Luna septembrie a Top 3 ADC adună - în categoriile Digital, TV și Experiential/BTL - 15 proiecte și 10 agenții câștigătoare. Toamna aduce, astfel, campanii diverse, despre începerea școlii, noutăți in the food corner, pariuri și meme-uri, dar și idei de viitor, despre trăinicie și responsabilitate față de ce ne înconjoară. Lucrarea Lunii este al treilea episod al seriei Legende Urbane, care poartă numele Safire Roșii și este semnat de MullenLowe România pentru Lidl – Cămara Noastră.
LUCRAREA LUNII
Al treilea episod al seriei Legende Urbane câștigă Lucrarea Lunii și Locul 1 în categoria Digital.
Proiect marca MullenLowe România și Lidl – Cămara noastră, Safire roșii, povestește încercarea nereușită a fățarnicului Narcis de a-și jefui partenera pentru a fugi în America. Episodul face parte dintr-o serie de 4 povești interactive, lansate de-a lungul anului, care prezintă mâncarea românească tradițională prin: legende urbane, mituri culinare și povești cu parfum de epocă interbelică.
Echipa creativă este formată din Group Creative Directors: Silviu Antohe | Art Director & Mihai Costache | Copywriter.
Costin Bogdan, Creative Director | McCann Worldgroup România & vicepreședinte ADC*RO, declară:
„E bună povestea și e bine pusă în scenă. E genul ăla de conținut la care vrei să te uiți. Felicitări echipei!”
DIGITAL
Locul 2 în categoria Digital este video-ul Back to haos, realizat de Next Advertising pentru Bringo.ro.
Un hit R&B despre întoarcerea la responsabilitățile legate de începerea școlii și despre faptul că părinții nu trebuie să treacă singuri prin haosul pregătirilor, pentru că Bringo.ro este un ajutor de nădejde care înțelege presiunea lucrurilor.
Echipa este formată din: Oana Bănică | Copywriter, Alexandra Baciu | Art Director & Andrei Tripșa | Creative Director.
Locul 3 în categorie obține campania pentru Hope and Homes for Children - Testamentul lui Rebengiuc, realizată de agenția Papaya Advertising. Spotul reamintește de faptul că nu timpul le rezolvă pe toate, ci oamenii. Tocmai de aceea, misiunea organizației Hope and Homes for Children – de închidere a tuturor instituțiile de tip vechi din România – propune înlocuirea sistemului instituțional de protecție a copilului cu unul bazat pe conceptul familial.
Tot Locul 3 este și campania N-are cum!, pentru Stanleybet. Seria de spoturi spune povestea Pariul lu' Micutzu, care, alături de amicul său, Nicu, pariază pe fiecare situație întâlnită: dacă Musculosului i se rup sau nu plasele, dacă întâlnirea Tocilarului va avea loc sau nu; sau în ce stare se află Petrică. Astfel, oricine poate paria online deznodământul video-ului, iar rezultatul este postat ulterior pe site.
Echipa creativă: Micutzu’ | Content Creator & Fractal Communications.
Mențiunile categoriei Digital sunt următoarele:
Casa noastră arde – este mesajul dexonline.ro care, pe 20 septembrie 2019, a participat la greva climatică globală prin închiderea site-ului și postarea unui mesaj informativ cu enumerarea consecințelor apărute din lipsa de interes. Scopul grevei este să atragă atenția lumii (atât guvernelor, cât și populației) că schimbările climatice sunt o problemă reală și urgentă.
Hai să ne unim meme cu meme este un proiect semnat de MRM//McCann România și ROM, apărut ca reacție la celebrul tweet scris de Elon Musk în care descoperă asemănarea dintre steagurile României și Ciadului și se întreabă cum de lumea nu vorbește despre asta. Campania pune la dispoziție crearea de meme-uri pe site, în care românii pot arăta numeroasele asemănări dintre România și restul țărilor. Echipa: Mădălina Pop | Copywriter & Ionuț Raicu | Art Director
Veka - 50 de ani este campania realizată de Jazz Communication pentru a arăta diferența dintre Veka și termopane. Pentru că Veka este un sistem de ferestre și uși clasa A, care durează peste 50 de ani și este montat după planuri bine stabilite cu specialiști în domeniu, Emil are diverse reacții amuzante de frustrare pentru a-i face pe cei din jur să învețe diferența dintre Veka și termopane. Echipa: Andrei Stanciu, Mihai Berbec | Copywriters & Mircea Vlase | Art Director.
TV
În categoria TV, Locul 1 revine campaniei Cea mai #fresh gașcă, care continuă video-urile Sprite Haters prin poveștile reale ale unor adolescenți care au avut curajul să își urmeze visurile în ciuda obstacolelor. Samir, Ioana, Răzvan și Iasmina și-au spus poveștile pe pagina de Facebook Sprite și au reușit să fie parte din spotul Sprite pentru a-și face publică victoria împotriva haterilor. Echipa: Iaona Enache | Group Creative Director & Corina Ioniță | Head of Art, din partea MRM // McCann.
Locul 2 în categorie este campania KFC - Crispy Hot Dog, realizată de Paula Ionescu | Copywriter & Mihai Constantinescu | Art Director din partea McCann Worldgroup. Spotul anunță noul sortiment din meniul KFC – Crispy Hot Dog, o idee revoluționară care pune întrebarea „De ce nu?” atunci când toți ceilalți întreabă „De ce?”.
La egalitate, pe Locul 2 se află proiectul OLX – Locuri de muncă, realizată de Publicis România. Spoturile prezintă diversitatea locurilor de muncă, pentru că, deși sunt încadrate în aceeași titulatură, funcțiile activează în segmente de piață diferite. Echipa este formată din: Mihnea Gheorghiță | Copywriter & Alex Deaconu | Art Director, Group Creative Directors: Romulus Petcan și Gabriel Gherca.
McDonald's - McCombo. Mereu. La super preț. câștigă Locul 3 în categoria TV.
În timp ce îndrăgostiții sau prietenii își doresc ca totul să rămână mereu ca în acel moment, McDonald’s chiar o face, prin McCombo care e mereu la super preț. Campania este realizată de Ioana Gheață | Senior Art Director & Bogdan Răileanu | Senior Copywriter, Simona Sava | Copywriter, din partea DDB România.
Mențiunile categoriei TV sunt:
Campania All you can eat, creată de McCann Worldgroup pentru Pizza Hut, vine în ajutorul tuturor, pentru că urmează Mercur Retrograd, o perioadă astrală foarte încărcată, în care ghinionul și tensiunea sunt la fiecare pas. Astfel că Pizza Hut vine cu meniul surpriză All you can eat pizza. Echipa creativă: Simina Zidaru | Copywriter & Alina Nechita | Art Director.
Lumea cu imaginație, campanie realizată de Next Advertising pentru Noriel, aduce la viață sufletele jucăriilor cu ajutorul copiilor. Pentru că în lumea imaginației, jucăriile prind viață și își pun întrebări despre lumile paralele. Echipa creativă: Andrei Tripșa | Creative Director, Sabin Staicu | Creative Consultant, Diana Bercu | Copywriter & Alexandra Baciu | Art Director.
#ÎmpreunăMaiBuni este proiectul semnat de McCann Worldgroup pentru colaborarea dintre Vodafone și UPC. Spotul prezintă avantajul de a fi împreună și de a aduce ce e mai bun de la fiecare. Astfel Vodafone și UPC unesc cea mai bună rețea de date mobile, cel mai mare număr de canale TV și cea mai bună experiență WiFi, în același loc. Echipa: Ovidiu Juravle | Senior Art Director & George Lupeanu | Senior Copywriter.
EXPERIENTIAL / BTL
În categoria Experiential/BTL, câștigă Locul 1 Untold Haunted Camping - activarea KFC care a oferit o posibilitate anormală de cazare, în pădurea Hoia Baciu, în timpul festivalului Untold, pentru 12 tineri curajoși. Untold Haunted Camping, protejat de sosul de usturoi de la KFC, este un proiect semnat de Alex Constantin, Cătălin Bădilă | Copywriters & Mihai Stoica, Călin Radu | Art Directors, din partea MAINSTAGE | THE AGENCY.
***
ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 a fiecǎrei luni.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania
LUCRAREA LUNII
Al treilea episod al seriei Legende Urbane câștigă Lucrarea Lunii și Locul 1 în categoria Digital.
Proiect marca MullenLowe România și Lidl – Cămara noastră, Safire roșii, povestește încercarea nereușită a fățarnicului Narcis de a-și jefui partenera pentru a fugi în America. Episodul face parte dintr-o serie de 4 povești interactive, lansate de-a lungul anului, care prezintă mâncarea românească tradițională prin: legende urbane, mituri culinare și povești cu parfum de epocă interbelică.
Echipa creativă este formată din Group Creative Directors: Silviu Antohe | Art Director & Mihai Costache | Copywriter.
Costin Bogdan, Creative Director | McCann Worldgroup România & vicepreședinte ADC*RO, declară:
„E bună povestea și e bine pusă în scenă. E genul ăla de conținut la care vrei să te uiți. Felicitări echipei!”
DIGITAL
Locul 2 în categoria Digital este video-ul Back to haos, realizat de Next Advertising pentru Bringo.ro.
Un hit R&B despre întoarcerea la responsabilitățile legate de începerea școlii și despre faptul că părinții nu trebuie să treacă singuri prin haosul pregătirilor, pentru că Bringo.ro este un ajutor de nădejde care înțelege presiunea lucrurilor.
Echipa este formată din: Oana Bănică | Copywriter, Alexandra Baciu | Art Director & Andrei Tripșa | Creative Director.
Locul 3 în categorie obține campania pentru Hope and Homes for Children - Testamentul lui Rebengiuc, realizată de agenția Papaya Advertising. Spotul reamintește de faptul că nu timpul le rezolvă pe toate, ci oamenii. Tocmai de aceea, misiunea organizației Hope and Homes for Children – de închidere a tuturor instituțiile de tip vechi din România – propune înlocuirea sistemului instituțional de protecție a copilului cu unul bazat pe conceptul familial.
Tot Locul 3 este și campania N-are cum!, pentru Stanleybet. Seria de spoturi spune povestea Pariul lu' Micutzu, care, alături de amicul său, Nicu, pariază pe fiecare situație întâlnită: dacă Musculosului i se rup sau nu plasele, dacă întâlnirea Tocilarului va avea loc sau nu; sau în ce stare se află Petrică. Astfel, oricine poate paria online deznodământul video-ului, iar rezultatul este postat ulterior pe site.
Echipa creativă: Micutzu’ | Content Creator & Fractal Communications.
Mențiunile categoriei Digital sunt următoarele:
Casa noastră arde – este mesajul dexonline.ro care, pe 20 septembrie 2019, a participat la greva climatică globală prin închiderea site-ului și postarea unui mesaj informativ cu enumerarea consecințelor apărute din lipsa de interes. Scopul grevei este să atragă atenția lumii (atât guvernelor, cât și populației) că schimbările climatice sunt o problemă reală și urgentă.
Hai să ne unim meme cu meme este un proiect semnat de MRM//McCann România și ROM, apărut ca reacție la celebrul tweet scris de Elon Musk în care descoperă asemănarea dintre steagurile României și Ciadului și se întreabă cum de lumea nu vorbește despre asta. Campania pune la dispoziție crearea de meme-uri pe site, în care românii pot arăta numeroasele asemănări dintre România și restul țărilor. Echipa: Mădălina Pop | Copywriter & Ionuț Raicu | Art Director
Veka - 50 de ani este campania realizată de Jazz Communication pentru a arăta diferența dintre Veka și termopane. Pentru că Veka este un sistem de ferestre și uși clasa A, care durează peste 50 de ani și este montat după planuri bine stabilite cu specialiști în domeniu, Emil are diverse reacții amuzante de frustrare pentru a-i face pe cei din jur să învețe diferența dintre Veka și termopane. Echipa: Andrei Stanciu, Mihai Berbec | Copywriters & Mircea Vlase | Art Director.
TV
În categoria TV, Locul 1 revine campaniei Cea mai #fresh gașcă, care continuă video-urile Sprite Haters prin poveștile reale ale unor adolescenți care au avut curajul să își urmeze visurile în ciuda obstacolelor. Samir, Ioana, Răzvan și Iasmina și-au spus poveștile pe pagina de Facebook Sprite și au reușit să fie parte din spotul Sprite pentru a-și face publică victoria împotriva haterilor. Echipa: Iaona Enache | Group Creative Director & Corina Ioniță | Head of Art, din partea MRM // McCann.
Locul 2 în categorie este campania KFC - Crispy Hot Dog, realizată de Paula Ionescu | Copywriter & Mihai Constantinescu | Art Director din partea McCann Worldgroup. Spotul anunță noul sortiment din meniul KFC – Crispy Hot Dog, o idee revoluționară care pune întrebarea „De ce nu?” atunci când toți ceilalți întreabă „De ce?”.
La egalitate, pe Locul 2 se află proiectul OLX – Locuri de muncă, realizată de Publicis România. Spoturile prezintă diversitatea locurilor de muncă, pentru că, deși sunt încadrate în aceeași titulatură, funcțiile activează în segmente de piață diferite. Echipa este formată din: Mihnea Gheorghiță | Copywriter & Alex Deaconu | Art Director, Group Creative Directors: Romulus Petcan și Gabriel Gherca.
McDonald's - McCombo. Mereu. La super preț. câștigă Locul 3 în categoria TV.
În timp ce îndrăgostiții sau prietenii își doresc ca totul să rămână mereu ca în acel moment, McDonald’s chiar o face, prin McCombo care e mereu la super preț. Campania este realizată de Ioana Gheață | Senior Art Director & Bogdan Răileanu | Senior Copywriter, Simona Sava | Copywriter, din partea DDB România.
Mențiunile categoriei TV sunt:
Campania All you can eat, creată de McCann Worldgroup pentru Pizza Hut, vine în ajutorul tuturor, pentru că urmează Mercur Retrograd, o perioadă astrală foarte încărcată, în care ghinionul și tensiunea sunt la fiecare pas. Astfel că Pizza Hut vine cu meniul surpriză All you can eat pizza. Echipa creativă: Simina Zidaru | Copywriter & Alina Nechita | Art Director.
Lumea cu imaginație, campanie realizată de Next Advertising pentru Noriel, aduce la viață sufletele jucăriilor cu ajutorul copiilor. Pentru că în lumea imaginației, jucăriile prind viață și își pun întrebări despre lumile paralele. Echipa creativă: Andrei Tripșa | Creative Director, Sabin Staicu | Creative Consultant, Diana Bercu | Copywriter & Alexandra Baciu | Art Director.
#ÎmpreunăMaiBuni este proiectul semnat de McCann Worldgroup pentru colaborarea dintre Vodafone și UPC. Spotul prezintă avantajul de a fi împreună și de a aduce ce e mai bun de la fiecare. Astfel Vodafone și UPC unesc cea mai bună rețea de date mobile, cel mai mare număr de canale TV și cea mai bună experiență WiFi, în același loc. Echipa: Ovidiu Juravle | Senior Art Director & George Lupeanu | Senior Copywriter.
EXPERIENTIAL / BTL
În categoria Experiential/BTL, câștigă Locul 1 Untold Haunted Camping - activarea KFC care a oferit o posibilitate anormală de cazare, în pădurea Hoia Baciu, în timpul festivalului Untold, pentru 12 tineri curajoși. Untold Haunted Camping, protejat de sosul de usturoi de la KFC, este un proiect semnat de Alex Constantin, Cătălin Bădilă | Copywriters & Mihai Stoica, Călin Radu | Art Directors, din partea MAINSTAGE | THE AGENCY.
***
ADC lanseazǎ în fiecare lunǎ un call public pentru agenţii, freelanceri şi pasionaţi de publicitate sǎ trimitǎ idei, proiecte, iniţiative creative proprii sau vǎzute în piaţǎ spre a fi notate de cǎtre membrii ADC*RO. Toate propunerile trebuie trimise pe e-mail cǎtre andra.moldoveanu@institute.ro, pânǎ pe data de 25 a fiecǎrei luni.
Printre cele mai importante proiecte ADC România se numǎrǎ: Şcoala ADC*RO, ADC Focus şi Top 3 ADC. Art Directors Club România (ADC*RO) a fost înființat în 2008 și reprezintă o asociație non-profit, al cărei obiectiv este acela de a promova și de a recunoaște excelența în creativitate. Misiunea organizaţiei este de a conecta şi de a aduce împreună cele mai puternice talente creative şi de a le pune la dispoziţie instrumente prin care să se manifeste cu solidaritate, generozitate şi excelenţă profesională.
Mai multe pe:
www.adcromania.ro
www.facebook.com/ADCRomania