atmosfera, umorul și, mai mult, autoironia campaniei. Episoadele care întregesc povestea pe surprize.lidl.ro arată că este genul de proiect care nu poate fi executat decât de niște creativi care produc conținut cu plăcere.”
LUCRAREA LUNII
LIDL - Cămara Noastră și MullenLowe lansează Bucate ca la Carte - Masa lui Rebreanu. Proiectul câștigă Lucrarea Lunii & Locul 1 în categoria Digital și vorbește despre cum bunătățile tradiționale nu se regăsesc doar în cărțile de bucate, ci și în operele unor scriitori celebri. Astfel că noua serie își propune să recreeze mesele din cărțile marilor autori. Echipa creativă: Group Creative Directors Mihai Costache | Copywriter & Silviu Antohe | Art Director și Andreea Popa | Senior Copywriter & Andra Vlasceanu | Art Director.
Emanuel Borcescu, Head of Art FCB Bucharest & membru ADC*RO, declară: „Acest proiect demonstrează că într-adevăr craftul poate face diferența. Mi-au placut atmosfera, umorul și, mai mult, autoironia campaniei. Episoadele care întregesc povestea pe surprize.lidl.ro arată că este genul de proiect care nu poate fi executat decât de niște creativi care produc conținut cu plăcere.”
DIGITAL
Pe Locul 2 în categoria Digital se află colaborarea dintre companiile de telecomunicații Vodafone, Orange și Telekom prin care au afișat mesajul #stămacasă direct pe ecranele telefoanelor, alături de informațiile despre rețea. Inițiativa vine din dorința de a transmite tuturor românilor importanța statului acasă în această perioadă dificilă, în care este necesar să avem grijă de noi și de cei din jurul nostru.
Locul 3 al categoriei merge către identitatea vizuală a festivalului AndNowEast, creată de Sebastian Pren (Identitate și Lettering), Andrei Grosu (Website & Animatie și Lettering) și Gabriel Barbu (Lettering). AndNowEast este un festival anual, marca Local Design Circle, care prezintă posterele unor evenimente și campanii locale, create de artiști care s-au născut sau lucrează în Europa de Est. Scopul evenimentului este acela de a scoate în evidență și creativitatea designerilor din partea de Est a Europei.
Mențiunile categoriei Digital sunt următoarele:
Știrile din Lumea cu Imaginație - un proiect lansat de Next Advertising pentru brandul Noriel, prin care evenimentele actuale din spațiul socio-economic românesc sunt transpuse într-un limbaj pe înțelesul copiilor, creând astfel o poveste bazată pe fapte reale. Echipa creativă este formată din: Miruna Spătaru | Copywriter & Bruce Lee | Art Director, Andrei Tripșa | Creative Director.
Libertatea - E altfel decât credeai - este o campanie realizată de Headvertising, care are Mențiune și în categoriile Radio și Outdoor. Acest proiect pleacă de la stereotipul „fata de la pagina 5”, care nu mai este de foarte mult timp actual pentru publicația Libertatea și felul în care brandul își continuă activitatea axându-se pe noi valori. Echipa este formată din: Ovidiu Lupșa | Art Director & Șerban Alexandrescu | Copywriter.
Anais - Izolează Violența – este un proiect realizat de Centrade | Cheil care vorbește despre nevoia de a conștientiza faptul că măsurile luate în contextul pandemiei Covid-19 pot avea și o consecință drastică, asupra căreia trebuie găsite soluții, și anume creșterea cazurilor de violență domestică. Echipa este formată din: Victor Trifan | Art Director, Marijus Pudar | 3D Designer & Robert Ghiță, Alexandru Iliescu | Copywriters, Roxana Niță | Group Creative Director, Mihai Gongu | Executive Creative Director.
TV
Locul 1 în categoria TV merge către proiectul Atlasul Bolilor născute din dragoste, semnat de agenția Jazz Communication pentru MedLife. Proiectul vorbește despre felul în care oamenii sunt greu de cuprins într-un atlas stiințific de anatomie, deoarece acolo nu s-ar putea observa efectele pe care activitățile zilnice, făcute cu dragoste și perseverență, le au asupra corpului uman. Echipa creativă: Felicia Stoica | Copywriter & Corneliu Dobrea | Art Director.
Mențiune în categoria TV are proiectul Mamă, îți fac statuie, realizat de agenția McCann Worldgroup România pentru Vodafone, în contextul sărbătoririi zilei de 8 martie – Ziua mamei. Campania devine un gest de mulțumire pentru toate mamele care s-au dedicat constant creșterii copiilor lor și le ridică acestora câte o statuie – hologramă. Echipa creativă: Iulia Bold, Wanda Hutira | Art Directors & Mircea Tara, Dragoș Raicu | Copywriters.
Mențiune are și OSKAR SuperWeiss pentru campania Îl iei acum, îți mulțumești mai târziu realizată de Next Advertising. Spotul prezintă faptul că folosirea OSKAR SuperWeiss devine în timp o decizie atât de bună, încat te întorci din viitor să-ţi mulţumeşti. Echipa creativă: Vasile Petrescu, Petra Martin | Art Directors & Bogdan Tudosie | Senior Copywriter, Andrei Tripșa | Creative Director.
RADIO
Libertatea - E altfel decat credeai are Mențiune și în categoria Radio.
OUTDOOR
Locul 1 al categoriei Outdoor este proiectul #StaiAcasa, creat de Initiative și MullenLowe Profero pentru a atrage atenția românilor asupra faptului că statul acasă este o măsură absolut necesară în contextul actual, pentru protejarea fiecărui om în parte. Echipa creativă este formată din: Cătălin Florea | Head of Product, Initiative România & Florian Langa | Senior Copywriter, MullenLowe Profero.
Libertatea și Headvertising au Mențiune pentru E altfel decat credeai și în categoria Outdoor.
**
ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 a fiecǎrei luni.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania